Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] Dziewny problem zodpaleniem silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
djbakus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 23:44

[B4 ABT 2.0] Dziewny problem zodpaleniem silnika

Post autor: djbakus » 21 sty 2010, 18:54

Witam. Ostatnimi czasy (w sumie od kiedy zaczeły sie mrozy) mam dziwny problem z moja 80tka :-( sprawa wyglada tak: Autkiem jezdze na studia (ok60km) po przyjezdzie np w poniedziałek stawiam autko na dworze i tak stoi do piatku po czym jade do domu. na weekend autkiem jezdze caly czas prawktycznie... problem polega na tym ze przychodze do samochodu po 5ciu dniach odpalam (bez problemu) i jade... do najblizszego cpn mam ok 500m wiec jade tam zatrzymuje sie gasze silnik i tankuje. Potem jak probuje odpalic to nic... ani pyrknięcia. I tak moge krecic az wydoje akumulator... na pych tez nie idzie... ale kiedy autko postoi ok godzine to odpali bez najmniejszego problemu... potem problem sie powtarza. Sytuacja ponawia sie znow po dlugim postoju... jade ok 1km gasze silnik i nie moge odpalic :| osatnio probowalem nawet na linke na pych i tak mnie ciagali z 5 km i nic... auto odpalalo i chodzilo tylko na wysokich obrotach... ale po chwili gasło. A jak pusilem gaz to na wolnych chodzilo z 30 sek i gaslo... bez zadławien itd. albo ledwo co chodzilo. W rezultacie zmęczeni tym ciaganiem postawilismy autko... postalo godzine i odpalilo na pych bez problemu po 30 cm pchania... za 4tym razem identycznej sytuacji juz po odczekaniu godziny po odpaleniu zauwazylem ze silnik chodzi normlanie na wolnych obrotach ale po gwaltownym dodaniu gazu jakby sie przydusil na setna sekunde i dopiero wskoczyl na obroty... tak powyzej 2 tys obrotow normalnie reaguje na gaz ale od wolnych w wzyz normalnie reaguje tylko po piwolnym dodawaniu gazu... pomocy!! co to moze byc? Znajomi stawiaja na świece albo przewody zapłonowe! A niktórzy na pompe paliwa. Doradzice cos?? z gory dziekuje za odpowiedz! :-(

virus_lx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 19 sie 2007, 23:19
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: virus_lx » 22 sty 2010, 00:02

Witaj.
Pierwsze co to jak nie chce zagadać to sprawdź iskrę.
Druga sprawa to zmierz ciśnienie paliwa, czy pompka daje.
Trzecia sprawa woź ze sobą samostart albo jakiś odrdzewiacz.... jak nie chce zagadać a jest iskra to psik w dolot i palisz... najlepiej w 2 osoby jedna pali druga psika (tylko bez przesady).

Jeszcze zwróć uwagę czy śmierdzi paliwem jak nie chce odpalić.
Pozdrawiam.
ps. jak coś to pisz na virus_lx@o2.pl

Awatar użytkownika
Joh_n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Joh_n » 22 sty 2010, 20:41

czy ja dobrze to rozumiem? nie chce odpalić na ciepłym silniku? jeżeli tak to wyglada jakby wariował wtrysk rozruchowy a co za tym idzie czujnik temp silnika, taki moje skromne zdanie

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 23 sty 2010, 09:05

Joh_n pisze:jeżeli tak to wyglada jakby wariował wtrysk rozruchowy
Jeżeli się nie mylę to w ABT nie ma czegoś takiego jak wtrysk rozruchowy.
Moim zdaniem albo go "zalewa" czyli niebieski czujnik temp.do sprawdzenia/wymiany,reset ecu i adaptacja albo jeszcze druga możliwość że pada moduł zapłonowy(sprawdź czy jest iskra jak nie będzie chciał zapalić) Osobiście bardziej bym obstawiał pierwszą możliwość.

wielkije
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 sty 2010, 09:47

Post autor: wielkije » 28 sty 2010, 23:02

Witam
Czy kolega djbakus mógłby zdradzić tajemnicę czy udało sie usunąć problem?? Bo mam taki sam u siebie

Mody_misiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2007, 23:31
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Mody_misiek » 12 mar 2010, 13:36

ABT jest gaznikowy wiec wtrysku niema.

Mialem podobny problem ze jak silnik sie nagrzewal spadaly mu drastycznie obroty i nawet gasnol silnik zapala po czasie jak sie ostudzil czyli ten sam problem co ty tylko ze ja mam silnik DZ na k-jetronicu. Problem lezal w tym ze nawalil czujnik temperatury i komputer odczytywal ze silnik jest zimny i chodzil na ssaniu dlatego tez bylo czuc mocno benzyne w wydechu. Czujnik kosztuje ok 60 zl a znajduje sie on przy trójniku z przewodami plynu chlodzacego po lewej stronie (od strony kierowcy) i uwaga tam sa 2 czujniki temperatury jeden na gorze drugi na dole i pewnie wysiadl ci ten dolny czujnik a on lubi sie wlasnie czesto psuc a szczegolnie jesli mocno zagrzejesz silnik. Ja przez to mialem rozlegurowane wtryski ty masz gaznik wiec powinno tylko to wystarczyc. Jesli chcesz to mozesz oszukac tez komputer i odpiac wtyczne od czujnika i wpiac tam odpowiedni opornik niepamietam wartosci ale jak wepniesz o odpowiedniej wartosci to komputer bedzie myslal ze temp silnika wynosi np 60^ i bedzie bez problemu lecz jak beda chlodniejsze dni to juz go mozesz niezapalic tak latwo.


Ja mam inny problem jak jest mroz to silnik niechce zapalic stalo sie to niedawno wczesniej chodzil dobrze teraz to zlodziej go nieukradnie bo bez odpowiedniego sposobu go nie zapali.

Wyglada to tak ze krece rozusznikiem wszystko chodzi procz silnika moge nim krecic do woli a coniekiedy bede pyrkniecie w rury wydechowej czuc benzyne wiec zalany benzyne dostal wymienilem czujniki temp swiece i kable ale to nie podzialalo akumulator prawie padniety jak sie troche poczeka ok 10 minut i sproboje zapalic to MOZE zaskoczy moze nie a jak zaskoczy obroty wchodza odrazu na ok 1500 po ok 5 min spadaja do 1000 wiec ssanie dziala a potem jest ciekawiej bo jak sie wyjezdza i nawet na 1 biegu wcisnie pedal gazu do deski to sie zaczyna nietyle dlawic co tracic moc chce jechac szybciej ale niepotrafi jak osiagnie ok 40^ dziala normalnie.

Mysle ze pomoglem cos tobie

Pozdrawiam i jesli ktos moze niech pomoze.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 12 mar 2010, 15:36

Mody_misiek pisze:ABT jest gaznikowy wiec wtrysku niema.
ABT to wtrysk jednopunktowy więc gaźnika nie posiada tylko urządzenie wtryskowe.Kolego nie gadaj bzdur jesli nie jesteś doinformowany <ok>

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 12 mar 2010, 16:14

Ja bym obstawiał jakiś zimny lut, albo łącze.

Luty pękają zwłaszcza zimą, przy dużych mrozach. U mnie tej zimy pękł lut w przekaźniku 30, a kilka lat temu w dużych mrozach padł lut w alternatorze i były cuda z ładowaniem.

Prawdopodobnie jest tak, że na zimnym ten lut styka, a jak się rozgrzeje to metal się rozszerza i styku nie ma.

Sprawdź czy problem jest w układzie zapłonowym (jest iskra?) czy paliwowym (paliwo sika przy zapłonie?). I powolutku dojdziesz do sedna sprawy.

Obstawiałbym moduł zapłonowy albo zasilanie ECU.

U mnie właśnie pęknięty lut w przekaźniku 30 czynił podobne jaja (po przejechaniu 500 m nie chciał odpalić, a zimny startował bez problemu), a jak wiadomo 30-tka zasila ECU. U Ciebie jednak takiego przekaźnika nie ma, jest tylko w ABK.

djbakus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2009, 23:44

Post autor: djbakus » 22 paź 2015, 13:24

Problemem byla kopulka i palec! Problem w tym ze mechanik wymienil mi na stara uzywke przez co szukałem problemu gdzies indziej. Drugi mechanik i znow kopulka i problem z glowy. W między czasie wymienilem tez ten niebieski czujnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl