Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b-4] luzy na górze amortyzatora przy uniesionym nadwoziu

ODPOWIEDZ
rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

[b-4] luzy na górze amortyzatora przy uniesionym nadwoziu

Post autor: rolandasas » 20 sty 2010, 15:01

Otóż mam taką wątpliwość: czy luzy na poduszce amortyzatora (górne mocowanie) przy podniesionym samoch.znaczy że poduszki do wymiany? Luz wtedy jest obserwowany gołym okiem przy kiwaniu kołem trzymając je w najwyższym i najniższym miejscu.
Właśnie tak mi dzisiaj orzekł mechanik i pewnie bym nie wnikał gdyby nie to że rok temu je wymieniałem i po wymianie przejechałem ok 15 tys km. Mi się wydaje że jak auto się podnosi to poduszka opada i powstaje luz. jak samochód się opuszcza poduszka wchodzi na swoje miejsce i luzu nie ma. Dodam że przu opuszczonym samochodzie żaden luz nie jest wyczuwalny. Co wy o tym myślicie, czy opisany luz to na bank poduszki do wymiany, czy tak ma być.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 sty 2010, 15:14

normalne ze jak podniesiesz to poduszka odchodzi do dolu przeciez jest przykrecona do wkladu amora jezeli ci nie stukaja to po co wymieniac je
to ze maja 15 tys km nie znaczy ze musza byc ok zalezy jakiej firmy je masz febi jak zakladalem 2 razy to po 300 km sie nadawaly na zlom

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 20 sty 2010, 15:14

rolandasas pisze:Mi się wydaje że jak auto się podnosi to poduszka opada i powstaje luz. jak samochód się opuszcza poduszka wchodzi na swoje miejsce i luzu nie ma. Dodam że przu opuszczonym samochodzie żaden luz nie jest wyczuwalny.
Zmień mechanika bo ten to jakis naciągacz jest.
Dobrze ci sie wydaje, tak ma byc.

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 20 sty 2010, 15:27

zgadza się założyłem febi

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 sty 2010, 15:34

nie twierdze ze akurat musialy ci sie rozleciec bo po podniesieniu tak jest jak pisales jezeli nie maja luzow i ci nei stukaja to jezdzij nowe jezeli juz bys chcial kupic to lemforder lub ori BOGE

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 sty 2010, 15:59

A ja powiem wam coś takiego. To że po podniesieniu auta poduszka opada nie ma nic wspólnego z samą poduchą tylko z tym co sprężynuje całość od dołu - czyli tuleje wahacza. Jak miałem stare tuleje to w przypadku podniesienia auta faktycznie od góry poducha opadała i powstawał luz. Po wymianie tulei na nowe lemfordera czegoś takiego nie było. Podnosiłem auto do góry i cała kolumna siedziała sztywno, nie opuszczała się do takiego poziomu by na górze powstał luz ponieważ nowe gumy sprężynowały całość.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 sty 2010, 17:18

słychać stukanie po dziurach jak jedziesz :?:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 20 sty 2010, 22:14

Jeżeli jest to tylko luz góra dół , to nie ma sięczym przejmować , po prostu poduszka się jeszcze nie przylkeiła do kielicha . Gorzej jezeli masz luz na boki ( możesz bujać kołem do przodu pojazdu i do tyłu ) wówczas bezwzględnie wymieniaj .

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 21 sty 2010, 08:26

a więc tak, stukania po dziurach nie ma, luzu przód tył nie ma, tuleje wahacza mają przebieg 5 tys firmy Lamforder. Może się poprostu poduchy nie przykleiły. A co do przyczyny powodującej że poduszka po podniesieniu opada to moim zdaniem mogą być zużyte sprężyny. Po podniesieniu się nie rozprężają tak dużo jak powinny i nie dociskają poduchy amortyzatora. Zastanawiam się nad ich wymianą z innego powodu.
Samochód jest trochę obniżony w stosunku do innych.
Przód jest twardy, czasami jak naciskam na maskę to się prawie nie ugina. Co myślicie o sprężynach, kiedy i czy w ogóle powinno się je wymieniać pomijając sytuacje kiedy pękną?

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 21 sty 2010, 08:50

Wczoraj byłem na okresowym przeglądzie i prawie mi auto go nie przeszło, stwierdzili luzy na górnym mocowaniu amorka. Auto było podniesione i z jednej strony strony był luz, a z drugiej nie czyli na podniesionym też można stwierdzić czy jest źle czy nie.
Wiecie jak długa jest to robota?? Zbieżności nie trzeba robić??

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 sty 2010, 08:55

p371 pisze:Wczoraj byłem na okresowym przeglądzie i prawie mi auto go nie przeszło, stwierdzili luzy na górnym mocowaniu amorka. Auto było podniesione i z jednej strony strony był luz, a z drugiej nie czyli na podniesionym też można stwierdzić czy jest źle czy nie.
Wiecie jak długa jest to robota?? Zbieżności nie trzeba robić??
troche jest ale bez tragedi musisz cala kolumne wyjac odkrecic srube po zdieciu kola bys mogl odkrecic i wysunac polos odpiac swozen koncówke łącznik
jezeli nei bedziesz bedziesz rozkrecal na dole zwrotnicy to nie jest potrzebna geometria

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl