[TDI] Swap na 1.9 TDI
Twoj wybor. a remont ace pozbawi go orginalnosci i nic nie da wczesnie poprostu sie rozsypie. dla mnie lepiej bo wkoncu by sie okazalo ze kazde competition w polsce ma wsadzone tdi. zreszta niema co zachowywac orginalnosci zwykle b4 plus dwa zderzaki i depresyjnie kiblowaty silnik .
pozdrawiam
ps Mam pomysl moze by zalozyc temat pt "Senne marzenia"
pozdrawiam
ps Mam pomysl moze by zalozyc temat pt "Senne marzenia"
moim zdaniem to bardzo mądrze podpowiadaja ci góru :mrgreen: ja np nie widze sensu takiego swapa jak ty kombinujesz do audi80 b4 jak dla mni ze wzgledu na koszty ale nie mowie ze mi sie nie podoba <ok> chyba ze naprawde nie liczysz sie z kasa bo ja np wplalbym do ceny tego swapa dolozyc $$$ i kupic a4 1.9tdi 130km avf z 6 biegowa skrzynia i go podkrecic bez wiekszego modzenia przerabiania itp czyli moje zdanie brzmi zmień auto ale to tylko moje zdanie zrobisz jak bedziesz chcial to twoj pomysl :mrgreen:SIDNEY85 pisze: Rozmawialem z paroma goru w sprawach samochodow i Audi i odradzaja mi SWAP-a nie ze wzgledu na kosztu ale ze wzgledu na zachowanie orginalnosci samochodu, i jest pomysl na zakup A4 z 04 roku i modzenie jej
... No to musisz się najpierw dokładnie zastanowić czy ma być ori seria czy nie a powiem że mało compi seryjnych jeździ i chyba bym się skusił gdyż było by to jedno z nielicznych oryginalnych audi competition na świecie :mrgreen:SIDNEY85 pisze:Auta nie musze zmieniac chce kupic 2 i zrobic moda w dizelku a Compi doprowadzic do Ori stanu prawie jak z fabryki <ok>
witam ja mialem zamiar wlozyc do audi coupe 2.3, silnik op passata afn z 98',
wiec kupilem audi za 2500zl a passata za 4200zl ( anglik). zalozenie bylo zrobic tanio auto do codziennej jazdy, lekkie w miare ekon i zrywne w jak najmniejszym stopniu pozmieniac zeeby potem byla latwiejsza eksploatacja, ale zrezygnowalem zla zima, i brak czasu
wlozylem dilesla ( tylko jedno mocowanie od ramy pasowalo ) poduszki zostaly od 2.3
biegi ( wybierak pasowal ,bez zadnych przerobek podlaczylem) ale stanolem na polosiach, flansze od afn nie pasuja do polosi od 2,3, mialem skracac kabinowac, ostatecznie mialem przekladac flansze ze skrzyni od 2,3 do skrzyni od afn, ale robilem sam w garazu zabraklo czasu ( swieta) no i pogoda.
passat sprzedalem, ale nad coupe sie zastanawiam. ( moze pozniej no i nie wiedzialem ze taki stary samochod 89' moze byc tak zrobiony, i jeszccze wygladac )
mialem zamiar przelozyc kompletny silnik, cala wiazka z licznikiem od passata
mam kilka pyt. glownie do chmiel25.
- czy flansze od 2,3 pasowaly by na 100% do afn ( skrzynie na zew sa wrecz identyczne)
nie chce zeby sie urawaly czy wbily w skrzynie
- ile czasu mi to zajmie
- czy przewody paliwowe moga zostac
- jak z pedalem gaz, hamulec, sprzeglo
- czy pompe ham zostawic od coupe
pozdr.
wiec kupilem audi za 2500zl a passata za 4200zl ( anglik). zalozenie bylo zrobic tanio auto do codziennej jazdy, lekkie w miare ekon i zrywne w jak najmniejszym stopniu pozmieniac zeeby potem byla latwiejsza eksploatacja, ale zrezygnowalem zla zima, i brak czasu
wlozylem dilesla ( tylko jedno mocowanie od ramy pasowalo ) poduszki zostaly od 2.3
biegi ( wybierak pasowal ,bez zadnych przerobek podlaczylem) ale stanolem na polosiach, flansze od afn nie pasuja do polosi od 2,3, mialem skracac kabinowac, ostatecznie mialem przekladac flansze ze skrzyni od 2,3 do skrzyni od afn, ale robilem sam w garazu zabraklo czasu ( swieta) no i pogoda.
passat sprzedalem, ale nad coupe sie zastanawiam. ( moze pozniej no i nie wiedzialem ze taki stary samochod 89' moze byc tak zrobiony, i jeszccze wygladac )
mialem zamiar przelozyc kompletny silnik, cala wiazka z licznikiem od passata
mam kilka pyt. glownie do chmiel25.
- czy flansze od 2,3 pasowaly by na 100% do afn ( skrzynie na zew sa wrecz identyczne)
nie chce zeby sie urawaly czy wbily w skrzynie
- ile czasu mi to zajmie
- czy przewody paliwowe moga zostac
- jak z pedalem gaz, hamulec, sprzeglo
- czy pompe ham zostawic od coupe
pozdr.
hej
1. kup poloski z b4 tdi z przegubami z koronami bo flansze nie pasuja.
2. obudowa filtra tdi
3. schematy podlaczenia licznika mam
4.pedal gazu niestety niezla rzezba chociaz moze w afn jesli jest 4 pinowy to wsadz od b4 tdi bedzie pasowal
5. przewody paliwowe zostaja tylko musisz przerobic zeby nie bylo pompy paliwa
6. wysprzeglik jest taki sam i pasuje od audi do passata
7.pompa hamulcowa zostaje , tylko serwo od tdi lub diesla.
jesli cos jeszcze pisz
tu pod pompa abs masz pedal gazu 6 pinowy przerobiony na linke. malo estetycznie ale inaczej sie nie dalo.
1. kup poloski z b4 tdi z przegubami z koronami bo flansze nie pasuja.
2. obudowa filtra tdi
3. schematy podlaczenia licznika mam
4.pedal gazu niestety niezla rzezba chociaz moze w afn jesli jest 4 pinowy to wsadz od b4 tdi bedzie pasowal
5. przewody paliwowe zostaja tylko musisz przerobic zeby nie bylo pompy paliwa
6. wysprzeglik jest taki sam i pasuje od audi do passata
7.pompa hamulcowa zostaje , tylko serwo od tdi lub diesla.
jesli cos jeszcze pisz
tu pod pompa abs masz pedal gazu 6 pinowy przerobiony na linke. malo estetycznie ale inaczej sie nie dalo.
b.dzieki
szkoda ze wczesniej nie wiedzialem o tych poloskach, bo sie narobilem i namyslalem niepotrzebnie
wiec mowisz ze nie jest to takie strzaszne,
- silnik zamocowalem na 4 lapach,
- jak ustawiales silnik (tzn.zeby byly do polosiek odpowiednie odleglosci) trzeba jakos mierzyc dokladnie.
- duzo pracy zeby zalozyc 6 bieg.
- co jest najtrudniejsze w takiej przerobce,
ps pelen podziw musiales sie narobic niezle. ale efekty
szkoda ze wczesniej nie wiedzialem o tych poloskach, bo sie narobilem i namyslalem niepotrzebnie
wiec mowisz ze nie jest to takie strzaszne,
- silnik zamocowalem na 4 lapach,
- jak ustawiales silnik (tzn.zeby byly do polosiek odpowiednie odleglosci) trzeba jakos mierzyc dokladnie.
- duzo pracy zeby zalozyc 6 bieg.
- co jest najtrudniejsze w takiej przerobce,
ps pelen podziw musiales sie narobic niezle. ale efekty
musisz pomiezyc rzeby wszystko bylo w swoim miejscu. ja mialem quattro i ustawialem tak rzeby wszedzie byly fabryczne luzy mechanizmow. ogolem tak rzeby silnik siedzial prosto w swoim miejscu.
do 6gang musisz zmienic wybierak bo inaczej sa drazki zminy biegow i trzeba dorobic lapy bo sa zupelnie inne ale skoro wsadziles skrzynie od afn-a to podejdzie ci na te same lapy.
ja zakopalem sie niepotrzebnie w podlaczaniu zegarow. pelen fis tempomat wszystko poprostu w zegarach od passata inaczej sa sterowane pewne funkcje zreszta tutaj na forum jest temat jak to zrobic. trzeba miec troche pojecia o elektryce.
wsadzenie afn jest troszke prostsze niz pd.
ps poloski powinny byc pod katem prostym wzgledem skrzyni niewielkie ich wychylenie nie ma wplywu na ich prace. tak mniej wiecej do 5 stopni.
do 6gang musisz zmienic wybierak bo inaczej sa drazki zminy biegow i trzeba dorobic lapy bo sa zupelnie inne ale skoro wsadziles skrzynie od afn-a to podejdzie ci na te same lapy.
ja zakopalem sie niepotrzebnie w podlaczaniu zegarow. pelen fis tempomat wszystko poprostu w zegarach od passata inaczej sa sterowane pewne funkcje zreszta tutaj na forum jest temat jak to zrobic. trzeba miec troche pojecia o elektryce.
wsadzenie afn jest troszke prostsze niz pd.
ps poloski powinny byc pod katem prostym wzgledem skrzyni niewielkie ich wychylenie nie ma wplywu na ich prace. tak mniej wiecej do 5 stopni.
troche tam mam pojecie, ja mielem poprostu wsadzic do coupe cala inst elekt od passata przelaczniki te na kierownicy tez, robic zdjecia, oklejac tasma malarska z opisaniem i potem tak samo polaczyc w audi.
tez myslalem o pd, ale ciezko mi bylo trafic i jest duzo drozszy, podobno bardziej wrazliwy na paliwo
ps. jezeli chodzi o coupe jako eksploatacje ( np zawieszenie drazki, amort, itp ) to sa inne jak zwyla b3,
- czy szyba przednia jest taka sama, wydaje sie jakos bardziej pochylana niz w b3
- co jest przyczyna ze kola przednie sie rozchodza na boki,
- myslalem ze 2,3 bedzie lepiej przyspeiszal, a tu pali jak smok i nie idzie, mam stare duze kwadratowe volvo 850 tdi i niestety przyspiesza dyzo lepiej.
- tak z ciekawosci ile czasu tobie zajela by taka przerobka.
- i takie dziwne pyt jak glosno jest w srodku w coupe, chodzi o szum wiatru jezdzilem kiedys b4 avant 2,0 benz zawieszenie jak szum wiatru rewelacja, chociaz taka stara omega A tez super
tez myslalem o pd, ale ciezko mi bylo trafic i jest duzo drozszy, podobno bardziej wrazliwy na paliwo
ps. jezeli chodzi o coupe jako eksploatacje ( np zawieszenie drazki, amort, itp ) to sa inne jak zwyla b3,
- czy szyba przednia jest taka sama, wydaje sie jakos bardziej pochylana niz w b3
- co jest przyczyna ze kola przednie sie rozchodza na boki,
- myslalem ze 2,3 bedzie lepiej przyspeiszal, a tu pali jak smok i nie idzie, mam stare duze kwadratowe volvo 850 tdi i niestety przyspiesza dyzo lepiej.
- tak z ciekawosci ile czasu tobie zajela by taka przerobka.
- i takie dziwne pyt jak glosno jest w srodku w coupe, chodzi o szum wiatru jezdzilem kiedys b4 avant 2,0 benz zawieszenie jak szum wiatru rewelacja, chociaz taka stara omega A tez super
ja w sumie dwa tygodnie wieczorami robilem.
2.3 nawet jest niezle ale w tdi nioton robi swoje.
zdejmij sobie immo ze sterownika od afn i podlacz go poprostu zaledwie 3-4 przewody.
wedlug twojego pomyslu sie zakopiesz. przeciez wiazka silnika w pasacie jest razem ze sterownikiem i to w angolu dluga:) w te 5 kostek podlaczasz zasilanie i wyjscie na pedal gazu i dziala. swiece zarowe maja odzielny odwob z tego co pamietam gruby czarno zielony przewod ktory podlaczasz do plusa. z tdi bedzie troche glosniej.
szyba od coupe jest inne niz w sedanie.
zawieszenie musisz naprawic tanie i proste.
2.3 nawet jest niezle ale w tdi nioton robi swoje.
zdejmij sobie immo ze sterownika od afn i podlacz go poprostu zaledwie 3-4 przewody.
wedlug twojego pomyslu sie zakopiesz. przeciez wiazka silnika w pasacie jest razem ze sterownikiem i to w angolu dluga:) w te 5 kostek podlaczasz zasilanie i wyjscie na pedal gazu i dziala. swiece zarowe maja odzielny odwob z tego co pamietam gruby czarno zielony przewod ktory podlaczasz do plusa. z tdi bedzie troche glosniej.
szyba od coupe jest inne niz w sedanie.
zawieszenie musisz naprawic tanie i proste.
rozstaw śrób flanszy od a4 przegubu wewnetrznego to 114mm srednica wieloklinu 30mm 37 zebów, srednica na łozysko 38mm na simering 45mm to sa wymiary flanszy od a4 skrzyni dhf takie same ma wymiaru od skrzyni audi a6 c4 CVC w audi 80 tez wystepowaly skrzynie z takimi flanszami do ktorych mocuje sie przeguby trojramienne, moze komus dane sie przydadza przy podmianie, ja chcialem podmienic skrzynie odaudi pd AWX ale tam rozstaw srub flanszy jest 104mm a czy wieloklin lozysko i simering ten sam to nie wiem bo nie mam takiej skrzyni zeby sprawdzic
boze jakie a nie prosciej zalozyc poloski z przegubami wewnetrznymi od b4 tdi??
wieloklin pasuje na przeguby v6 i 2.0 . flansz niedasie przelozyc bo jak by sie dalo to nie zakladalbym polosiek od b4 tdi. jeszcze sprawdze w garazu bo cos mi swita ze przekladalem przeguby od passata na poloski od b4 tdi.
wieloklin pasuje na przeguby v6 i 2.0 . flansz niedasie przelozyc bo jak by sie dalo to nie zakladalbym polosiek od b4 tdi. jeszcze sprawdze w garazu bo cos mi swita ze przekladalem przeguby od passata na poloski od b4 tdi.