Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.9D 1Y] problem z kontrolka oleju

seba19844
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 sty 2010, 12:27

[80 B3 1.9D 1Y] problem z kontrolka oleju

Post autor: seba19844 » 17 sty 2010, 12:47

witam mam problem z kontrolka oleju. podczas jazdy gdy auto uzyska 90 stopni nic sie nie dziej ale gdy stane np.na swiatlach kontrolka oleju zaczyna popiskiwac i mrygac. gdy postoje troche na postoju zaczyna sie to wszystko uspokajac az calkiem niknie. podczas stania gdy kontrolka miga i dodam niewiele gazu tez znika ale gdy puszcze gaz zaczyna spowrotem i znowu pochodzi troche i niknie. prosze o pomoc z gory dziekuje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sty 2010, 12:51

Sprawdż sobie ciśnienie oleju manometrem bo wygląda że na wolnych obrotach ci spada poniżej minimum.Manometr prawdę ci powie bo może być też nie sprawny czujnik

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sty 2010, 12:51

Przydałoby się sprawdzić ciśnienie oleju. Wujaszek miał to samo, starszy zresztą też i u nich akurat wina leżała po stronie słabego ciśnienia. Jeśli ciśnienie okaże się ok to wtedy dopiero możesz szukać przyczyny w samej elektronice, w tym i w czujniku. Ale dla własnego bezpieczeństwa w pieszej kolejności sprawdź ciśnienie.

seba19844
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 sty 2010, 12:27

Post autor: seba19844 » 17 sty 2010, 12:55

sprawdzalem juz cisnienie i okazalo sie ze jest dobre, wymienilem czujnik na nowy ale nic sie nie zminilo :-(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sty 2010, 13:39

seba19844 pisze:sprawdzalem juz cisnienie i okazalo sie ze jest dobre
Dobre to znaczy jakie? I jak sprawdzałeś? Na rozgrzanym silniku?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 sty 2010, 18:49

co do czujnika cisnienia to sa dwa i wszystko jest powiązane z alternatorem. masz obrotek? działa prawidłowo? jakie miales to cisnienie jak mierzyłeś? silnik był gorący?

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: piotr2210 » 20 sty 2010, 19:45

Witaj
Przede wszystkim sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie smarowania - przede wszystkim miska olejowa - wystarczy delikatny przeciek. Miałem tak samo w VW golf III. A mało który mech wie że w układzie smarowania jest podciśnienie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 sty 2010, 21:19

piotr2210 pisze:A mało który mech wie że w układzie smarowania jest podciśnienie
Ciekawe teorie kolega głosi :shock: .A wytłumacz mi kolego jak to według ciebie mozliwe skoro manometr podłączony do układu smarowania silnika pokazuje ciśnienie

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 20 sty 2010, 21:37

O ciśnieniu w okładzie olejowym to wiem.

Ale o pod ciśnieniu to pierwszy raz :shock:

Chyba że moje papiery czeladnicze uległy przedawnieniu :-/

przemo1552
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przemo1552 » 20 sty 2010, 21:58

sprawdź kolego poziom oleju w silniku. jeśli jest za mało kontrolka zgłupieje, ja tak miałem gdy kupiłem swoją Audi było trochę mało oleju i kontrolka głupiała. Po wymianie wszystko wróciło do normy:)

sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

Re: [80 B3 1.9D 1Y] problem z kontrolka oleju

Post autor: sunseeker1 » 21 sty 2010, 18:58

Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 21 sty 2010, 20:18

Ja miałem tak że kontrolka z brzęczykiem na raz zadziałały ale już nie przestały. Po zmierzeniu ciśnienia (było prawidłowe) wywaliłem brzęczyk i jest ok, kontrolka działa jak trzeba. Tak więc jeśli twierdzisz że ciśnienie masz w normie to spróbuj odnaleźć brzęczyk, usuń go i porównaj.

Baca63
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 17:47

Post autor: Baca63 » 23 sty 2010, 12:40

Jeździć i się nie przejmować. Silnik nowy nie jest i jest to typowy objaw zużytych panewek. Po 400 000km. większość tak ma co nie przeszkadza zrobić drugie tyle.

[ Dodano: 2010-01-23, 12:44 ]
sunseeker1 pisze:Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.
Jak na silnik 1Y to trochę zbyt skomplikowana diagnoza.

sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

Post autor: sunseeker1 » 23 sty 2010, 22:26

Baca63 pisze:Jeździć i się nie przejmować. Silnik nowy nie jest i jest to typowy objaw zużytych panewek. Po 400 000km. większość tak ma co nie przeszkadza zrobić drugie tyle.

[ Dodano: 2010-01-23, 12:44 ]
sunseeker1 pisze:Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.
Jak na silnik 1Y to trochę zbyt skomplikowana diagnoza.
W moim TD jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju to myślałem że w 1Y też tak jest...

opis dzialania - eng

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 sty 2010, 00:31

sunseeker1 pisze:
Baca63 pisze:Jeździć i się nie przejmować. Silnik nowy nie jest i jest to typowy objaw zużytych panewek. Po 400 000km. większość tak ma co nie przeszkadza zrobić drugie tyle.

[ Dodano: 2010-01-23, 12:44 ]
sunseeker1 pisze:Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.
Jak na silnik 1Y to trochę zbyt skomplikowana diagnoza.
W moim TD jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju to myślałem że w 1Y też tak jest...

opis dzialania - eng
bo jest dynamiczna kontrola oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl