Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi 1Z] Filtr paliwa

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 23 sty 2010, 12:32

marko009 pisze:pod filtrem jest taka duża plastikowa śrubka z rurką wystarczy ją lekko odkręcić i zawartość filtra wyleci
Wszystko ok. Tylko powiedz jak tam włożyć dłoń, masakra...

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 23 sty 2010, 12:49

Spietyq pisze:jak tam włożyć dłoń, masakra...
no cóż :lol: to jest pikuś nie chciej wymieniać przewodów paliwowych miedzianych.To dopiero jest masakra :roll:

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 sty 2010, 23:22

PAnowie przygladalem sie dziś filtrowi i z dołu nic nie widze a jak koleje wspomniał dojście z dołu to masakra, ale po oględzinach odniosłem wrażenie, że ta osłona metalowa wokół filtra jest także na dole. Czy mam racje czy może sie myle?bo jeśli sie nie myle to trzeba ta osłone rozkrecic??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 sty 2010, 23:44

Jelly pisze:PAnowie przygladalem sie dziś filtrowi i z dołu nic nie widze a jak koleje wspomniał dojście z dołu to masakra, ale po oględzinach odniosłem wrażenie, że ta osłona metalowa wokół filtra jest także na dole. Czy mam racje czy może sie myle?bo jeśli sie nie myle to trzeba ta osłone rozkrecic??
Jak masz nie ori filtr to jest prawdopodobnie krótszy i nie sięgniesz palcami tam gdzie chcesz .Ja mam taki krótszy i niema opcji żeby dostać się od spodu do nakrętki odwadniacza .A żeby wyjąć filtr wystarczy poluzować nakrętkę metalowej osłony i wyjąć filtr do góry .Jeżeli ktoś trzyma auto pod chmurką to przy obecnych temp.odkręcanie odwadniacza nie ma sensu z przyczyn oczywistych rzecz jasna.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 24 sty 2010, 21:56

Podczepie sie pod temat. Nie mam problemu póki co z odpalaniem na mrozie i zamarzaniem (zobaczymy co bedzie jutro bo dzis ma byc -30 mrozu). Mowicie ze filtr paliwa mozna bezproblemowo rozkrecac, jakies tam srobki itp. ja natomiast bede chcial wymienic caly filtr paliwa na nowy. Powiedzcie mi czy sa jakies zasady ktorych trzeba sie trzymac przy jego wymianie zeby np. nie bylo problemow z zapowietrzeniem czy cos. Czy wystarczy najprosciej wykrecic stary i wkrecic nowy?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 sty 2010, 21:58

mariusz8282, przed zakręceniem nowego zalej go do pełna ropką i mocno dociąg by Ci lewego powietrza nie ciągnął. ;-)

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 24 sty 2010, 22:09

Najlepszy sposób kolego to zalanie nowego filtra świeżym paliwem.

Najlepiej zalać go głównym wlotem paliwa i na pewno będzie :mrgreen: bo silnik nie będzie musiał aż tak dużo się męczyć z pobieraniem paliwa z baku.

A i jeszcze jedno uważaj na króciec od przelewu bo lubi się łamać a zwłaszcza w takie mrozy. <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sty 2010, 22:18

mariusz8282 pisze:Mowicie ze filtr paliwa mozna bezproblemowo rozkrecac, jakies tam srobki itp.
Chyba kolega nie wie jak jest zbudowany filtr paliwa w audi.Odkręca się i owszem ale filtr od głowiczki i te" śrubki itp."są właśnie w głowiczce do której dokręcony jest od spodu właściwy filtr.Można sobie zakupić taki filtr nie rozkrecany jak w golfach np.a do audi wystarczy dokupić tylko dół bo głowiczka nie bierze udziału w filtrowaniu i znajdują się w niej króćce paliwowe i tzw.podgrzewacz
jetta1911 pisze:A i jeszcze jedno uważaj na króciec od przelewu bo lubi się łamać a zwłaszcza w takie mrozy
To jest właśnie najsłabsza część głowiczki powrót paliwa pełniący jednocześnie rolę podgrzewacza ,niestety zrobili go z tworzywa i w mrozy lepiej przy nim nie grzebać .Jeżeli już to po nagrzaniu silnika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 sty 2010, 22:42

mariusz8282 pisze:Powiedzcie mi czy sa jakies zasady ktorych trzeba sie trzymac przy jego wymianie zeby np. nie bylo problemow z zapowietrzeniem czy cos. Czy wystarczy najprosciej wykrecic stary i wkrecic nowy?
wyciągasz wtyczkę przy filtrze która idzie do czujnika poziomu wody,odkręcasz obejmę która trzyma filtr chyba śruba 10,odkręcasz od góry przewody i wyjmujesz filtr do góry.przepinasz czujnik do nowego filtra,zalewasz paliwem,zakręcasz górną pokrywę,wkładasz filtr zapinasz przewody i zaciskasz opaskę no i wpinasz wtyczkę...

[ Dodano: 2010-01-24, 22:45 ]
Jelly pisze:ale po oględzinach odniosłem wrażenie, że ta osłona metalowa wokół filtra jest także na dole.
może masz filtr który nie ma od spodu korka do zlewania wody i przez to wydaje ci się że osłona jest także od dołu...

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 25 sty 2010, 09:27

osłona tylko zwęża się u dołu ale jest tam otwór przez który między innymi idzie przewód od czujnika....

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 25 sty 2010, 17:08

MUNIOr, zgadłeś, nie wymieniałem sam nigdy filtra paliwa i nie wiem jak jest zbudowany, zreszta od niedawna mam auto i trza to bedzie powymieniac. A wiadomo ze jak sie samemu robi to sie jest tego pewnym a i taniej wychodzi :) Ogólnie dzieki chlopaki za wasze wskazówki. Beda przydatne jak juz sie wezme za wymiane :)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 sty 2010, 17:34

Najważniejsze wymienić filtr paliwa przed każdą zimą nie musi być z górnej półki

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 26 sty 2010, 14:10

Witam

Posiadam problemik troszkę z innej beczki ale związany z filtrem paliwa.
Auto stało 2 dni na mrozie około -20 stopni. paliwo mieszanka OO z ON
Podczas odpalania długo kręciłem jednak jak już się udało auto pochodziło 10 min i zdechło. od tego momentu co go zapale to zaraz gaśnie i wogóle nie chce wejść na obroty, oprócz tego w filtrze paliwa są duże bąble wręcz paliwo idzie na pół wężyka w jednym jak i w drugim.
zastanawia mnie czy jest to wina tylko filtra paliwa czy może w baku jest coś zamarznięte.
jeśli w baku to jak się tam dostać by to sprawdzić w AVANCIE

pozdrawiam

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 sty 2010, 14:13

w awancie to w bagażniku jest taka klapa pod którą jest smok i wyjście przewodów paliwowych do filtra...ale zacznij od podgrzania albo wymiany filtra na nowy bo to co piszesz to własnie objawy zapchanego filtra i smoka w zbiorniku pewnie też....

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 sty 2010, 17:33

a ile masz tego paliwa w baku :?: wlej ok 5-10l benzyny i dolej zimowego paliwa (tylko zimowego ale tego lepszego i nie z orlenu bo zamarza) tak żeby było pół zbiornika i zostaw samochód na noc to puści parafina ze smoka i nie musisz się dobierać do baku <ok>

a w naszym kraju nie ma już czegoś takiego jak OO tylko jest to letni ON z dodatkiem czerwonego barwnika <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl