Wszystko ok. Tylko powiedz jak tam włożyć dłoń, masakra...marko009 pisze:pod filtrem jest taka duża plastikowa śrubka z rurką wystarczy ją lekko odkręcić i zawartość filtra wyleci
[B4 1.9tdi 1Z] Filtr paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz nie ori filtr to jest prawdopodobnie krótszy i nie sięgniesz palcami tam gdzie chcesz .Ja mam taki krótszy i niema opcji żeby dostać się od spodu do nakrętki odwadniacza .A żeby wyjąć filtr wystarczy poluzować nakrętkę metalowej osłony i wyjąć filtr do góry .Jeżeli ktoś trzyma auto pod chmurką to przy obecnych temp.odkręcanie odwadniacza nie ma sensu z przyczyn oczywistych rzecz jasna.Jelly pisze:PAnowie przygladalem sie dziś filtrowi i z dołu nic nie widze a jak koleje wspomniał dojście z dołu to masakra, ale po oględzinach odniosłem wrażenie, że ta osłona metalowa wokół filtra jest także na dole. Czy mam racje czy może sie myle?bo jeśli sie nie myle to trzeba ta osłone rozkrecic??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Podczepie sie pod temat. Nie mam problemu póki co z odpalaniem na mrozie i zamarzaniem (zobaczymy co bedzie jutro bo dzis ma byc -30 mrozu). Mowicie ze filtr paliwa mozna bezproblemowo rozkrecac, jakies tam srobki itp. ja natomiast bede chcial wymienic caly filtr paliwa na nowy. Powiedzcie mi czy sa jakies zasady ktorych trzeba sie trzymac przy jego wymianie zeby np. nie bylo problemow z zapowietrzeniem czy cos. Czy wystarczy najprosciej wykrecic stary i wkrecic nowy?
Najlepszy sposób kolego to zalanie nowego filtra świeżym paliwem.
Najlepiej zalać go głównym wlotem paliwa i na pewno będzie :mrgreen: bo silnik nie będzie musiał aż tak dużo się męczyć z pobieraniem paliwa z baku.
A i jeszcze jedno uważaj na króciec od przelewu bo lubi się łamać a zwłaszcza w takie mrozy. <ok>
Najlepiej zalać go głównym wlotem paliwa i na pewno będzie :mrgreen: bo silnik nie będzie musiał aż tak dużo się męczyć z pobieraniem paliwa z baku.
A i jeszcze jedno uważaj na króciec od przelewu bo lubi się łamać a zwłaszcza w takie mrozy. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Chyba kolega nie wie jak jest zbudowany filtr paliwa w audi.Odkręca się i owszem ale filtr od głowiczki i te" śrubki itp."są właśnie w głowiczce do której dokręcony jest od spodu właściwy filtr.Można sobie zakupić taki filtr nie rozkrecany jak w golfach np.a do audi wystarczy dokupić tylko dół bo głowiczka nie bierze udziału w filtrowaniu i znajdują się w niej króćce paliwowe i tzw.podgrzewaczmariusz8282 pisze:Mowicie ze filtr paliwa mozna bezproblemowo rozkrecac, jakies tam srobki itp.
To jest właśnie najsłabsza część głowiczki powrót paliwa pełniący jednocześnie rolę podgrzewacza ,niestety zrobili go z tworzywa i w mrozy lepiej przy nim nie grzebać .Jeżeli już to po nagrzaniu silnikajetta1911 pisze:A i jeszcze jedno uważaj na króciec od przelewu bo lubi się łamać a zwłaszcza w takie mrozy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
wyciągasz wtyczkę przy filtrze która idzie do czujnika poziomu wody,odkręcasz obejmę która trzyma filtr chyba śruba 10,odkręcasz od góry przewody i wyjmujesz filtr do góry.przepinasz czujnik do nowego filtra,zalewasz paliwem,zakręcasz górną pokrywę,wkładasz filtr zapinasz przewody i zaciskasz opaskę no i wpinasz wtyczkę...mariusz8282 pisze:Powiedzcie mi czy sa jakies zasady ktorych trzeba sie trzymac przy jego wymianie zeby np. nie bylo problemow z zapowietrzeniem czy cos. Czy wystarczy najprosciej wykrecic stary i wkrecic nowy?
[ Dodano: 2010-01-24, 22:45 ]
może masz filtr który nie ma od spodu korka do zlewania wody i przez to wydaje ci się że osłona jest także od dołu...Jelly pisze:ale po oględzinach odniosłem wrażenie, że ta osłona metalowa wokół filtra jest także na dole.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
MUNIOr, zgadłeś, nie wymieniałem sam nigdy filtra paliwa i nie wiem jak jest zbudowany, zreszta od niedawna mam auto i trza to bedzie powymieniac. A wiadomo ze jak sie samemu robi to sie jest tego pewnym a i taniej wychodzi Ogólnie dzieki chlopaki za wasze wskazówki. Beda przydatne jak juz sie wezme za wymiane
Witam
Posiadam problemik troszkę z innej beczki ale związany z filtrem paliwa.
Auto stało 2 dni na mrozie około -20 stopni. paliwo mieszanka OO z ON
Podczas odpalania długo kręciłem jednak jak już się udało auto pochodziło 10 min i zdechło. od tego momentu co go zapale to zaraz gaśnie i wogóle nie chce wejść na obroty, oprócz tego w filtrze paliwa są duże bąble wręcz paliwo idzie na pół wężyka w jednym jak i w drugim.
zastanawia mnie czy jest to wina tylko filtra paliwa czy może w baku jest coś zamarznięte.
jeśli w baku to jak się tam dostać by to sprawdzić w AVANCIE
pozdrawiam
Posiadam problemik troszkę z innej beczki ale związany z filtrem paliwa.
Auto stało 2 dni na mrozie około -20 stopni. paliwo mieszanka OO z ON
Podczas odpalania długo kręciłem jednak jak już się udało auto pochodziło 10 min i zdechło. od tego momentu co go zapale to zaraz gaśnie i wogóle nie chce wejść na obroty, oprócz tego w filtrze paliwa są duże bąble wręcz paliwo idzie na pół wężyka w jednym jak i w drugim.
zastanawia mnie czy jest to wina tylko filtra paliwa czy może w baku jest coś zamarznięte.
jeśli w baku to jak się tam dostać by to sprawdzić w AVANCIE
pozdrawiam
a ile masz tego paliwa w baku :?: wlej ok 5-10l benzyny i dolej zimowego paliwa (tylko zimowego ale tego lepszego i nie z orlenu bo zamarza) tak żeby było pół zbiornika i zostaw samochód na noc to puści parafina ze smoka i nie musisz się dobierać do baku <ok>
a w naszym kraju nie ma już czegoś takiego jak OO tylko jest to letni ON z dodatkiem czerwonego barwnika <ok>
a w naszym kraju nie ma już czegoś takiego jak OO tylko jest to letni ON z dodatkiem czerwonego barwnika <ok>