Witam!
Niedawno pojawił się problem z zapalaniem silnika, trzeba długo kręcić żeby zapalił, wcześniej w ogóle nie chciał, stało się to w większe mrozy. Chciałem odpalić lecz akumulator padł, po podładowaniu kręcił kilka razy i padł znowu, naładowałem go jeszcze raz na full, podłączyłem do samochodu i dalej nie chciał odpalić, zdjąłem pokrywę od filtra powietrza żeby spr czy podaje paliwo (podejrzewałem pompę) i wtedy odpalił jak dostał więcej powietrza, pomyślałem że nie ma ssania i padł czujnik do ecu, spr i rezystancja była trochę dziwna przy ok 90*- 550ohm a przed odpaleniem miał chyba 13-15k, po odłączeniu odpalał lepiej ale chodził nie na wszystkie gary, jak podłączyłem czujnik to gasł, po odczekaniu z 2-3 min mogłem podłączyć czujnik, już nie gasł ale obroty wariowały, po nagrzaniu w miarę ok ale, wydaje mi się że trochę więcej pali. Adaptacji nie dało się zrobić ponieważ jak już udało się zapalić to gasł więc nie miało to sensu.
Teraz pytanie czy zamiast czujnika mogę zastosować potencjometr który symuluje pracę czujnika w zakresie od ok 240Ohm do 5,50kOhm? Nie wiem czy taki wynalazek nie będzie miał negatywnego wpływu na ECU.
Dane o tem i rezystancji znalazłem na forum i nie jestem do końca pewny czy to jest do b3 1.8 PM
0-okolo 6000ohm
20-okolo 2500
50-okolo 1000
70-okolo 400
80-okolo 300
90-okolo200
100-okolo150
[B3 1.8 PM] Potencjometr zamiast czujnika temp do ECU
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [B3 1.8 PM] Potencjometr zamiast czujnika temp do ECU
witam ostatnio miałem to samo u siebie w pm wina był nie sprawny krokowiec, po naprawie go wszystko powróciło do normy(od razu zapala, trzyma rowne obroty.Przed tym raz miał 2tys a raz gasł, innym razem nie moglem odpalić autka), rezystencja jaka opisałeś jest dokładnie do czujnika dającego sygnał do ecu pozdrawiamSzymek18 pisze:Witam!
pomyślałem że nie ma ssania i padł czujnik do ecu,
moze sie to przyda:
https://audi80.pl/18-pm-lpg-brak-ssa ... t37328.htm
_________________
już nigdy autka od handlarza
Re: [B3 1.8 PM] Potencjometr zamiast czujnika temp do ECU
no hej masz tą B3 na jednopunkcie? według mnie to nie czujnik temperatury pewnie padł nastawnik przepustnicy on reguluje dawke paliwa i obroty objawy bedą takie jak opisałeś a jak masz rozgrzany silnik czasami nie skaczą obroty gdzieś do 2tys jakby zacinał się pedał gazu ? jesli tak to na 100% nastawnik przepustnicySzymek18 pisze:Witam!
Niedawno pojawił się problem z zapalaniem silnika, trzeba długo kręcić żeby zapalił, wcześniej w ogóle nie chciał, stało się to w większe mrozy. Chciałem odpalić lecz akumulator padł, po podładowaniu kręcił kilka razy i padł znowu, naładowałem go jeszcze raz na full, podłączyłem do samochodu i dalej nie chciał odpalić, zdjąłem pokrywę od filtra powietrza żeby spr czy podaje paliwo (podejrzewałem pompę) i wtedy odpalił jak dostał więcej powietrza, pomyślałem że nie ma ssania i padł czujnik do ecu, spr i rezystancja była trochę dziwna przy ok 90*- 550ohm a przed odpaleniem miał chyba 13-15k, po odłączeniu odpalał lepiej ale chodził nie na wszystkie gary, jak podłączyłem czujnik to gasł, po odczekaniu z 2-3 min mogłem podłączyć czujnik, już nie gasł ale obroty wariowały, po nagrzaniu w miarę ok ale, wydaje mi się że trochę więcej pali. Adaptacji nie dało się zrobić ponieważ jak już udało się zapalić to gasł więc nie miało to sensu.
Teraz pytanie czy zamiast czujnika mogę zastosować potencjometr który symuluje pracę czujnika w zakresie od ok 240Ohm do 5,50kOhm? Nie wiem czy taki wynalazek nie będzie miał negatywnego wpływu na ECU.
Dane o tem i rezystancji znalazłem na forum i nie jestem do końca pewny czy to jest do b3 1.8 PM
0-okolo 6000ohm
20-okolo 2500
50-okolo 1000
70-okolo 400
80-okolo 300
90-okolo200
100-okolo150
Dzięki za pomoc, nawet nie pomyślałem o krokowcu, wcześniej miałem tak z 1-2 miesiące wyższe obroty jak puszczałem gaz to wchodził na ok 2tyś, jeździłem tak do niedawna aż padł aku, po włożeniu wiecie co sie działo. Zastanawia mnie tylko jedno dlaczego odpala jak odłączę czujnik, a z czujnikiem nie chce. Postaram się spr to jak najszybciej (dzisiaj nie ide -14* <czapa>) i napisze czy to nastawnik nawalił.
leopard Tak audina jest na jednopunkcie, oznaczenie silnika PM
delik dzięki za link, przydał się, badzo podobne objawy jak u mnie i każdy pisze że to nastawnik.
Ciekawe czy są zamienniki, orginał pewnie z 300zł :shock:
leopard Tak audina jest na jednopunkcie, oznaczenie silnika PM
delik dzięki za link, przydał się, badzo podobne objawy jak u mnie i każdy pisze że to nastawnik.
Ciekawe czy są zamienniki, orginał pewnie z 300zł :shock:
Sprawdziłem krokowca i na szczęście działa, wyłącznik biegu jałowego też jest spr. Kolega croathon z forum poradził mi żebym spr wtyczki od czujnika i kompa, tak też zrobiłem i okazało się że przyczyną była niełącząca wtyczka do ECU, odłączyłem kompa na 20min, przedmuchałem styki, podłączyłem i po adaptacji wszystko jest ok.
Zamiast czujnika zaryzykowałem i zastosowałem potencjometr o którym pisałem w pierwszym poście i muszę przyznać że spisuję się bardzo dobrze:)
Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki. Temat uważam za zamknięty. Pozdro
Zamiast czujnika zaryzykowałem i zastosowałem potencjometr o którym pisałem w pierwszym poście i muszę przyznać że spisuję się bardzo dobrze:)
Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki. Temat uważam za zamknięty. Pozdro