Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Potencjometr zamiast czujnika temp do ECU

ODPOWIEDZ
Szymek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:30
Lokalizacja: Mrągowo

[B3 1.8 PM] Potencjometr zamiast czujnika temp do ECU

Post autor: Szymek18 » 23 sty 2010, 14:28

Witam!
Niedawno pojawił się problem z zapalaniem silnika, trzeba długo kręcić żeby zapalił, wcześniej w ogóle nie chciał, stało się to w większe mrozy. Chciałem odpalić lecz akumulator padł, po podładowaniu kręcił kilka razy i padł znowu, naładowałem go jeszcze raz na full, podłączyłem do samochodu i dalej nie chciał odpalić, zdjąłem pokrywę od filtra powietrza żeby spr czy podaje paliwo (podejrzewałem pompę) i wtedy odpalił jak dostał więcej powietrza, pomyślałem że nie ma ssania i padł czujnik do ecu, spr i rezystancja była trochę dziwna przy ok 90*- 550ohm a przed odpaleniem miał chyba 13-15k, po odłączeniu odpalał lepiej ale chodził nie na wszystkie gary, jak podłączyłem czujnik to gasł, po odczekaniu z 2-3 min mogłem podłączyć czujnik, już nie gasł ale obroty wariowały, po nagrzaniu w miarę ok ale, wydaje mi się że trochę więcej pali. Adaptacji nie dało się zrobić ponieważ jak już udało się zapalić to gasł więc nie miało to sensu.

Teraz pytanie czy zamiast czujnika mogę zastosować potencjometr który symuluje pracę czujnika w zakresie od ok 240Ohm do 5,50kOhm? Nie wiem czy taki wynalazek nie będzie miał negatywnego wpływu na ECU.
Dane o tem i rezystancji znalazłem na forum i nie jestem do końca pewny czy to jest do b3 1.8 PM

0-okolo 6000ohm
20-okolo 2500
50-okolo 1000
70-okolo 400
80-okolo 300
90-okolo200
100-okolo150

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [B3 1.8 PM] Potencjometr zamiast czujnika temp do ECU

Post autor: delik » 23 sty 2010, 15:06

Szymek18 pisze:Witam!
pomyślałem że nie ma ssania i padł czujnik do ecu,
witam ostatnio miałem to samo u siebie w pm wina był nie sprawny krokowiec, po naprawie go wszystko powróciło do normy(od razu zapala, trzyma rowne obroty.Przed tym raz miał 2tys a raz gasł, innym razem nie moglem odpalić autka), rezystencja jaka opisałeś jest dokładnie do czujnika dającego sygnał do ecu pozdrawiam

moze sie to przyda:

https://audi80.pl/18-pm-lpg-brak-ssa ... t37328.htm

_________________
już nigdy autka od handlarza

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Re: [B3 1.8 PM] Potencjometr zamiast czujnika temp do ECU

Post autor: leopard » 23 sty 2010, 15:19

Szymek18 pisze:Witam!
Niedawno pojawił się problem z zapalaniem silnika, trzeba długo kręcić żeby zapalił, wcześniej w ogóle nie chciał, stało się to w większe mrozy. Chciałem odpalić lecz akumulator padł, po podładowaniu kręcił kilka razy i padł znowu, naładowałem go jeszcze raz na full, podłączyłem do samochodu i dalej nie chciał odpalić, zdjąłem pokrywę od filtra powietrza żeby spr czy podaje paliwo (podejrzewałem pompę) i wtedy odpalił jak dostał więcej powietrza, pomyślałem że nie ma ssania i padł czujnik do ecu, spr i rezystancja była trochę dziwna przy ok 90*- 550ohm a przed odpaleniem miał chyba 13-15k, po odłączeniu odpalał lepiej ale chodził nie na wszystkie gary, jak podłączyłem czujnik to gasł, po odczekaniu z 2-3 min mogłem podłączyć czujnik, już nie gasł ale obroty wariowały, po nagrzaniu w miarę ok ale, wydaje mi się że trochę więcej pali. Adaptacji nie dało się zrobić ponieważ jak już udało się zapalić to gasł więc nie miało to sensu.

Teraz pytanie czy zamiast czujnika mogę zastosować potencjometr który symuluje pracę czujnika w zakresie od ok 240Ohm do 5,50kOhm? Nie wiem czy taki wynalazek nie będzie miał negatywnego wpływu na ECU.
Dane o tem i rezystancji znalazłem na forum i nie jestem do końca pewny czy to jest do b3 1.8 PM

0-okolo 6000ohm
20-okolo 2500
50-okolo 1000
70-okolo 400
80-okolo 300
90-okolo200
100-okolo150
no hej masz tą B3 na jednopunkcie? według mnie to nie czujnik temperatury pewnie padł nastawnik przepustnicy on reguluje dawke paliwa i obroty objawy bedą takie jak opisałeś a jak masz rozgrzany silnik czasami nie skaczą obroty gdzieś do 2tys jakby zacinał się pedał gazu ? jesli tak to na 100% nastawnik przepustnicy :-)

Szymek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:30
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Szymek18 » 23 sty 2010, 15:58

Dzięki za pomoc, nawet nie pomyślałem o krokowcu, wcześniej miałem tak z 1-2 miesiące wyższe obroty jak puszczałem gaz to wchodził na ok 2tyś, jeździłem tak do niedawna aż padł aku, po włożeniu wiecie co sie działo. Zastanawia mnie tylko jedno dlaczego odpala jak odłączę czujnik, a z czujnikiem nie chce. Postaram się spr to jak najszybciej (dzisiaj nie ide -14* <czapa>) i napisze czy to nastawnik nawalił.

leopard Tak audina jest na jednopunkcie, oznaczenie silnika PM

delik dzięki za link, przydał się, badzo podobne objawy jak u mnie i każdy pisze że to nastawnik.
Ciekawe czy są zamienniki, orginał pewnie z 300zł :shock:

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 23 sty 2010, 17:30

u mnie problem polegal na tym ze niby krokowiec wysywal sie i wsuwal tylko uszkodzony byl na nim ten czujnik na czubku(który odcina lub daje podcisnienie do aparatu zapłonowego) i cos sie z tego powodu knocilo pozdrawiam

Szymek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:30
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Szymek18 » 05 lut 2010, 12:02

Sprawdziłem krokowca i na szczęście działa, wyłącznik biegu jałowego też jest spr. Kolega croathon z forum poradził mi żebym spr wtyczki od czujnika i kompa, tak też zrobiłem i okazało się że przyczyną była niełącząca wtyczka do ECU, odłączyłem kompa na 20min, przedmuchałem styki, podłączyłem i po adaptacji wszystko jest ok.
Zamiast czujnika zaryzykowałem i zastosowałem potencjometr o którym pisałem w pierwszym poście i muszę przyznać że spisuję się bardzo dobrze:)
Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki. Temat uważam za zamknięty. Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl