[80 B3 1.9D 1Y] problem z kontrolka oleju
[80 B3 1.9D 1Y] problem z kontrolka oleju
witam mam problem z kontrolka oleju. podczas jazdy gdy auto uzyska 90 stopni nic sie nie dziej ale gdy stane np.na swiatlach kontrolka oleju zaczyna popiskiwac i mrygac. gdy postoje troche na postoju zaczyna sie to wszystko uspokajac az calkiem niknie. podczas stania gdy kontrolka miga i dodam niewiele gazu tez znika ale gdy puszcze gaz zaczyna spowrotem i znowu pochodzi troche i niknie. prosze o pomoc z gory dziekuje.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przydałoby się sprawdzić ciśnienie oleju. Wujaszek miał to samo, starszy zresztą też i u nich akurat wina leżała po stronie słabego ciśnienia. Jeśli ciśnienie okaże się ok to wtedy dopiero możesz szukać przyczyny w samej elektronice, w tym i w czujniku. Ale dla własnego bezpieczeństwa w pieszej kolejności sprawdź ciśnienie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31
Re: [80 B3 1.9D 1Y] problem z kontrolka oleju
Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.
Jeździć i się nie przejmować. Silnik nowy nie jest i jest to typowy objaw zużytych panewek. Po 400 000km. większość tak ma co nie przeszkadza zrobić drugie tyle.
[ Dodano: 2010-01-23, 12:44 ]
[ Dodano: 2010-01-23, 12:44 ]
Jak na silnik 1Y to trochę zbyt skomplikowana diagnoza.sunseeker1 pisze:Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31
W moim TD jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju to myślałem że w 1Y też tak jest...Baca63 pisze:Jeździć i się nie przejmować. Silnik nowy nie jest i jest to typowy objaw zużytych panewek. Po 400 000km. większość tak ma co nie przeszkadza zrobić drugie tyle.
[ Dodano: 2010-01-23, 12:44 ]Jak na silnik 1Y to trochę zbyt skomplikowana diagnoza.sunseeker1 pisze:Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.
opis dzialania - eng
bo jest dynamiczna kontrola oleju.sunseeker1 pisze:W moim TD jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju to myślałem że w 1Y też tak jest...Baca63 pisze:Jeździć i się nie przejmować. Silnik nowy nie jest i jest to typowy objaw zużytych panewek. Po 400 000km. większość tak ma co nie przeszkadza zrobić drugie tyle.
[ Dodano: 2010-01-23, 12:44 ]Jak na silnik 1Y to trochę zbyt skomplikowana diagnoza.sunseeker1 pisze:Sprawdź czy masz wszystko ok z ładowaniem, może pasek się ślizga.. w zależności od obrotów silnika które są sczytywane z alternatora układ elektroniczny przerzuca odczyt ciśnienia z jednego czujnika na drugi.
opis dzialania - eng