Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 1.8 B3] Sterownik Gaźnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

[Audi 80 1.8 B3] Sterownik Gaźnika

Post autor: KLAKSON » 23 sty 2010, 17:53

Witajcie Audimaniaki <ok>

Mam do Was pytanie. Odkąd kupiłem autko (już 5 lat temu ;-) ) mam zawsze problemy z wolnymi obrotami. Gdy autko stoi np. na czerwonym to obroty mi strasznie falują i czuć jak silnik trzęsie autem :-/ . Powymieniałem już kopułkę, świece, kable, gume pod gaźnikiem i dalej to samo. Czasami nawet potrafi zgasnąć sam z siebie (łapie jakieś 200obrotów). I teraz moje pytanko: Czy to może być wina tego sterownika co jest przymocowany po lewej stronie auta w nadkolu :?: Bo już wszystko sprawdziłem tylko tego nie wiem co to jest...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sty 2010, 18:07

A sprawdziłeś szczelność układu dolotowego i wydechowego. W pierwszym ważne aby sprawdzić podstawę gaźnika oraz rurki podciśnień. W drugim przypadku sprawdź łączenie kolektora wydechowego z dwururką (może zasysać Ci przez nieszczelność spaliny na cylindry). Pytanie jeszcze jak z dynamika silnika? Sterownik owszem warto sprawdzić ale raczej nie ma wpływu na przypadkowe zmiany pracy silnika.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 23 sty 2010, 18:17

bloku pisze:Pytanie jeszcze jak z dynamika silnika
Idealnie, przyśpiesza normalnie. Gdy juz jadę to nie mam z nim żadnych problemów. Tylko właśnie na tym luzie obroty nigdy nie są równe. Kumpel juz nawet się śmieje, że rzuca autem jak stoimy na światłach :-/ . Guma pod gaźnikiem jest wymieniona. Czyli ten kład scalony w lewym nadkolu do sterownik gaźnika tak? bo ja nawet nie wiem co to

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sty 2010, 18:36

To nie tyle sterownik (gaźnik w silniku RU to Keihin II) co przekaźnik. KII nie był sterowany elektronicznie tylko poprzez układ podciśnień i zaworków dwu i jednokierunkowych. Może warto sprawdzić u Ciebie jak wygląda podłączenie podciśnień - schematy są dostępne w necie.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 23 sty 2010, 18:51

bloku, Nie dawno odkryłem taki motyw:

Odpalę samochód, otwieram maskę i do gaźnika idzie jakiś czujnik lub coś takiego. Jak go wyjmę autko łapie 900obr/min lecz temperatura momentalnie na liczniku wzrasta. Jak wepnę ten kabelek z powrotem automatycznie obroty znów lecą w dół i falują

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sty 2010, 18:55

Możliwe że masz trafiony czujnik temperatury wtrysku rozruchowego. Na górze gaźnika masz mały wtryskiwacz - działa w momencie załączenia się tzw. ssania. Pobiera sygnał z czujnika temperatury oraz podciśnienia. Możliwe że uległ uszkodzeniu i ma inną rezystancję powodując jego załączenie - ssania cały czas działa. Jako że dawka dostarczanego paliwa może być zbyt duża...zalewa ci gaźnik i się krztusi - zobacz czy nie kopci ci w tym czasie na lekko czarny dymek.


Sprawdź też czy działa Ci podgrzewacz kolektora ssącego - pod kolektorem powinna być wtyczka z kabelkiem - sprawdź jego parametry. Bardzo dobrze opisane jest to w SAM NAPRAWIAM AUDI 80 Etzold`a.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 23 sty 2010, 19:47

bloku, Dzięki serdeczne za wszytkie porady. Na pewno skorzystam jak znajdę trochę wolnego czasu. Ale tematu nie zamykać, niech inni napiszą co o tym sądzą ;-)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 23 sty 2010, 22:58

ja też mam ten sam problem; tylko ze ja mam NE; a gaźnik też Keihin II; i mam takie pytanie jak go odpale na PB wszystko ok; ale jak stoi na nierównym i autko jest przechylone to oborty spadają?? HELP; czemu spadają?? a zauważyłem ze jak nacisne pedał hamulca tak mocno to potrafi prawie zgasnąć przy ostrym hamowaniu;

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sty 2010, 23:11

Z pierwszym problemem możesz sobie sam poradzić - wystarczy wyjąć pływak i go przeczyścić oraz sprawdzić czy nie jest uszkodzony.

W drugim przypadku gaśnie Ci dlatego iż masz nieszczelny układ podciśnień - gaźnik jest nimi zasilany a one biorą się z serwa - więc jak naciskasz hamulec zmniejszasz ciśnienie a że jest nieszczelne...łatwo się domyśleć.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 23 sty 2010, 23:15

davidpolska pisze:a zauważyłem ze jak nacisne pedał hamulca tak mocno to potrafi prawie zgasnąć przy ostrym hamowaniu;
Dokładnie mam tak samo jak Ty :-?

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 23 sty 2010, 23:18

ale wszystkie wężyki mam szczelne; to jak moze być nieszczelny; wymienialem na nowe:(

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sty 2010, 23:20

A masz wszystko podłączone tak jak powinno zgodnie ze schematem. Czy zaworek zwrotny (taki czarno-biały) masz dobrze założony...czarną stroną w kierunku gaźnika?

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 23 sty 2010, 23:24

bloku mistrzu; nie wiem gdzie on jest nawet:( podpowiedz; moze to on!!

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sty 2010, 23:27

Sam się tego uczę. Ale korzystam ze wszelkich możliwych materiałów. Powinien wychodzić z trójnika wężyków (jeden z gaźnika, drugi z zielonego zbiorniczka podciśnienia i wchodzą w trójnik...potem z niego wychodzi wężyk idący do serwa...ja jego trasie powinien być zaworek zwrotny)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 23 sty 2010, 23:34

a masz fotke >??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl