Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] roczny akumulator rozładowywany w trakcie jazdy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2010, 07:33

[80 B3] roczny akumulator rozładowywany w trakcie jazdy

Post autor: tc » 25 sty 2010, 09:44

Witam, może ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z następującym problemem: posiadam audi 80 B3 1.8S z 91r. w którym w ciągu 30 dni dwukrotnie rozładował się roczny akumulator. Po pierwszej takiej wpadce zgłosiłem się do elektryków którzy wymienili regulator napięcia i stwierdzili ze cala reszta jest OK łącznie ze szczotkami alternatora przez około miesiąc był spokój ale wczoraj znów się rozładował w trakcie jazdy (odcinek 13km). Zauważyłem ze dzieje się tak gdy samochód stoi po jeździe jakieś 1,5h i potem jest znów odpalony. Przy uruchamianiu nie świecą się żadne kontrolki, wskazówka prędkościomierza leży nieruchomo w trakcie jazdy, wycieraczki pracują jakby w zwolnionym tempie a samochód zachowuje się jakby troszeczkę nie miał mocy. Czasem (w tych 2 przypadkach tak nie było) w trakcie jazdy następuje delikatne szarpniecie wtedy wskazówka prędkościomierza zaczyna działać poprawnie tak jak i wycieraczki. Nie mam pojęcia co może być przyczyna, dlatego z góry będę wdzięczny za wskazówki gdzie szukać.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 25 sty 2010, 10:04

wychodzi na to, że masz jakiegoś złodzieja prądu.
Masz jakieś dodatkowe wyposażenie w aucie ? centralny, alarm?
a po nocy pali normalnie?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 25 sty 2010, 10:21

Jedz do elektryka niech ci zmierzy straty prądu na spoczynku. Napisałeś ze wymieniali regulator, choc dalej wyglada ze nie masz ładowana. Sprawdz jeszcze kostke stacyjki dla pewnosci.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 10:24 przez percevalle, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 sty 2010, 10:22

Zmierz ładowanie w chwili kiedy jak opisałeś leży wskazówka prędkościomierza.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 25 sty 2010, 10:43

Ostatnio czytałam o przypadku kiedy to uszkodzony regulator doprowadził do uszkodzenia akumulatora w ten sposób, że już nie trzymał napięcia. I jeszcze jedno czy jak naładujesz akumulator to wszystko jest ok? Czy nadal jest problem z prędkościomierzem?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 sty 2010, 10:47

jagna, Może się tak stać ale tylko wtedy jeśli uszkodzony regulator będzie przeładowywał akumulator, tzn. prąd ładowania będzie wyższy niż 14.4V, w uszkodzonym tak akumulatorze elektrolit będzie miał brązowawy kolor.

tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2010, 07:33

Post autor: tc » 25 sty 2010, 11:00

Z wyposażenia jest tam ma tylko centralny zamek. Wczoraj akumulator był ładowany po naładowaniu nie było problemu z prędkościomierzem, w nocy było -23 i rano odpalił. Przez ostatni miesiąc zapalał codziennie rano przy minusowych temperaturach bez większych problemów. Największy problem jest taki że nie dzieje się to regularnie a wszystko najczęściej wraca do normy po przejechaniu kilku kilometrów poza tymi dwoma wyjątkami. Przy następnej okazji zmierzę ładowanie przy leżącej wskazówce.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 25 sty 2010, 16:25

Kolego, miałem bardzo podobny przypadek - kilka lat temu, właśnie zimą, właśnie w 1,8 PM. Niestety do przyczyny takiego zachowania dochodziłem sam, zajęło mi to chyba 3 tygodnie.

Napięcie ładowania raz było, raz nie. Alternator sprawdzam - sprawny. Regulator napięcia wymieniony. Cuda. W końcu doszedłem do tego, że napięcie ładowania raz jest, a raz nie - ale to na podstawie wskazań woltomierza, a nie na podstawie kontrolki ładowania (nie zapalała się, choć była sprawna).

Rozwiązanie problemu:
Po wyjęciu alternatora, rozłożeniu go na części okazało się, że od mrozu (?) pękł w nim jeden z lutów. Nie pamiętam juz dokładnie który, ale sprawa była prosta - jak chciało to łączyło, jak nie to nie. Poprawiłem lutowanie bardzo solidną dawką cyny i problem już nigdy nie wrócił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl