[B4 TDI 1Z] ECU nie reguluje kąta wtrysku. Twarda praca
[B4 TDI 1Z] ECU nie reguluje kąta wtrysku. Twarda praca
Witam.
Mam problem taki jak w temacie.
Auto Audi 80 93r 1.9TDI 1Z.
Auto kupiłem z taką usterką: silnik pracuje twardo wywala check engine na desce, kąt na pompie opóźniony maksymalnie, rozrząd sprawdzony
Natomiast ecu nie reguluje kątem wtrysku, podłączając "na krótko" zawór regulujący kąt na pompie słychać różnice w pracy (pompa i zawór OK) mierzyłem miernikiem na wtyczce i nie dochodzi impuls z ECU do nastawnika kąta. Co może być przyczyną??? ma ktoś pinologię sterownika??? (chcę sprawdzić czy nie jest to wina okablowania) dodam że jest przepływomierz mechaniczny z klapką.
VAG DELTASCAN1Z VWTOOL nie łączą się z kompem próbowałem już chyba wszystkie opisy świata kablem na max232 i jakimś prostym na 2 tranzystorach(działał z 80tką 2.0 ACE 93r) mostkowałem linie K i L mierzyłem wtyczki + i - jest OK natomiast wtyczka biała tam gdzie idzie biały kabel jest 11,86v na drugim pinie jest 0
A i jeszcze jedno pytanie jak wyjąć kompa zza nagrzewnicy??? są tam jakieś zatrzaski?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Mam problem taki jak w temacie.
Auto Audi 80 93r 1.9TDI 1Z.
Auto kupiłem z taką usterką: silnik pracuje twardo wywala check engine na desce, kąt na pompie opóźniony maksymalnie, rozrząd sprawdzony
Natomiast ecu nie reguluje kątem wtrysku, podłączając "na krótko" zawór regulujący kąt na pompie słychać różnice w pracy (pompa i zawór OK) mierzyłem miernikiem na wtyczce i nie dochodzi impuls z ECU do nastawnika kąta. Co może być przyczyną??? ma ktoś pinologię sterownika??? (chcę sprawdzić czy nie jest to wina okablowania) dodam że jest przepływomierz mechaniczny z klapką.
VAG DELTASCAN1Z VWTOOL nie łączą się z kompem próbowałem już chyba wszystkie opisy świata kablem na max232 i jakimś prostym na 2 tranzystorach(działał z 80tką 2.0 ACE 93r) mostkowałem linie K i L mierzyłem wtyczki + i - jest OK natomiast wtyczka biała tam gdzie idzie biały kabel jest 11,86v na drugim pinie jest 0
A i jeszcze jedno pytanie jak wyjąć kompa zza nagrzewnicy??? są tam jakieś zatrzaski?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
niestety nie i to jest N108virus_lx pisze:A powiedz mi jeszcze czy miałeś może taki przypadek żeby ecu nie dawało sygnału na ten zaworek ???
Ostatnio zmieniony 19 sty 2010, 18:56 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.
to samo właśnie znalazłem na innym forum :mrgreen:virus_lx pisze:Gdzieś na elektrodzie czytałem że ktoś miał problem z twardą pracą silnika... okazało się że wtryskiwacz sterujący a konkretnie kabelek do niego był prze łamany i raz zwierała raz nie .... chyba się zbiorę do garażu i zobaczę co da odłączenie wtryskiwacza...
cytat
00550 - Regulacja początku wtrysku .Różnica w regulacji
Możliwe przyczyny i usterki
1 ) Uszkodzony zawór N108 początku wtrysku.
2 ) Uszkodzony czujnik G80 skoku iglicy
3 ) mała ilość paliwa lub niewłaściwe doprowadzenie
4 ) powietrze w pliwie
5 ) niewłasciwy kąt wtrysku ( np po wymianie rozrządu )
Możliwe skutki
Nierówna praca silnika.
Zmniejszona moc.
Trudności z rozruchem zimnego silnika.
Zwiększone wartości emisji spalin.
[ Dodano: 2010-01-19, 19:08 ]
szkoda bo to unikat :cry: , a za ile poszedł i jak jeździłvirus_lx pisze:Chyba na GG
No miałem <buu> musiałem sprzedać
Ale nie słyszałeś czy awaria wtrysku sterującego prowadzi do zaniku napięcia podawanego przez ecu?
Zarzuciłem temat na elektrodę http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 24#7559524
Co do COUPE to faktycznie unikat ;] drugiego takiego MTDI chyba nie ma w Polsce ;]
hmm powiem tak co do jazdy to jak było wszystko ok (zamin mi zmieliło sprężynkę w pompie) to zapier... że szok... na trójce stała w miejscu ;] na a przy sprzedaży po prostu jeździła sprzedałem ją hmm nie pamiętam teraz chyba za 2900 albo coś takiego.
Zarzuciłem temat na elektrodę http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 24#7559524
Co do COUPE to faktycznie unikat ;] drugiego takiego MTDI chyba nie ma w Polsce ;]
hmm powiem tak co do jazdy to jak było wszystko ok (zamin mi zmieliło sprężynkę w pompie) to zapier... że szok... na trójce stała w miejscu ;] na a przy sprzedaży po prostu jeździła sprzedałem ją hmm nie pamiętam teraz chyba za 2900 albo coś takiego.
no to ładnie tylko że :cry:virus_lx pisze:Co do COUPE to faktycznie unikat ;] drugiego takiego MTDI chyba nie ma w Polsce ;]
hmm powiem tak co do jazdy to jak było wszystko ok (zamin mi zmieliło sprężynkę w pompie) to zapier... że szok... na trójce stała w miejscu ;]
za sygnał dla N108 odpowiada wtrysk sterujący G80 czujnik temp G62 i G28 czujnik obrotów wału
G28 odpuszczamy bo jak walnie to nie odpala , G62 mało istotny , zostaje G80 a popukaj w niego przy 2000-3000rpm i sprawdź czy coś dało jak nic to odłącz go
Na elektrodzie napisali mi :
"Spalony bezpiecznik.
Sprawdź czy na trzy pinowej wtyczce z której idą kable do elektrozaworu na pompie w dwóch pozostałych kablach masz napięcie.
Bezpiecznik pod maską często w plastikowej osłonce opisanej MOTOR ludzie często tez wyciągają te bezp z myślą że są w zapasowych gniazdach."
Co o tym myślisz?
Faktycznie brakowało 2 bezpieczników, niestety wykończyłem akumulator i nie miałem jak sprawdzić czy pomogło , zobaczę jak sie naładuje aku.
"Spalony bezpiecznik.
Sprawdź czy na trzy pinowej wtyczce z której idą kable do elektrozaworu na pompie w dwóch pozostałych kablach masz napięcie.
Bezpiecznik pod maską często w plastikowej osłonce opisanej MOTOR ludzie często tez wyciągają te bezp z myślą że są w zapasowych gniazdach."
Co o tym myślisz?
Faktycznie brakowało 2 bezpieczników, niestety wykończyłem akumulator i nie miałem jak sprawdzić czy pomogło , zobaczę jak sie naładuje aku.
Witam.
Faktycznie problemem był brak tych 2 bezpieczników, po założeniu ecu steruje już tym zaworkiem(n108).
Teraz kolejne problemy ;] brakuje mocy, ale silnik pracuje równo w miarę miękko
Turbina daje na manometrze pokazywała przy dodaniu gazu (mam troche lipny manometr) 1Bar i zaraz obcinało do 0,6 - 0,7 i tak trzymało podczas jazdy, po odpięciu wężyka z gruszki ładuje do ok 1,3 - 1,2 pod czas jazdy z odpiętą nie zauważyłem różnicy w dynamice
Przy 2000 obr stukając w 3 wtrysk nic się nie dzieje? co powinno się stać jak mocno trzeba stuknąć w którą część bo opukałem go dookoła i nic, mierzyłem rezystancję wynosi 105ohm
Domyślam się że jest za mała dawka bo podczas jazdy nie dymi, przy przegazowaniu również nie ma jakiejś chmury ani na biało ani na siwo ani na czarno a tego ostatniego mi brakuje ;]
Przepływomierz był rozbierany ktoś go rozkręcił na max tzn tak że klapka była cały czas otwarta jak odłączy się go na pracującym silniku to wywala check engine na deskę rozdzielczą regulując go tzn siłę domykania klapki również nie zauważyłem różnicy w pracy i w dynamice podczas jazdy.
Jak oszukać ecu żeby zwiększył dawkę??? jakiś chip rezystor do przepływki klapkowej boscha czy oszukać jakiś czujnik temp ???
Niestety dalej nie mogę się podpiąć do ECU we wtyczce diagnostycznej (białej) pojawiło się jeszcze drugie napięcie 14 i coś tam V i 11 i coś tam V (było wcześniej) tu kolejne pytanie czy ma ktoś sprawdzony sprzęt? tzn VAGa z okolicy woj śląskiego tzn sosnowiec będzin dąbrowa górnicza siewierz itp?
Faktycznie problemem był brak tych 2 bezpieczników, po założeniu ecu steruje już tym zaworkiem(n108).
Teraz kolejne problemy ;] brakuje mocy, ale silnik pracuje równo w miarę miękko
Turbina daje na manometrze pokazywała przy dodaniu gazu (mam troche lipny manometr) 1Bar i zaraz obcinało do 0,6 - 0,7 i tak trzymało podczas jazdy, po odpięciu wężyka z gruszki ładuje do ok 1,3 - 1,2 pod czas jazdy z odpiętą nie zauważyłem różnicy w dynamice
Przy 2000 obr stukając w 3 wtrysk nic się nie dzieje? co powinno się stać jak mocno trzeba stuknąć w którą część bo opukałem go dookoła i nic, mierzyłem rezystancję wynosi 105ohm
Domyślam się że jest za mała dawka bo podczas jazdy nie dymi, przy przegazowaniu również nie ma jakiejś chmury ani na biało ani na siwo ani na czarno a tego ostatniego mi brakuje ;]
Przepływomierz był rozbierany ktoś go rozkręcił na max tzn tak że klapka była cały czas otwarta jak odłączy się go na pracującym silniku to wywala check engine na deskę rozdzielczą regulując go tzn siłę domykania klapki również nie zauważyłem różnicy w pracy i w dynamice podczas jazdy.
Jak oszukać ecu żeby zwiększył dawkę??? jakiś chip rezystor do przepływki klapkowej boscha czy oszukać jakiś czujnik temp ???
Niestety dalej nie mogę się podpiąć do ECU we wtyczce diagnostycznej (białej) pojawiło się jeszcze drugie napięcie 14 i coś tam V i 11 i coś tam V (było wcześniej) tu kolejne pytanie czy ma ktoś sprawdzony sprzęt? tzn VAGa z okolicy woj śląskiego tzn sosnowiec będzin dąbrowa górnicza siewierz itp?