Audi 90q B3 4.2 V8
Audi 90q B3 4.2 V8
Dzisiaj, po pierwszej przejezdzce, przebiegającej bez komplikacji mogę opublikowac projekt.
Auto kupiłem od pierwszej włascicielki - Polki mieszkającej pół życia w Belgii gdzie kupiła samochód z salonu. Na stare lata wrocila do Polski. Po smierci męża, postanowiła sprzedać auto (a sobie kupiła Golfa V). Potem kupiłem je ja za całe 1700zł. Miało nawet katalizator, załozony juz w polsce, w 98 roku.
Na poczatku, zeby jakkolwiek sie nim poruszac zmienilem sprzeglo na niskobudzetowego STATIMa za cale 200zł. Troche nią pojezdziłem, potyrałem po szutrach itp. W miedzyczasie robiłem eSke. Gdy miałem już dupowóz, na warsztat wpadła 90. Przedtem jeszcze zaliczyłem sprawdzanie geometrii w warsztatcie u robs -a. Okazało sie ze lewa podłóznica jest cofnieta. Róznica miedzy kołami z lewej i prawej strony wynosila 4.5 centymetra, a na aucie nie bylo sladów zadnego dzwonu. Starsza pani (ew jej mąż) przywalili w cos kołem od strony kierowcy i wciagnelo cala podłóżnice do srodka. Prostowanie na ramie (350zł) załatwiło problem i wyrównało rozstawy kół z lewej i prawej strony.
Zdjecia zaraz po zakupie:
Mogłem juz brac sie za robote. Prace trwały od 22 grudnia. Wyjechał orginalny silnik KV, i zaczałem podpasowywac ABZ. Na + musze zaliczyc to, ze w komorze silnika jest wiecej miejsca niz w S4. Zarówno od strony grodzi, jak i przy podlóżnicach (miesci sie bez problemu podstawka z filtrem oleju).
Akumulator trafił do bagazanika, stare mocowania poduszek zostaly wyciete, przestawione zostalo serwo (zachaczało o glowice pompą hamulcową), wyleciała równiez pompa od ABSu (nie bylo na nia miejsca). Dodatkowo musiałem przerobic prawe mocowanie stabilizatora (odciac i przespawac obok). Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz, czyli z przodu, przed silnikiem (chlodnica jest od Audi 100 C3 2.5TDi, zalozona do gory nogami). Potem trafi do bagaznika chlodnica od BMW 2.5 TD (swoja drogą wielka ku*wa).
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie. Było sporo problemów z pojawiajacymi sie regularnie trigger errorami, jednak definitywne pomogla zmiana firmware-u.
Auto chodzi na domyslnej mapie ktora dostalem z USA. Nie jest wystrojone gdyz warunki nie pozwalaja na jakikolwiek przyspieszanie (nie mam trakcji na pierwszych 5 biegach (z 5 dostepnych :twisted: ). Opony zimowe, 195mm z bieznikiem 7mm. Musze poczekac az sie ociepli. W miedzyczasie bede mogl ogarnac reszte elektryki (obrotomierz, temp wody, cisnienie oleju) i wyszykowac nowy warsztat.
Do zrobienia zostalo jeszcze cale zawieszenie, pomijajac wymiane wszystkiech elementów gumowo - metalowych, nizsze sprezyny i amory B8, hamulce (od 2.8 - juz czekaja w garazu) oraz zawieszenie ukladu napedeowego (tutaj czekam na sztywne elemnty od DeSa).
Kilka fotek - narazie tylko tyle, zreszta nie ma tak naprawde co pokazywac.
Filmik:
Setup auta na tą chwile:
4.2 V8 ABZ z dorobionym kołem 60-2 z przodu na wale
komputer standalone - VEMS (jeszcze nie wystrojony - pogoda psuje wszystko), brak przeplywki, brak halla i kilku innych zbednych rzecz
dolot na sztuke, ze stozkiem o srednicy wlotu 98mm
wydech 3" na 2 tłumikach przelotowych
koło zamachowe płaskie od Audi V8 (8kg)
sprzeglo - 6 ramienny spiek, z dociskiem na podwójnej sprezynie
Uuto, wg pomiarów "z oka + stoper" robi ok 4.5s do 100km/h, a jeszcze nie jest wystrojone :mrgreen:
Auto kupiłem od pierwszej włascicielki - Polki mieszkającej pół życia w Belgii gdzie kupiła samochód z salonu. Na stare lata wrocila do Polski. Po smierci męża, postanowiła sprzedać auto (a sobie kupiła Golfa V). Potem kupiłem je ja za całe 1700zł. Miało nawet katalizator, załozony juz w polsce, w 98 roku.
Na poczatku, zeby jakkolwiek sie nim poruszac zmienilem sprzeglo na niskobudzetowego STATIMa za cale 200zł. Troche nią pojezdziłem, potyrałem po szutrach itp. W miedzyczasie robiłem eSke. Gdy miałem już dupowóz, na warsztat wpadła 90. Przedtem jeszcze zaliczyłem sprawdzanie geometrii w warsztatcie u robs -a. Okazało sie ze lewa podłóznica jest cofnieta. Róznica miedzy kołami z lewej i prawej strony wynosila 4.5 centymetra, a na aucie nie bylo sladów zadnego dzwonu. Starsza pani (ew jej mąż) przywalili w cos kołem od strony kierowcy i wciagnelo cala podłóżnice do srodka. Prostowanie na ramie (350zł) załatwiło problem i wyrównało rozstawy kół z lewej i prawej strony.
Zdjecia zaraz po zakupie:
Mogłem juz brac sie za robote. Prace trwały od 22 grudnia. Wyjechał orginalny silnik KV, i zaczałem podpasowywac ABZ. Na + musze zaliczyc to, ze w komorze silnika jest wiecej miejsca niz w S4. Zarówno od strony grodzi, jak i przy podlóżnicach (miesci sie bez problemu podstawka z filtrem oleju).
Akumulator trafił do bagazanika, stare mocowania poduszek zostaly wyciete, przestawione zostalo serwo (zachaczało o glowice pompą hamulcową), wyleciała równiez pompa od ABSu (nie bylo na nia miejsca). Dodatkowo musiałem przerobic prawe mocowanie stabilizatora (odciac i przespawac obok). Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz, czyli z przodu, przed silnikiem (chlodnica jest od Audi 100 C3 2.5TDi, zalozona do gory nogami). Potem trafi do bagaznika chlodnica od BMW 2.5 TD (swoja drogą wielka ku*wa).
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie. Było sporo problemów z pojawiajacymi sie regularnie trigger errorami, jednak definitywne pomogla zmiana firmware-u.
Auto chodzi na domyslnej mapie ktora dostalem z USA. Nie jest wystrojone gdyz warunki nie pozwalaja na jakikolwiek przyspieszanie (nie mam trakcji na pierwszych 5 biegach (z 5 dostepnych :twisted: ). Opony zimowe, 195mm z bieznikiem 7mm. Musze poczekac az sie ociepli. W miedzyczasie bede mogl ogarnac reszte elektryki (obrotomierz, temp wody, cisnienie oleju) i wyszykowac nowy warsztat.
Do zrobienia zostalo jeszcze cale zawieszenie, pomijajac wymiane wszystkiech elementów gumowo - metalowych, nizsze sprezyny i amory B8, hamulce (od 2.8 - juz czekaja w garazu) oraz zawieszenie ukladu napedeowego (tutaj czekam na sztywne elemnty od DeSa).
Kilka fotek - narazie tylko tyle, zreszta nie ma tak naprawde co pokazywac.
Filmik:
Setup auta na tą chwile:
4.2 V8 ABZ z dorobionym kołem 60-2 z przodu na wale
komputer standalone - VEMS (jeszcze nie wystrojony - pogoda psuje wszystko), brak przeplywki, brak halla i kilku innych zbednych rzecz
dolot na sztuke, ze stozkiem o srednicy wlotu 98mm
wydech 3" na 2 tłumikach przelotowych
koło zamachowe płaskie od Audi V8 (8kg)
sprzeglo - 6 ramienny spiek, z dociskiem na podwójnej sprezynie
Uuto, wg pomiarów "z oka + stoper" robi ok 4.5s do 100km/h, a jeszcze nie jest wystrojone :mrgreen:
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Trafiło i tutaj czekamy na efekt końcowy po wystrojeniu
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU
Hej guziq , gratki chłopak za dobry projekt no i powodzonka w eksploatacji.
Kurde ty tam niedlugo nie pomiescisz na tym podwórku tych wszystkich Audiczek :mrgreen: .
Pasażerów zabierasz na pokład czasem :?: , pytam bo daleko nie mamy do siebie
Kurde ty tam niedlugo nie pomiescisz na tym podwórku tych wszystkich Audiczek :mrgreen: .
Pasażerów zabierasz na pokład czasem :?: , pytam bo daleko nie mamy do siebie
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 13:50 przez Słonik, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80
Ładne auto, na wiosnę wypoleruj i będzie się świecić a dźwięku to zazdroszczę, okrutny ten ryk na dwójce :mrgreen:
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?
Niezły projekt. Szacun za kawał dobrej roboty.Jeszcze trochę Ci zostało ale teraz już tylko z górki <ok>
Pozdrawiam i czekam na kolejne efekty pracy
Pozdrawiam i czekam na kolejne efekty pracy
Moja 90tka -> https://audi80.pl/b3-90-23-ng-moja-9 ... t27987.htm
Jest: Audi 90 b3 2.3 + blos -> sprzedana
2x Audi A6 Avant C5 2.5TDI 180PS QUATTRO S-Line, Recaro itd.
-> https://audi80.pl/moje-audi-a6-c5-av ... t47567.htm
Audi 80 b2 1.8
Audi A4 1.9TDI
Było: Audi Coupe b3 2.3
Audi 80 b2 1.8
Jest: Audi 90 b3 2.3 + blos -> sprzedana
2x Audi A6 Avant C5 2.5TDI 180PS QUATTRO S-Line, Recaro itd.
-> https://audi80.pl/moje-audi-a6-c5-av ... t47567.htm
Audi 80 b2 1.8
Audi A4 1.9TDI
Było: Audi Coupe b3 2.3
Audi 80 b2 1.8
Nareszcie ktoś zrobił swapa bez zadawania miliona pytań i rozmyślania się na końcu.
Gratuluje wykonania czegoś konkretnego.
Wrzuć więcej filmików jak będziesz miał.
Gratuluje wykonania czegoś konkretnego.
Wrzuć więcej filmików jak będziesz miał.
Były: 80 B3 1.6 D
80 B3 1.8 S
100 C4 2.0 E
Są: A6 C4 2.5 TDI automat
SPRZEDAM Coupe V6 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=10880
80 B3 1.8 S
100 C4 2.0 E
Są: A6 C4 2.5 TDI automat
SPRZEDAM Coupe V6 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=10880
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga