Witam, czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanie jakie zadanie spełnia przekaźnik podciśnienia o numerze 191 906 283. Mechanik stwierdził że jest on do sterowania turbiną i jest uszkodzony. Sprawdzałem go (zasilałem go bezpośredni z 12V) i wydaje się że jest sprawny. Zwiększanie obrotów nie powoduje jego załączenia (brak napięcia na wtyczce).
[B4 1,9 TD AAZ] Przekaźnik podciśnienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zmień mechanika bo mu się modele aut mylą . Pewnie pomyliło mu się z TDI i z N75 który zresztą zupełnie inaczej wyglądaŻusto pisze:Mechanik stwierdził że jest on do sterowania turbiną i jest uszkodzony.
elektrozawór sterujący EGR nie ma nic do turbiny i w zasadzie mogło by go nie być i byś nawet nie zauważył. Zadaniem EGR jest puszczanie spalin w dolot i skutecznie zaklejanie go syfem .Pooglądaj sobie zdjęcia z czyszczenia dolotu to zrozumiesz i zobaczysz o czym piszeŻusto pisze:Witam, czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanie jakie zadanie spełnia przekaźnik podciśnienia o numerze 191 906 283.
Działa tylko na wolnych obrotach .Włącznik -wyłącznik znajduje się na górze pompy wtryskowej uruchamiany mechanicznie przy dodawaniu gazu.No chyba że masz coś pokombinowane i jest inaczej niż u mnieŻusto pisze:Zwiększanie obrotów nie powoduje jego załączenia (brak napięcia na wtyczce)
zawór nazywa się N18
a nie n75, o któym myślał twój "fachowiec"
w AAZ żaden zewnętrzny zawór nie steruje turbiną...
na pompie masz taki stycznik, który przy wciskaniu pedału gazu "odłącza" ten zaworek.
EGR (recyrkulacja spalin) jest TYLKO DLA EKOLOGII no i może w zimie szubciej dogrzewa silnik..
poza tym same minusy...
EGR ma za zadanie recyrkulowac spaliny do kolektora ssącego, razem ze świerzym powietrzem, żeby były podwójnie spalane - czystsze... i dzieje się to właśnie na tzw"luzie" jak pedał gazu jest WYCIŚNIĘTY... jak dodajesz gazu to spaliny przestają być recyrkulowane...
ja u siebie po kupnie jak sprawdzałem takie tam rzeczy to okazało sie ze poprzedni właściciel uciął kabelek w gumowej osłonie wtyczki - sam mialem to zrobić...
więc wbrew pozorom jak N18 nie działa to OK <ok> <ok> <ok>
a nie n75, o któym myślał twój "fachowiec"
w AAZ żaden zewnętrzny zawór nie steruje turbiną...
na pompie masz taki stycznik, który przy wciskaniu pedału gazu "odłącza" ten zaworek.
EGR (recyrkulacja spalin) jest TYLKO DLA EKOLOGII no i może w zimie szubciej dogrzewa silnik..
poza tym same minusy...
EGR ma za zadanie recyrkulowac spaliny do kolektora ssącego, razem ze świerzym powietrzem, żeby były podwójnie spalane - czystsze... i dzieje się to właśnie na tzw"luzie" jak pedał gazu jest WYCIŚNIĘTY... jak dodajesz gazu to spaliny przestają być recyrkulowane...
ja u siebie po kupnie jak sprawdzałem takie tam rzeczy to okazało sie ze poprzedni właściciel uciął kabelek w gumowej osłonie wtyczki - sam mialem to zrobić...
więc wbrew pozorom jak N18 nie działa to OK <ok> <ok> <ok>