Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.0 PS] zimny silnik nie wchodzi na obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[90 B3 2.0 PS] zimny silnik nie wchodzi na obroty

Post autor: seba6891 » 20 sty 2010, 23:02

witam. od kiedy temperatury spadly ponizej zera Audi zaczelo chorowac.
a dokladniej. puki silnik nie dostanie temperatury (raz straczy 60 stopni, a raz 90 stopni w zaleznosci od mrozu) niemozliwoscia jest przekroczenie 2000 obr/min nawet przy pelnym otwarciu przepustnicy. po prostu ruszam, obroty dochadza do 2000 i silnik sie dlawi. i teraz mam dwa wyjscia:
*albo wrzuce 2. i jade dalej do 2000 obr i tak na kazdym biegu (ikarus mnie wyprzedza :-( )
*albo silnik sie dlawi, obroty spadaja do 1500 obr i znowu moge przyspieszyc tylko do 2000 obr

silnik na mechanicznym wtrysku bez LPG
paliwo: Shell, BP, Orlen

kazda rada cenna (za wyjatkiem "poczekaj do wiosny, samo przejdzie")

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 21 sty 2010, 00:45

Może czujnik temp.? Może jakaś mała nieszczelność w dolocie? Ale poczekajmy aż ktoś jeszcze coś podpowie ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 21 sty 2010, 06:24

Sprawdź kolor świec :
białe - zbyt uboga mieszanka i dlatego się dławi
czarne - zalewa go benzyna i też może się dławić

Sprawdź filtr paliwa czy nie jest przytkany , może ździebko wody która zamarza ?

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 21 sty 2010, 23:44

Leszek pisze:Może czujnik temp.? Może jakaś mała nieszczelność w dolocie? Ale poczekajmy aż ktoś jeszcze coś podpowie
czujnik temperatury wymieniony, szczelnaosc sprwdzona w calym dolocie
marko pisze:białe - zbyt uboga mieszanka i dlatego się dławi
czarne - zalewa go benzyna i też może się dławić
raczej nie dostaje benzyny, bo moge przepustnice dac na max i powietrze idzie na full
marko pisze:Sprawdź filtr paliwa czy nie jest przytkany , może ździebko wody która zamarza
wymienie w weekend i zobaczymy

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 22 sty 2010, 17:01

Może być wina przepływomierza. Źle ustawiona klapka, przyciera itd. Dostaje złą ilość powietrza, a jak zimny to potrzebuje mniej (o ile dobrze pamiętam).

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 23 sty 2010, 10:23

Leszek pisze:Może być wina przepływomierza. Źle ustawiona klapka, przyciera itd.
tez to podejrzewam, tylko sam wiesz jak jest u nas z mechanikami od KE

[ Dodano: 2010-01-23, 10:27 ]
tymczasem spalanie miasto 18l/100km :shock: :-(

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 23 sty 2010, 16:50

witam
podłącze się do tematu bo mam dokładnie ten sam problem o którym pisze kolega seba6891, te same objawy i na Pb i na gazie dopóki sie troche nie rozgrzeje-mam ten problem od dawna i się do niego przyzwyczaiłem bo nie pozwala mi przybutowanie auta na zimnym silniku.
TYlko mój silnik to 1.8s Pm co może być u mnie przyczyną czy to czujnik temperatury :?:

Acha tylko u mnie wystarczy że troszke sie rozgrzeje podejrzewam około 30 stopni

Oskar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 sie 2007, 11:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Oskar » 24 sty 2010, 19:06

Witam, też podłączę się do tematu. Mój problem jest bardzo podobny:

https://audi80.pl/90-b3-23-ng-zimny- ... t36147.htm

Jeśli ktoś sobie poczta i złoży objawy do kupy to wpadnie na pomysł, co dolega naszym Audikom. Myślałem, że to cecha silnika 2.3 NG ale teraz widzę, że występuje podobne zjawisko w silnikach PM i PS. Dodam tylko, że ma to wyłącznie związek z niską temperaturą.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 24 sty 2010, 22:10

seba6891 pisze:
marko pisze:białe - zbyt uboga mieszanka i dlatego się dławi
czarne - zalewa go benzyna i też może się dławić
raczej nie dostaje benzyny, bo moge przepustnice dac na max i powietrze idzie na full
Może jednak sprawdzisz jaki masz kolor świec i podasz nam .

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 24 sty 2010, 23:35

marko pisze:Może jednak sprawdzisz jaki masz kolor świec i podasz nam .
-17 na polu, ale dalem rade (sorki za jakosc, 2MPx)
Obrazek

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 25 sty 2010, 00:21

Świeca ok. Dziwna sprawa z tym Twoim przypadkiem. A działa Ci ta klapka w puszce filtra? Ta otwierająca ciepłe/zimne powietrze? Chociaż nie wiem czy to by miało aż takie znaczenie.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 25 sty 2010, 08:35

Czy to zdjęcie świecy robiłeś po dłuższej jeździe czy odzrazu po przejściach z szarpaniem silnikiem jeżeli po jeźdize to zrób jeszcze raz odrazu po szarpaniu jak następuje stabilizacja pracy silnika . Chodzi o to , że przejechanie kilkunastu no może kilkudziesięciu kilometrów powoduje "wypalenie" ewentualnych osadów jakie były na świecy podczas złego działania silnika . Ten kolor wskazuje na lekkie zubożenie ale do przyjęcia .

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 25 sty 2010, 23:52

Leszek pisze:A działa Ci ta klapka w puszce filtra? Ta otwierająca ciepłe/zimne powietrze
dziala <ok>
marko pisze:czy to zdjęcie świecy robiłeś po dłuższej jeździe czy odzrazu po przejściach z szarpaniem silnikiem jeżeli po jeźdize to zrób jeszcze raz odrazu po szarpaniu jak następuje stabilizacja pracy silnika .
po prostu wyszedlem na dwor wieczorem po przeczytaniu twego postu i wykrecilem

a rano tego samego dnia pomimo 30 minut grzania silnika nie udalo sie go odblokowac (a zawsze odpuszczalo po 10-15min :-( )

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 26 sty 2010, 06:37

seba6891 pisze:po prostu wyszedlem na dwor wieczorem po przeczytaniu twego postu i wykrecilem

a rano tego samego dnia pomimo 30 minut grzania silnika nie udalo sie go odblokowac (a zawsze odpuszczalo po 10-15min :-( )
a poprzedniego dnia po odpaleniu i przebojach z odpaleniem normalnie jeździłeś ?

Co używasz do grzania silnika przed odpaleniem , jak masz możliwość to włóż włączoną na max farelkę do komory silnika na pół godziny , powinno pomóc w sytuacji gdy musisz odpalić a silnik nie chce bo mu zimno .

brodekx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 15:23
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: brodekx » 26 sty 2010, 06:54

słuchajcie - 31 a moja niunia pali jak dziecko, pół obrotu rozrusznikiem
stoi na dworze, a akumulator siedzi pod maska.
o przełączeniu na gaz nie ma mowy.
jednak czasami po ok 3-4 km łapie bardzo duże obroty.
nie wiem czemu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl