[Audi 80 1.8 B3] Sterownik Gaźnika
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
[Audi 80 1.8 B3] Sterownik Gaźnika
Witajcie Audimaniaki <ok>
Mam do Was pytanie. Odkąd kupiłem autko (już 5 lat temu ) mam zawsze problemy z wolnymi obrotami. Gdy autko stoi np. na czerwonym to obroty mi strasznie falują i czuć jak silnik trzęsie autem . Powymieniałem już kopułkę, świece, kable, gume pod gaźnikiem i dalej to samo. Czasami nawet potrafi zgasnąć sam z siebie (łapie jakieś 200obrotów). I teraz moje pytanko: Czy to może być wina tego sterownika co jest przymocowany po lewej stronie auta w nadkolu :?: Bo już wszystko sprawdziłem tylko tego nie wiem co to jest...
Mam do Was pytanie. Odkąd kupiłem autko (już 5 lat temu ) mam zawsze problemy z wolnymi obrotami. Gdy autko stoi np. na czerwonym to obroty mi strasznie falują i czuć jak silnik trzęsie autem . Powymieniałem już kopułkę, świece, kable, gume pod gaźnikiem i dalej to samo. Czasami nawet potrafi zgasnąć sam z siebie (łapie jakieś 200obrotów). I teraz moje pytanko: Czy to może być wina tego sterownika co jest przymocowany po lewej stronie auta w nadkolu :?: Bo już wszystko sprawdziłem tylko tego nie wiem co to jest...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
A sprawdziłeś szczelność układu dolotowego i wydechowego. W pierwszym ważne aby sprawdzić podstawę gaźnika oraz rurki podciśnień. W drugim przypadku sprawdź łączenie kolektora wydechowego z dwururką (może zasysać Ci przez nieszczelność spaliny na cylindry). Pytanie jeszcze jak z dynamika silnika? Sterownik owszem warto sprawdzić ale raczej nie ma wpływu na przypadkowe zmiany pracy silnika.
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
Idealnie, przyśpiesza normalnie. Gdy juz jadę to nie mam z nim żadnych problemów. Tylko właśnie na tym luzie obroty nigdy nie są równe. Kumpel juz nawet się śmieje, że rzuca autem jak stoimy na światłach . Guma pod gaźnikiem jest wymieniona. Czyli ten kład scalony w lewym nadkolu do sterownik gaźnika tak? bo ja nawet nie wiem co tobloku pisze:Pytanie jeszcze jak z dynamika silnika
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Możliwe że masz trafiony czujnik temperatury wtrysku rozruchowego. Na górze gaźnika masz mały wtryskiwacz - działa w momencie załączenia się tzw. ssania. Pobiera sygnał z czujnika temperatury oraz podciśnienia. Możliwe że uległ uszkodzeniu i ma inną rezystancję powodując jego załączenie - ssania cały czas działa. Jako że dawka dostarczanego paliwa może być zbyt duża...zalewa ci gaźnik i się krztusi - zobacz czy nie kopci ci w tym czasie na lekko czarny dymek.
Sprawdź też czy działa Ci podgrzewacz kolektora ssącego - pod kolektorem powinna być wtyczka z kabelkiem - sprawdź jego parametry. Bardzo dobrze opisane jest to w SAM NAPRAWIAM AUDI 80 Etzold`a.
Sprawdź też czy działa Ci podgrzewacz kolektora ssącego - pod kolektorem powinna być wtyczka z kabelkiem - sprawdź jego parametry. Bardzo dobrze opisane jest to w SAM NAPRAWIAM AUDI 80 Etzold`a.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
ja też mam ten sam problem; tylko ze ja mam NE; a gaźnik też Keihin II; i mam takie pytanie jak go odpale na PB wszystko ok; ale jak stoi na nierównym i autko jest przechylone to oborty spadają?? HELP; czemu spadają?? a zauważyłem ze jak nacisne pedał hamulca tak mocno to potrafi prawie zgasnąć przy ostrym hamowaniu;
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Z pierwszym problemem możesz sobie sam poradzić - wystarczy wyjąć pływak i go przeczyścić oraz sprawdzić czy nie jest uszkodzony.
W drugim przypadku gaśnie Ci dlatego iż masz nieszczelny układ podciśnień - gaźnik jest nimi zasilany a one biorą się z serwa - więc jak naciskasz hamulec zmniejszasz ciśnienie a że jest nieszczelne...łatwo się domyśleć.
W drugim przypadku gaśnie Ci dlatego iż masz nieszczelny układ podciśnień - gaźnik jest nimi zasilany a one biorą się z serwa - więc jak naciskasz hamulec zmniejszasz ciśnienie a że jest nieszczelne...łatwo się domyśleć.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW