Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Elektryka siada

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

[B4 1z] Elektryka siada

Post autor: auroxick » 23 sty 2010, 22:00

Cześć!
Mam powazny problem otóż jechałem dzis sobie i nagle odcielo mi zaplon tak na sekunde, radio sie wylaczylo ale po chwili jechalem juz normalnie nagle nie wiem moze po okolo 100m calkiem wszystko padlo i sie zatrzymalem sam na ciemnej drodze, nie mialem nawet awaryjek po prostu nic, zegarek sie zresetowal.przekrecalem kluczyk i nic, dopiero po jakims czasie pojawil sie prad i zapalilem i jakos dojechalem do domu, jeszcze tak 3x to wystapilo.
Kable z masy dokrecone, W czym tkwi błąd?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 sty 2010, 00:44

To ze masa przykrecona, nie znaczy, ze np nie popuscil sie kabel przy alternatorze. musisz dokladnie sprawdzic. Teraz wszedzie jest duzo soli i moze sie ona dostac na kable i styki i powodowac rdze i sniedzenie, a co za tym idzie brak stuku.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 24 sty 2010, 10:44

auroxick pisze:calkiem wszystko padlo
Taki objaw wskazywałby na zwarcie w akumulatorze,na dnie osadziło się pewnie sporo masy czynnej która wypadła z płyt i po zburzeniu robi taki efekt,druga możliwość j/w pisze ,że główne zasilanie w prąd siada-albo masa,albo klemy,albo przy rozruszniku.Jak prąd ginie to pół biedy-do zrobienia,gorzej jak gdzieś robi się zwarcie na grubych kablach lub nawet na mostku diodowym w alternatorze-tam spotyka się plus zasilania i masa cały czas,nawet jak auto stoi,więc konieczny jest szybki przegląd.Kostka stacyjki też mogła puścić.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 30 sty 2010, 14:51

Dokreciłem plusową klemę bo była luźna i narazie wszystko ok.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 30 sty 2010, 15:15

auroxick pisze:Dokreciłem plusową klemę bo była luźna i narazie wszystko ok.
Nie ma to żadnego związku z zanikiem prądu pod czas jazdy.

Aku jest potrzebny tylko jak silnik nie pracuje.
Przy pracującym silniku możesz nawet wyjąć aku i silnik nie zgaśnie.
Moim zdaniem problem może tkwić z kostce stacyjki lub alternator i kable zasilające.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 01 lut 2010, 12:02

Przy pracującym silniku możesz nawet wyjąć aku i silnik nie zgaśnie
Polecam najpierw samemu przeprowadzać takie eksperymenty,a potem proponować innym :-D ,w/g mnie jest to niedopuszczalne,aku jest magazynem energii,alternator źródłem o dużej wydajności,po odłączeniu "magazynu"energia nie może iść w próżnię,odbiorniki samochodu nie dadzą rady jej odebrać,nie mówię już co się może stać z elektroniką w momencie odłączania,gdy wzrośnie napięcie w instalacji,wszystkie układy cmos(półprzewodniki o bardzo małym poborze prądu na postoju-więc idealne do motoryzacji,mają graniczne napięcie pracy 18 Volt)mogą iść na złom.Raz tylko mierzyłem napięcie w instalacji przy braku połączenia aku -alternator było 35 Volt,elektronika nie padła bo jej nie było spaliło tylko żarówkę 3 W od ładowania.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lut 2010, 20:01

kubik pisze:Przy pracującym silniku możesz nawet wyjąć aku i silnik nie zgaśnie.
z tego co wiem to akumulator zamyka cały obwód elektryczny w samochodzie i po odłączeniu klem albo coś się zjara przez wzrost napięcia albo może nic się nie stanie ale niektóre elementy elektryczne powinny się wyłączyć np pompa wtryskowa przez co w Tdi silnik powinien się zatrzymać... tak myślę... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 01 lut 2010, 21:09

assai pisze:Polecam najpierw samemu przeprowadzać takie eksperymenty,a potem proponować innym
Gdybym nie był czegoś pewien i wcześniej tego nie sprawdził to bym się nie pisał.
Robiłem takie i inne zabiegi wiele razy i nigdy nic się nie stało.
assai pisze:aku jest magazynem energii,alternator źródłem o dużej wydajności,po odłączeniu "magazynu"energia nie może iść w próżnię
uważasz że pojemność akumulatora jest nie ograniczona i alternator będzie go wiecznie ładował ?

A poza tym nie to było sensem wypowiedzi, proszę czytajcie ze zrozumieniem zamiast szukać dziury w całym.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 01 lut 2010, 22:53

kubik pisze:czytajcie ze zrozumieniem zamiast szukać dziury w całym.
Naprawdę nie czepiam się ani nie szukam dziury itd.,ale taka rada od super usera trochę mnie zaskoczyła gdyż takich zabiegów się unika bo konsekwencje mogą być przykre,wszelkie instrukcje obsługi mówią stanowczo nie na ten temat.Pozdrawiam kolegę "kubik",w żaden sposób nie chciałem Cię obrazić itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl