Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TD AAZ] Przekaźnik podciśnienia

ODPOWIEDZ
Żusto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2009, 23:07

[B4 1,9 TD AAZ] Przekaźnik podciśnienia

Post autor: Żusto » 23 sty 2010, 14:29

Witam, czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanie jakie zadanie spełnia przekaźnik podciśnienia o numerze 191 906 283. Mechanik stwierdził że jest on do sterowania turbiną i jest uszkodzony. Sprawdzałem go (zasilałem go bezpośredni z 12V) i wydaje się że jest sprawny. Zwiększanie obrotów nie powoduje jego załączenia (brak napięcia na wtyczce).
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 sty 2010, 23:16

Żusto pisze:Mechanik stwierdził że jest on do sterowania turbiną i jest uszkodzony.
Zmień mechanika bo mu się modele aut mylą . Pewnie pomyliło mu się z TDI i z N75 który zresztą zupełnie inaczej wygląda
Żusto pisze:Witam, czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanie jakie zadanie spełnia przekaźnik podciśnienia o numerze 191 906 283.
elektrozawór sterujący EGR nie ma nic do turbiny i w zasadzie mogło by go nie być i byś nawet nie zauważył. Zadaniem EGR jest puszczanie spalin w dolot i skutecznie zaklejanie go syfem .Pooglądaj sobie zdjęcia z czyszczenia dolotu to zrozumiesz i zobaczysz o czym pisze
Żusto pisze:Zwiększanie obrotów nie powoduje jego załączenia (brak napięcia na wtyczce)
Działa tylko na wolnych obrotach .Włącznik -wyłącznik znajduje się na górze pompy wtryskowej uruchamiany mechanicznie przy dodawaniu gazu.No chyba że masz coś pokombinowane i jest inaczej niż u mnie

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 12 lut 2010, 11:43

zawór nazywa się N18
a nie n75, o któym myślał twój "fachowiec"

w AAZ żaden zewnętrzny zawór nie steruje turbiną...

na pompie masz taki stycznik, który przy wciskaniu pedału gazu "odłącza" ten zaworek.

EGR (recyrkulacja spalin) jest TYLKO DLA EKOLOGII no i może w zimie szubciej dogrzewa silnik..
poza tym same minusy...


EGR ma za zadanie recyrkulowac spaliny do kolektora ssącego, razem ze świerzym powietrzem, żeby były podwójnie spalane - czystsze... i dzieje się to właśnie na tzw"luzie" jak pedał gazu jest WYCIŚNIĘTY... jak dodajesz gazu to spaliny przestają być recyrkulowane...



ja u siebie po kupnie jak sprawdzałem takie tam rzeczy to okazało sie ze poprzedni właściciel uciął kabelek w gumowej osłonie wtyczki - sam mialem to zrobić...

więc wbrew pozorom jak N18 nie działa to OK <ok> <ok> <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl