Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD] Nieznany problem z kontrolą oleju i olejem

ODPOWIEDZ
pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

[B3 1.6 TD] Nieznany problem z kontrolą oleju i olejem

Post autor: pcheos » 25 sty 2010, 11:11

Witam. -20 na dworze, grzeje świece, włączam ssanie i kręcę...kręcę i kręcę...i nic. Jednak nie o to chodzi, bo jest to w miarę zrozumiałe dla 20 letniego diesla lecz problem w tym, że podczas 3 kręcenia zgasła kontrolka oleju...nigdy tak nie było. Gasła dopiero po zapaleniu silnika i złapaniu ciśnienia przez olej. Dało mi to do myślenia. Czwartej próby kręcenia już nie było...na drugi dzień chciałem zajechać na BP dolać trochę benzyny ale coś mnie tknęło, żeby sprawdzić olej...bagnet suchutki! Nie było ani milimetra oleju. Dziwne mówię bo 2 tygodnie temu sprawdzałem olej i było ok...autko bierze olej ale nie aż tak. Czy podczas felernego kręcenia przy -20 coś mogło "strzelić" i to może być powodem braku oleju ? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 sty 2010, 11:23

Jedynie w ekstremalnych sytuacjach czysto teoretycznych coś mogło strzelić.

Przy jakiej temperaturze poprzednio mierzyłeś poziom oleju? Może zrobił Ci się jakiś wyciek, o którym nie wiesz i tak sobie jeździłeś a z silnika kap, kap, kap olej.
bo jest to w miarę zrozumiałe dla 20 letniego diesla
.
Jakoś nie zrozumiałe :-) Chyba, że ON Ci zamarzł. Mój przy -25*C zapalił po trzecim obrocie rozrusznika. Posiadacze kręcących i kręcących w nieskończoność Common Railów tylko oczy zrobili.

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pcheos » 25 sty 2010, 11:28

Zamarzł zamarzł...dzień wcześniej w drodze do domu autko mi stanęło 4 razy z powodu parafiny w przewodach. Lecz nie to mnie martwi bo zdaje sobie sprawę, że ropa którą leje jest nie najlepsza...lecz ten olej. Poczekam aż się ociepli bo teraz nie warunki na to, żeby cokolwiek grzebać <mikolaj>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 sty 2010, 11:33

Butelka denaturatu i trochę benzyny załatwi sprawę z ścinającą się parafiną.

Ja podejrzewam wyciek w Twoim samochodzie.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 25 sty 2010, 11:41

to ,że kontrolka od ciśnienia oleju zgasła to nic wielkiego, podczas długiego kręcenia rozrusznikiem często tak się dzieje...po prostu wytworzyłeś odpowiednie ciśnienie aby ta kontrolka zgasła i tyle ........to nie jest problem.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl