[B4 2.0 ABT]Wymiana parownika/reduktora "necam"
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
[B4 2.0 ABT]Wymiana parownika/reduktora "necam"
Witam wszystkich. Stanąłem przed problemem wymiany parownika, posiadam instalację firmy necam instalacja z 92 roku II generacji czyli najprostszy parownik. Jest to oryginalna holenderska instalacja, która siedzi w aucie od momentu kiedy wyjechał z salonu Zestawów naprawczych do tego parownika już się nie produkuje więc jakoś sobie radziłem wszytko dorabiałem sam i chodził świetnie, ale skończyły mi sie materiały z których robiłem membrany i uszczelki. Czy ktoś z was wymieniał parownik taki jak mój na parowniki innej firmy? Chciałbym wiedziec jaki kupić, jakiej firmy żeby to wszystko miało ręce i nogi. Z góry dzięki za pomoc.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Póki co lovato bedzię najlepszy do tego samochodu i póki dostepne są do neigo części koszt nowego z wyminaą ok 250-350 zalezy gdzie i kto
teraz instalacje troche zaczynją drożeć
a jeśli chcesz wymienić mmbrame to jedź do sklepu i spróbuj wybrac jakaś w miarę wiekszą żebyś mół przerobić ja na taka która bedzie Ci pasować tzn wyciać na wymiar i zrobić nowe dziurki na peweno bedzie chodzić testowane nie raz bo nie każdy chce wymieniać cały parownik na nowy
A poza tym jeźli chcesz zeby Ci bryka elegancko śmigała i spalanie troszeczke spadło i nie były oczuwane staty mocy spróbuj zamontować BLOSS'a jest nprawdę dobry cena też ok 250-300zł
teraz instalacje troche zaczynją drożeć
a jeśli chcesz wymienić mmbrame to jedź do sklepu i spróbuj wybrac jakaś w miarę wiekszą żebyś mół przerobić ja na taka która bedzie Ci pasować tzn wyciać na wymiar i zrobić nowe dziurki na peweno bedzie chodzić testowane nie raz bo nie każdy chce wymieniać cały parownik na nowy
A poza tym jeźli chcesz zeby Ci bryka elegancko śmigała i spalanie troszeczke spadło i nie były oczuwane staty mocy spróbuj zamontować BLOSS'a jest nprawdę dobry cena też ok 250-300zł
Ostatnio zmieniony 03 cze 2007, 14:52 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Węże gumowe polecam z firmy Semperit są naprawde dobre a co do miedzi to musisz sprawdzić czy masz jakiś wiekszyh zwó z ktorego bedziesz mógł odwinąć coś do parownika jeźlei było by nieystarczjaco bo skoro tak długo masz te instalcje to najlepiej zębyś odcial samą końcówke z zaklepanym korlaikiem i dał nowe
chyba żę ogólnie miedź 6mm słąbo się trzyma to też wypada wymienic ale to juz musisz sparwdzić bo awsze jest tak że jak sie coś ruszy to zaraz robia sie nieszczelności cos penie itp.
chyba żę ogólnie miedź 6mm słąbo się trzyma to też wypada wymienic ale to juz musisz sparwdzić bo awsze jest tak że jak sie coś ruszy to zaraz robia sie nieszczelności cos penie itp.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Napewno wykorzystam każdą waszą radę i podpowiedź W dorabianie membran nie bedę się juz bawił, ale twój pomysł boskijacek447 jest dobry. Popatrze na rynku i coś wybiorę. Jak tylko zmienie parownik napisze co i jak Choć popatrze jeszcze na mój temat bo może akurat napisze ktoś jaki dokładnie parownik wsadził zamiast necam`a wtedy po prostu kupię konkretny model.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
350 zeta za Tomasetto? :shock: . A co on ze złota :mrgreen: ? Tomasetto kosztuje w granicach 150-200 złotych. więc 150 za robotę to lekka przesada. Tomasetto to całkiem dobre reduktory, stabilnie trzymają ustawienia przez cały okres żywotności membran (ok. 80 kkm) i dość łatwe w regulacji.
