Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90q B3 4.2 V8

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Audi 90q B3 4.2 V8

Post autor: guziq » 24 sty 2010, 13:21

Dzisiaj, po pierwszej przejezdzce, przebiegającej bez komplikacji mogę opublikowac projekt.

Auto kupiłem od pierwszej włascicielki - Polki mieszkającej pół życia w Belgii gdzie kupiła samochód z salonu. Na stare lata wrocila do Polski. Po smierci męża, postanowiła sprzedać auto (a sobie kupiła Golfa V). Potem kupiłem je ja za całe 1700zł. Miało nawet katalizator, załozony juz w polsce, w 98 roku.
Na poczatku, zeby jakkolwiek sie nim poruszac zmienilem sprzeglo na niskobudzetowego STATIMa za cale 200zł. Troche nią pojezdziłem, potyrałem po szutrach itp. W miedzyczasie robiłem eSke. Gdy miałem już dupowóz, na warsztat wpadła 90. Przedtem jeszcze zaliczyłem sprawdzanie geometrii w warsztatcie u robs -a. Okazało sie ze lewa podłóznica jest cofnieta. Róznica miedzy kołami z lewej i prawej strony wynosila 4.5 centymetra, a na aucie nie bylo sladów zadnego dzwonu. Starsza pani (ew jej mąż) przywalili w cos kołem od strony kierowcy i wciagnelo cala podłóżnice do srodka. Prostowanie na ramie (350zł) załatwiło problem i wyrównało rozstawy kół z lewej i prawej strony.
Zdjecia zaraz po zakupie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Mogłem juz brac sie za robote. Prace trwały od 22 grudnia. Wyjechał orginalny silnik KV, i zaczałem podpasowywac ABZ. Na + musze zaliczyc to, ze w komorze silnika jest wiecej miejsca niz w S4. Zarówno od strony grodzi, jak i przy podlóżnicach (miesci sie bez problemu podstawka z filtrem oleju).
Akumulator trafił do bagazanika, stare mocowania poduszek zostaly wyciete, przestawione zostalo serwo (zachaczało o glowice pompą hamulcową), wyleciała równiez pompa od ABSu (nie bylo na nia miejsca). Dodatkowo musiałem przerobic prawe mocowanie stabilizatora (odciac i przespawac obok). Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz, czyli z przodu, przed silnikiem (chlodnica jest od Audi 100 C3 2.5TDi, zalozona do gory nogami). Potem trafi do bagaznika chlodnica od BMW 2.5 TD (swoja drogą wielka ku*wa).
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie. Było sporo problemów z pojawiajacymi sie regularnie trigger errorami, jednak definitywne pomogla zmiana firmware-u.

Auto chodzi na domyslnej mapie ktora dostalem z USA. Nie jest wystrojone gdyz warunki nie pozwalaja na jakikolwiek przyspieszanie (nie mam trakcji na pierwszych 5 biegach (z 5 dostepnych :twisted: ). Opony zimowe, 195mm z bieznikiem 7mm. Musze poczekac az sie ociepli. W miedzyczasie bede mogl ogarnac reszte elektryki (obrotomierz, temp wody, cisnienie oleju) i wyszykowac nowy warsztat.

Do zrobienia zostalo jeszcze cale zawieszenie, pomijajac wymiane wszystkiech elementów gumowo - metalowych, nizsze sprezyny i amory B8, hamulce (od 2.8 - juz czekaja w garazu) oraz zawieszenie ukladu napedeowego (tutaj czekam na sztywne elemnty od DeSa).
Kilka fotek - narazie tylko tyle, zreszta nie ma tak naprawde co pokazywac.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Filmik:

Setup auta na tą chwile:
4.2 V8 ABZ z dorobionym kołem 60-2 z przodu na wale
komputer standalone - VEMS (jeszcze nie wystrojony - pogoda psuje wszystko), brak przeplywki, brak halla i kilku innych zbednych rzecz
dolot na sztuke, ze stozkiem o srednicy wlotu 98mm
wydech 3" na 2 tłumikach przelotowych
koło zamachowe płaskie od Audi V8 (8kg)
sprzeglo - 6 ramienny spiek, z dociskiem na podwójnej sprezynie

Uuto, wg pomiarów "z oka + stoper" robi ok 4.5s do 100km/h, a jeszcze nie jest wystrojone :mrgreen:

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 24 sty 2010, 13:25

:shock: :shock: :shock: :shock: niezle!:D SZACUN kolego:)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 sty 2010, 13:27

:shock: :shock: :shock: Miazga jednym słowem. Świetna robota kolego. ;-)

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 24 sty 2010, 13:29

No nieźle się zbiera to twoja fura, ciekawy projekt wreszcie ktoś kto działa a nie planuje, powodzenia w realizacji planów.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 24 sty 2010, 13:31

Wszędzie o niej głośno :mrgreen:

Awatar użytkownika
lowslow89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 16 mar 2009, 20:46

Post autor: lowslow89 » 24 sty 2010, 13:33

ale wielki motór:D kawał dobrej roboty kolego zrobiles. oby tak dalej. szacuneczek.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 24 sty 2010, 13:39

Gratki za włożone w auto czas, serce i kase. Bardzo ładna niepozorna audiczka <ok>

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 24 sty 2010, 13:49

Trafiło i tutaj :-) czekamy na efekt końcowy po wystrojeniu

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 sty 2010, 13:49

Hej guziq :-) , gratki chłopak za dobry projekt no i powodzonka w eksploatacji.
Kurde ty tam niedlugo nie pomiescisz na tym podwórku tych wszystkich Audiczek :mrgreen: .
Pasażerów zabierasz na pokład czasem :?: , pytam bo daleko nie mamy do siebie ;-)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 13:50 przez Słonik, łącznie zmieniany 1 raz.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 24 sty 2010, 13:50

Głosno to sie zrobi po ałozeniu turbo... Teraz po prostu sie ciesze, ze wreszcie auto zaczelo jezdzic (po miesiacu pracy) i wstawiam tematy na forach :D

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 24 sty 2010, 17:05

Ładne auto, na wiosnę wypoleruj i będzie się świecić :-) a dźwięku to zazdroszczę, okrutny ten ryk na dwójce :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 24 sty 2010, 17:06

Niezły projekt. Szacun za kawał dobrej roboty.Jeszcze trochę Ci zostało ale teraz już tylko z górki <ok>
Pozdrawiam i czekam na kolejne efekty pracy ;-)

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 24 sty 2010, 17:19

Dobra zawiecha i dobre kapcie trzeba do tego bo jak nie to bedzie gume palił na 3 :D

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 24 sty 2010, 17:23

Nareszcie ktoś zrobił swapa bez zadawania miliona pytań i rozmyślania się na końcu.
Gratuluje wykonania czegoś konkretnego.
Wrzuć więcej filmików jak będziesz miał.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 24 sty 2010, 17:28

Jakie to maleństwo :shock:


<bravo> za pomysł <spoko>


Hamulce z 2.8 nie będą za słabe ? :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl