Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT]Wymiana parownika/reduktora "necam"

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

[B4 2.0 ABT]Wymiana parownika/reduktora "necam"

Post autor: Brother_red » 02 cze 2007, 21:18

Witam wszystkich. Stanąłem przed problemem wymiany parownika, posiadam instalację firmy necam instalacja z 92 roku II generacji czyli najprostszy parownik. Jest to oryginalna holenderska instalacja, która siedzi w aucie od momentu kiedy wyjechał z salonu :) Zestawów naprawczych do tego parownika już się nie produkuje więc jakoś sobie radziłem wszytko dorabiałem sam i chodził świetnie, ale skończyły mi sie materiały z których robiłem membrany i uszczelki. Czy ktoś z was wymieniał parownik taki jak mój na parowniki innej firmy? Chciałbym wiedziec jaki kupić, jakiej firmy żeby to wszystko miało ręce i nogi. Z góry dzięki za pomoc.

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 02 cze 2007, 22:19

wyżuć stary reduktor zapakuj jakis nowy reduktor lovato czy Landi plus komp Bingo -M i bedziesz zadowolony a tak na marginesie do jendopunkta zakłada sie tylko II generacje. ale ABT jest to bardzo fajny silnik i prosty w obsłudze. i sprawdz jeszcze sonde i jak z papierami na butle!!.? (przeglad) :-)

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 03 cze 2007, 14:16

pewnie że możesz wymienić parownik ... myśle że lovato będzie dobry i nie będzie problemu z montażem... pozdro!!!!
kilerek

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 03 cze 2007, 14:51

Póki co lovato bedzię najlepszy do tego samochodu i póki dostepne są do neigo części koszt nowego z wyminaą ok 250-350 zalezy gdzie i kto
teraz instalacje troche zaczynją drożeć
a jeśli chcesz wymienić mmbrame to jedź do sklepu i spróbuj wybrac jakaś w miarę wiekszą żebyś mół przerobić ja na taka która bedzie Ci pasować tzn wyciać na wymiar i zrobić nowe dziurki na peweno bedzie chodzić testowane nie raz bo nie każdy chce wymieniać cały parownik na nowy

A poza tym jeźli chcesz zeby Ci bryka elegancko śmigała i spalanie troszeczke spadło i nie były oczuwane staty mocy spróbuj zamontować BLOSS'a jest nprawdę dobry cena też ok 250-300zł
Ostatnio zmieniony 03 cze 2007, 14:52 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 03 cze 2007, 14:51

napewno parownik musisz dobrać moca najlepszy bedzie do ok 100koni mech
potem musisz dobrac wszystkie wyjscia na wode i gaz , rurke do zbiornika żeby nie było za duzo przerabiania , chociaz po tylu latach to napewno pasowało by weże pozmieniac , firma jaks renomowana żadnych niewiadomo co :-)

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 03 cze 2007, 14:57

Węże gumowe polecam z firmy Semperit są naprawde dobre a co do miedzi to musisz sprawdzić czy masz jakiś wiekszyh zwó z ktorego bedziesz mógł odwinąć coś do parownika jeźlei było by nieystarczjaco bo skoro tak długo masz te instalcje to najlepiej zębyś odcial samą końcówke z zaklepanym korlaikiem i dał nowe
chyba żę ogólnie miedź 6mm słąbo się trzyma to też wypada wymienic ale to juz musisz sparwdzić bo awsze jest tak że jak sie coś ruszy to zaraz robia sie nieszczelności cos penie itp.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 04 cze 2007, 00:38

Napewno wykorzystam każdą waszą radę i podpowiedź :-) W dorabianie membran nie bedę się juz bawił, ale twój pomysł boskijacek447 jest dobry. Popatrze na rynku i coś wybiorę. Jak tylko zmienie parownik napisze co i jak ;-) Choć popatrze jeszcze na mój temat bo może akurat napisze ktoś jaki dokładnie parownik wsadził zamiast necam`a wtedy po prostu kupię konkretny model.

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 25 wrz 2007, 15:42

koledzy ja też stoje przed wymianą reduktora i mam LOVATO w gazowni mi oferują Tomasseto czy lepiej sobie kupić Lovato gdzieś i załozyc słyszeliście o tym Tomassetto? wołają 350 zeta z wymianą, czy lepiej dolozyc pare groszy do Lovato.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2007, 16:06

350 zeta za Tomasetto? :shock: . A co on ze złota :mrgreen: ? Tomasetto kosztuje w granicach 150-200 złotych. więc 150 za robotę to lekka przesada. Tomasetto to całkiem dobre reduktory, stabilnie trzymają ustawienia przez cały okres żywotności membran (ok. 80 kkm) i dość łatwe w regulacji.
Lovato - koszt ok.250 zł - o wiele wytrzymalsze (spokojnie wytrzymują 200kkm, a są tacy co zrobili 350) ale przy niezbyt dobrze dobranym mikserze mogą sprawiać kłopot w regulacji. Uwaga na czeskie podróby. Tańsze i gorsze. Rozróżnić je można po gnieździe króćca gazowego. Oryginał włoski ma okrągłe gniazdo, a czeska podróba - kwadratowe.

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 25 wrz 2007, 22:04

Po jakim własciwie przebiegu powinno się wymienić reduktor i od czego w głównej mierze to zalezy bo przy sprawnym silniku i dobrej regulacji nie powinien spalic 14 15 litów po mieście tylko mniej ? to chyba tylko reduktor

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2007, 08:44

Miro1 pisze:Po jakim własciwie przebiegu powinno się wymienić reduktor i od czego w głównej mierze to zalezy
To zależy od żywotności membran i sposobu traktowania reduktora. Odpalanie z gazu zwłaszcza w zimie, szybkie przerzucanie na LPG (zwłaszcza w zimie) znacznie przyspiesza zużycie membran. Jak już pisałem jedne (większość) wytrzymują ok. 80 kkm inne (np. lovato) potrafią przy dobrym traktowaniu, pociągnąć i 300 kkm.
ABT z II generacją, po mieście, przy bardzo krótkich odcinkach pali ok. 13-13,5 latem, zimą potrafi wypić i 16 (szczególnie jak się szybko przełącza na LPG). Ilość spalanego gazu w mieście jest bardzo mocno uzależniona od warunków jazdy, dlatego najlepszym wskaźnikiem spalania jest jazda w trasie, wtedy warunki są w miarę jednakowe, a nie po mieście. Na spalanie ma też ogromny wpływ (w przypadku II generacji) stan sondy lambda.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 26 wrz 2007, 08:48

Brother_red, Zadzwon do Krakowa do firmy AUTO GAZ HOLANDIA, może oni coś poradzą, ja też mam taką samą instalacje gazową i u nich serwisuje.

32-086 Kraków - Węgrzce 301
012 285-83-01
www.autogazholandia.pl

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 26 wrz 2007, 22:46

Oooo dzięki ;-) Ja dzwoniłem do tej firmy http://www.necam.pl/ niestety parowników do naszych instalacji już nie posiadają....są to zbyt stare instalacje, ale i tak uważam je za naprawdę dobre :mrgreen: w B3 też taką miałem i super autko latało. Aaa napisz mi jak na NECAM`ie ta Twoja 115`stka pali w trasie i miescie.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 29 wrz 2007, 23:00

W mieście pali od 12 - 15l / 100km w zależności od rodzaju jazdy.
Na trasie :
- 2 osoby, słowackie równe drogi,5 bieg przez 300 km, spalanie 8,6l/100km
- 4 osoby + bagaż (full bagażnik) polskie drogi 10,8l/100km

Teraz zrobiło się chłodniej i średnia wyszła mi 14.8l/100km troche duzo :-( ale może to wina gazu bo zatankowałem wyjątkowo tani na JET.Zawsze tankuje na BP i spalanie jest znacznie mniejsze.

A Ty jakie masz wyniki spalania na 100 km ? Na jakiej stacji tankujesz?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 30 wrz 2007, 17:42

Teraz spalanie mam raczej kiepskie :-/ od czasu kiedy auto straciło moc. Palił mi wcześniej w mieście 14l na trasie 11l...teraz 15l miasto trasa 12/13l. Niestety nie uporałem sie dalej z brakiem mocy w tym moim ABT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga