Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Płyn chłodzący a uszczelka pod głowicą

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] Płyn chłodzący a uszczelka pod głowicą

Post autor: Jelly » 22 sty 2010, 12:31

Witam
Od dłuzszego czasu probowałem zlokalizować powód ubywania płynu chłodzącego. Dopiero dziś zauważyłem, ze płyn kapie na dolną osłone silnika i dalej na ziemię. Niestety nie umiem dokładnie zlokalizować wycieku - jakiś króciec, ale oglądając silnik mam wrażenie że płyn wycieka przez uszczelka pod głowicą na zewnątrz. I stad moje pytanie, bo nigdzie nie znalazłem takiego przypadku. Czytałem, że z powodu padniętej uszczelki płyn może mieszać się z olejem, albo olej z płynem, lub może byc przeciek do cylindra i może być spalany, ale może wypowie się ktoś czy może wyciekać na zewnatrz przez uszczelkę?? bo może to jest powód, albo musze jeszcze gdzieś dalej szukać??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2010, 12:38

Jelly pisze:zytałem, że z powodu padniętej uszczelki płyn może mieszać się z olejem, albo olej z płynem, lub może byc przeciek do cylindra i może być spalany
To są najczęstsze przypadki. Nie słyszałem jeszcze aby komuś sama woda uciekała przez uszczelkę. Generalnie mało to realne bo ciśnienie w układzie chłodzenia jest bardzo małe w porównaniu z ciśnieniem oleju a tym bardziej z ciśnieniem sprężania. Dlatego najczęściej usterki związane z uszkodzeniem uszczelki głowicy dotyczą tych dwóch przypadków.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 13:09 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Re: [B4 1Z] Płyn chłodzący a uszczelka pod głowicą

Post autor: myster » 22 sty 2010, 13:02

może wypowie się ktoś czy może wyciekać na zewnatrz przez uszczelkę??

Oczywiscie ze moze ja kiedys mialem przypadek taki w passacie. Najczesciej gdy ubywa plynu to w miejscu wycieku pojawia sie bialy nalot. Musisz bardzo dobrze obejrzec silnik z gory i od spodu,moze cos wypatrzysz.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 22 sty 2010, 13:42

Podepnę się pod temat mam podobny problem ok. 12 tyś km temu wymieniono Mi w warsztacie uszczelkę pod głowicą pytałem czy trzeba później przyjechać na tzw. dokręcenie głowicy powiedziano że nie trzeba. Dziś zauważyłem, iż od strony świeczek pod króćcem (nie cieknie z króćca) zbierają się krople tzn. troszkę cieknie płyn na szerokości 10cm tylko w tym jednym miejscu. Jak myślicie czy spróbować dokręcić głowicę. Czy przejmować się, czy przejmować się bardzo. Praktycznie ubytki w zbiorniczku minimalne. Proszę o rady.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2010, 14:20

[quote="Spietyq"] a w tym warsztacie to ci planowali glowice czy poprostu wyjeli stara i wlozyli nowa? Jesli glowica nie byla planowana to mogl problem powrocic. Oblukaj ten kruciec dokladnie jeszcze.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 22 sty 2010, 14:29

Głowica splanowana napewno, uszczelka nowa byłem obecny pomimo, że tak powiem zaprzyjaźnionego warsztatu, a z pod króćca napewno nie cieknie. Ponowie pytanie czy spróbowac dokręcić głowicę czy zabrać się za wymianę.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2010, 16:13

Spietyq pisze:Głowica splanowana napewno, uszczelka nowa byłem obecny pomimo, że tak powiem zaprzyjaźnionego warsztatu, a z pod króćca napewno nie cieknie. Ponowie pytanie czy spróbowac dokręcić głowicę czy zabrać się za wymianę.
Dokrecenie glowicy nic nie da jak juz cieknie. A po drugie jak wszystko jest porzadnie zrobione to nie trzeba dokrecac bo z dokrecaniem roznie bywa (urywaja sie szpilki itp). Ja czesto robie takie rzeczy znajomym i po 3 etapach dokrecania z odstepem 20 minut nigdy nie mialem reklamacji, i zawsze lekko podgrzewam uszczelke przed montazem.
Moze wes zwal dekiel i oblukaj moze nie dokrecili jakis szpilek :-/ .

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 sty 2010, 09:39

Panowie a co z ta możliwością wycieku płynu przez uszczelke na zewnatrz?? ogladalem silnik u siebie u na bloku widac 2 zacieki spod uszzcelki ale nie wiem czy to moze być uszczelka czy może skadś wyżej już leci - z głowicy bo na głowicy śladów nie widać gdyż jest tak samo jasna jak ślady po płynie...

Awatar użytkownika
blady11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 25 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Chelm/Dun Laoghaire

Post autor: blady11 » 24 sty 2010, 14:04

Może cieknąc uszczelka na zewnątrz, mogą to być np korki (zabezpieczenie przed zamarznięciem) miałem taki przypadek (poprostu przerdzewiały)... A najlepiej wlej do płynu odczyn do lokalizacji wycieków i skombinuj lampę UV to najszybciej zobaczysz gdzie się poci...

PS. duży masz ubytek tego płynu?

Dokręcenie głowicy czasem pomaga - ale nie zawsze...

A tak całkiem serio to może to być wszystko... Nawet jakieś mikropęknięcie głowicy... Tego okiem nie zobzczysz. Poprostu dobrze szukaj...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 24 sty 2010, 21:32

Co ciekawe ubytki zaczęły się razem z zimą i są różne. Latem ani kropli nie brakowało a teraz muszę tak raz w tygodniu sprawdzić stan płynu. Zależy jeszcze ile jeżdżę.
Zastanawiam się czy coś z tym kombinować, czy poczekać do wiosny i zobaczyć co będzie (może wyciek zniknie).
Może to jakaś "zimowa dolegliwość"...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 24 sty 2010, 22:19

Ja mam podobny problem kolego.

Ale u mnie po dogłębnym szukaniu okazało się że cieknie mi króciec przy głowicy zaraz pod trzecim i czwartym wtryskiem.I też zaczęło mi ubywać płynu w momencie pokazania się mrozu.Posprawdzaj dokładnie węże i wszystkie króćce przy głowicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl