el_scorpion, za pięknie to ten pomiar nie wygląda
. Co prawda mieszanka jest prawie w normie (nieco za uboga na co wskazuje podwyższony poziom O2), spalana jest całkiem nieźle ale... bardzo niepokojący jest bardzo wysoki poziom HC (powinien być poniżej 100ppm) oraz podwyższony poziom CO (prawdopodobnie obniżony przez katalizator - jeśli jeszcze go masz, gdyby nie on prawdopodobnie CO też byłoby bardzo wysokie).
W związku z tym nasuwa się pytanie czy przypadkiem Twój silnik nie zużywa oleju w mocno nadmiernych ilościach? Jeśli nie to sprawdziłbym sprężanie i jeśli jest ok. to układ zapłonowy do bardzo dokładnego przeglądu.
Prawidłowe wartości to:
CO 0,5% (po katalizatorze)
CO2 14,5-16%
O2 0,1-0,5%
HC <100ppm
lambda 0,97-1,03
Ostatni parametr jest dość zastanawiający bo niby lambda w normie, a jednak mieszanka za uboga, prawdopodobnie wynika to z sumarycznego wyniku pomiaru i wpływu katalizatora.