[B4 1Z] Kompresja... a raczej jej brak
Witam. Ja na Twoim miejscu wymieniłbym pierścienie i zrobiłbym głowicę, to nie kosztuje majątku. Uratowałem tak wiele silników grupy VW, które np. brały 1L oleju na 500km i były już mocno wyeksploatowane. Po tym zabiegu auta chodziły jak złotko. Jeżeli auto masz w dobrym stanie i nie chcesz się go pozbywać tym bardziej polecam taki mały remoncik. Kupując używkę nigdy nie wiesz co kupisz. Pozdrawiam
Chętnie zostawiłbym łobuza. Tylko nie chcę włożyć narazie tysiac, a potem jeszcze i jeszcze..itd. Muszę zdecydowac, czy łożę od razu na silnik, turbo, lakier (trochę rys i odprysków), tapicerkę i kilka elementów mechanicznych, czy sprzedawac. Chociaż po remoncie pokusa profesjonalnego tuningu i zwiększenia mocy do 110 - 115 koni byłaby nieodzowna .
Co do oleju, to sytuacja jest ciekawa, bo nie bierze on jakichś starsznych ilości. Jakies 2-3 l na 10kkm. Mysle, że to prawie norma, zważywszy, ze trochę wycieków jest. Co Wy na to?
Co do oleju, to sytuacja jest ciekawa, bo nie bierze on jakichś starsznych ilości. Jakies 2-3 l na 10kkm. Mysle, że to prawie norma, zważywszy, ze trochę wycieków jest. Co Wy na to?
Oki, załóżmy, że porzestanę na pierścieniach i głowicy.
Napiszcie mi co miałbym powiedzieć mechanikom.
Głowicę splanować i uszczelka, wiadomo
Pierścienie do wymiany, oki, tylko lipa, jeśli okaże sie, że cylindry wydlądają jak lodowisko po meczu hokeja.
A co z zaworami? Co z nimi się robi?
I jakie prowadnice, bo to dla mnie zagwozdka. (?)
Czy przy takim remoncie zamknę się w jakimś tysiaku?
Napiszcie mi co miałbym powiedzieć mechanikom.
Głowicę splanować i uszczelka, wiadomo
Pierścienie do wymiany, oki, tylko lipa, jeśli okaże sie, że cylindry wydlądają jak lodowisko po meczu hokeja.
A co z zaworami? Co z nimi się robi?
I jakie prowadnice, bo to dla mnie zagwozdka. (?)
Czy przy takim remoncie zamknę się w jakimś tysiaku?
Glowice oddajesz do zakladu ktory sie zajmuje takimi rzeczami i mowisz ze ma byc zrobiony komplet czyli remont+planowanie, koszt w 8V u mnie w okolicy jakies 300zl.
Pierscienie do wymiany(Nural 350zl) i jesli sytuacja bedzie tego wymagac to honowanie cylindrow bym polecal (30zl), uszczelka pod glowice(130zl), pod pokrywe zaworow (60zl), do tego trzeba by doliczyc jakies tam pierdulki czy simeringi ewentalnie uszczelke pod wydechowy(~100zl) no i robocizna mechanika. To tak po krotce w uproszczeniu.
*-podane ceny sa orientacyjne.
Pierscienie do wymiany(Nural 350zl) i jesli sytuacja bedzie tego wymagac to honowanie cylindrow bym polecal (30zl), uszczelka pod glowice(130zl), pod pokrywe zaworow (60zl), do tego trzeba by doliczyc jakies tam pierdulki czy simeringi ewentalnie uszczelke pod wydechowy(~100zl) no i robocizna mechanika. To tak po krotce w uproszczeniu.
*-podane ceny sa orientacyjne.
jastom, honowanie cylindrow jest to takie oszlifowanie gladzi przyzadem co sie nazywa honownica. Robi sie to po to aby powierzchnia nie byla szkliscie gladka tylko miala drobniutkie symetryczne rysy przez co film olejowy lepiej sie osadza a i pierscienie moga sie lepiej dotrzec. Ja placilem 30zl za 4 cylindry.