Lovato - koszt ok.250 zł - o wiele wytrzymalsze (spokojnie wytrzymują 200kkm, a są tacy co zrobili 350) ale przy niezbyt dobrze dobranym mikserze mogą sprawiać kłopot w regulacji. Uwaga na czeskie podróby. Tańsze i gorsze. Rozróżnić je można po gnieździe króćca gazowego. Oryginał włoski ma okrągłe gniazdo, a czeska podróba - kwadratowe.
Lovato - koszt ok.250 zł - o wiele wytrzymalsze (spokojnie wytrzymują 200kkm, a są tacy co zrobili 350) ale przy niezbyt dobrze dobranym mikserze mogą sprawiać kłopot w regulacji. Uwaga na czeskie podróby. Tańsze i gorsze. Rozróżnić je można po gnieździe króćca gazowego. Oryginał włoski ma okrągłe gniazdo, a czeska podróba - kwadratowe.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To zależy od żywotności membran i sposobu traktowania reduktora. Odpalanie z gazu zwłaszcza w zimie, szybkie przerzucanie na LPG (zwłaszcza w zimie) znacznie przyspiesza zużycie membran. Jak już pisałem jedne (większość) wytrzymują ok. 80 kkm inne (np. lovato) potrafią przy dobrym traktowaniu, pociągnąć i 300 kkm.Miro1 pisze:Po jakim własciwie przebiegu powinno się wymienić reduktor i od czego w głównej mierze to zalezy
ABT z II generacją, po mieście, przy bardzo krótkich odcinkach pali ok. 13-13,5 latem, zimą potrafi wypić i 16 (szczególnie jak się szybko przełącza na LPG). Ilość spalanego gazu w mieście jest bardzo mocno uzależniona od warunków jazdy, dlatego najlepszym wskaźnikiem spalania jest jazda w trasie, wtedy warunki są w miarę jednakowe, a nie po mieście. Na spalanie ma też ogromny wpływ (w przypadku II generacji) stan sondy lambda.
Brother_red, Zadzwon do Krakowa do firmy AUTO GAZ HOLANDIA, może oni coś poradzą, ja też mam taką samą instalacje gazową i u nich serwisuje.
32-086 Kraków - Węgrzce 301
012 285-83-01
www.autogazholandia.pl
32-086 Kraków - Węgrzce 301
012 285-83-01
www.autogazholandia.pl
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Oooo dzięki Ja dzwoniłem do tej firmy http://www.necam.pl/ niestety parowników do naszych instalacji już nie posiadają....są to zbyt stare instalacje, ale i tak uważam je za naprawdę dobre :mrgreen: w B3 też taką miałem i super autko latało. Aaa napisz mi jak na NECAM`ie ta Twoja 115`stka pali w trasie i miescie.
W mieście pali od 12 - 15l / 100km w zależności od rodzaju jazdy.
Na trasie :
- 2 osoby, słowackie równe drogi,5 bieg przez 300 km, spalanie 8,6l/100km
- 4 osoby + bagaż (full bagażnik) polskie drogi 10,8l/100km
Teraz zrobiło się chłodniej i średnia wyszła mi 14.8l/100km troche duzo ale może to wina gazu bo zatankowałem wyjątkowo tani na JET.Zawsze tankuje na BP i spalanie jest znacznie mniejsze.
A Ty jakie masz wyniki spalania na 100 km ? Na jakiej stacji tankujesz?
Pozdrawiam
Na trasie :
- 2 osoby, słowackie równe drogi,5 bieg przez 300 km, spalanie 8,6l/100km
- 4 osoby + bagaż (full bagażnik) polskie drogi 10,8l/100km
Teraz zrobiło się chłodniej i średnia wyszła mi 14.8l/100km troche duzo ale może to wina gazu bo zatankowałem wyjątkowo tani na JET.Zawsze tankuje na BP i spalanie jest znacznie mniejsze.
A Ty jakie masz wyniki spalania na 100 km ? Na jakiej stacji tankujesz?
Pozdrawiam
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn