[B4 1Z] Płyn chłodzący a uszczelka pod głowicą
[B4 1Z] Płyn chłodzący a uszczelka pod głowicą
Witam
Od dłuzszego czasu probowałem zlokalizować powód ubywania płynu chłodzącego. Dopiero dziś zauważyłem, ze płyn kapie na dolną osłone silnika i dalej na ziemię. Niestety nie umiem dokładnie zlokalizować wycieku - jakiś króciec, ale oglądając silnik mam wrażenie że płyn wycieka przez uszczelka pod głowicą na zewnątrz. I stad moje pytanie, bo nigdzie nie znalazłem takiego przypadku. Czytałem, że z powodu padniętej uszczelki płyn może mieszać się z olejem, albo olej z płynem, lub może byc przeciek do cylindra i może być spalany, ale może wypowie się ktoś czy może wyciekać na zewnatrz przez uszczelkę?? bo może to jest powód, albo musze jeszcze gdzieś dalej szukać??
Od dłuzszego czasu probowałem zlokalizować powód ubywania płynu chłodzącego. Dopiero dziś zauważyłem, ze płyn kapie na dolną osłone silnika i dalej na ziemię. Niestety nie umiem dokładnie zlokalizować wycieku - jakiś króciec, ale oglądając silnik mam wrażenie że płyn wycieka przez uszczelka pod głowicą na zewnątrz. I stad moje pytanie, bo nigdzie nie znalazłem takiego przypadku. Czytałem, że z powodu padniętej uszczelki płyn może mieszać się z olejem, albo olej z płynem, lub może byc przeciek do cylindra i może być spalany, ale może wypowie się ktoś czy może wyciekać na zewnatrz przez uszczelkę?? bo może to jest powód, albo musze jeszcze gdzieś dalej szukać??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To są najczęstsze przypadki. Nie słyszałem jeszcze aby komuś sama woda uciekała przez uszczelkę. Generalnie mało to realne bo ciśnienie w układzie chłodzenia jest bardzo małe w porównaniu z ciśnieniem oleju a tym bardziej z ciśnieniem sprężania. Dlatego najczęściej usterki związane z uszkodzeniem uszczelki głowicy dotyczą tych dwóch przypadków.Jelly pisze:zytałem, że z powodu padniętej uszczelki płyn może mieszać się z olejem, albo olej z płynem, lub może byc przeciek do cylindra i może być spalany
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 13:09 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [B4 1Z] Płyn chłodzący a uszczelka pod głowicą
może wypowie się ktoś czy może wyciekać na zewnatrz przez uszczelkę??
Oczywiscie ze moze ja kiedys mialem przypadek taki w passacie. Najczesciej gdy ubywa plynu to w miejscu wycieku pojawia sie bialy nalot. Musisz bardzo dobrze obejrzec silnik z gory i od spodu,moze cos wypatrzysz.
Oczywiscie ze moze ja kiedys mialem przypadek taki w passacie. Najczesciej gdy ubywa plynu to w miejscu wycieku pojawia sie bialy nalot. Musisz bardzo dobrze obejrzec silnik z gory i od spodu,moze cos wypatrzysz.
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Podepnę się pod temat mam podobny problem ok. 12 tyś km temu wymieniono Mi w warsztacie uszczelkę pod głowicą pytałem czy trzeba później przyjechać na tzw. dokręcenie głowicy powiedziano że nie trzeba. Dziś zauważyłem, iż od strony świeczek pod króćcem (nie cieknie z króćca) zbierają się krople tzn. troszkę cieknie płyn na szerokości 10cm tylko w tym jednym miejscu. Jak myślicie czy spróbować dokręcić głowicę. Czy przejmować się, czy przejmować się bardzo. Praktycznie ubytki w zbiorniczku minimalne. Proszę o rady.
Dokrecenie glowicy nic nie da jak juz cieknie. A po drugie jak wszystko jest porzadnie zrobione to nie trzeba dokrecac bo z dokrecaniem roznie bywa (urywaja sie szpilki itp). Ja czesto robie takie rzeczy znajomym i po 3 etapach dokrecania z odstepem 20 minut nigdy nie mialem reklamacji, i zawsze lekko podgrzewam uszczelke przed montazem.Spietyq pisze:Głowica splanowana napewno, uszczelka nowa byłem obecny pomimo, że tak powiem zaprzyjaźnionego warsztatu, a z pod króćca napewno nie cieknie. Ponowie pytanie czy spróbowac dokręcić głowicę czy zabrać się za wymianę.
Moze wes zwal dekiel i oblukaj moze nie dokrecili jakis szpilek .
Panowie a co z ta możliwością wycieku płynu przez uszczelke na zewnatrz?? ogladalem silnik u siebie u na bloku widac 2 zacieki spod uszzcelki ale nie wiem czy to moze być uszczelka czy może skadś wyżej już leci - z głowicy bo na głowicy śladów nie widać gdyż jest tak samo jasna jak ślady po płynie...
Może cieknąc uszczelka na zewnątrz, mogą to być np korki (zabezpieczenie przed zamarznięciem) miałem taki przypadek (poprostu przerdzewiały)... A najlepiej wlej do płynu odczyn do lokalizacji wycieków i skombinuj lampę UV to najszybciej zobaczysz gdzie się poci...
PS. duży masz ubytek tego płynu?
Dokręcenie głowicy czasem pomaga - ale nie zawsze...
A tak całkiem serio to może to być wszystko... Nawet jakieś mikropęknięcie głowicy... Tego okiem nie zobzczysz. Poprostu dobrze szukaj...
PS. duży masz ubytek tego płynu?
Dokręcenie głowicy czasem pomaga - ale nie zawsze...
A tak całkiem serio to może to być wszystko... Nawet jakieś mikropęknięcie głowicy... Tego okiem nie zobzczysz. Poprostu dobrze szukaj...
Co ciekawe ubytki zaczęły się razem z zimą i są różne. Latem ani kropli nie brakowało a teraz muszę tak raz w tygodniu sprawdzić stan płynu. Zależy jeszcze ile jeżdżę.
Zastanawiam się czy coś z tym kombinować, czy poczekać do wiosny i zobaczyć co będzie (może wyciek zniknie).
Może to jakaś "zimowa dolegliwość"...
Zastanawiam się czy coś z tym kombinować, czy poczekać do wiosny i zobaczyć co będzie (może wyciek zniknie).
Może to jakaś "zimowa dolegliwość"...