Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Twarda praca i drgania silnika

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[1Z] Twarda praca i drgania silnika

Post autor: wasermann » 25 sty 2010, 21:22

Witam.Cały czas walczę z drganiami samochodu na biegu jałowym,drży karosa, silnik,kierownica.Ostatnio odwiedziłem ASO Audi Vw.mówie zpłace,ale bedzie zrobione.Sprawdzili mi poduchy pod silnikiem,skrzynią.powiedzieli że są super-oczywiscie bo były nowe.Sprawdzili rozrząd, kąt wtrysku(56) i nie chcieli uwierzyc dawce paliwa bo mam tylko gr.000 dawka 22.To nim nic nie mówi bo oni nie maja takich danych.kompresja 30,31 na wszystkich.Stwierdzili że silnik twardo chodzi i to jest przyczyną tego drgania.może pompa,ale pompa była uszczelniana w serwisie Boscha rok temu i ustawiana.może wtryski i takie gdybanie.Stali w 3 chłopa i kupa...Mam taki dziwną sytuacje jak w gr.000 odczytuje kąt wtrysku to najpierw przez ułamek sekundy wskakuje 96,a potem 56.to chyba cos dziwnego.Czy jest w pompie jakis zawór który steruje tym katem,jak go sprawdzić.A czy wtryski jakby słabo rozpylały to moga powodować take trzęsiawy i twardą prace silnika?.amoze ktos ma jakiś pomysł co jest uszkodzone.Samochód nie kopci i ma moc.Problem jest tylko na wolnych obrotach :evil:

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Re: [1Z] Twarda praca i drgania silnika

Post autor: myster » 25 sty 2010, 21:32

Dawke paliwa masz ok. Rownie dobrze moga byc to wtryski(gdy leja to powstaje spalanie stukowe tylko jak piszez ze nie kopci to raczej sa wporzadku a jak odpalanie wyglada rano?.

A co do kata wtrysku to niech koledzy sie wypowiedza...

A obroty biegu jalowego ile ci wynosza ? Moze masz za niskie?

A przypomniala mi sie jedna sytuacja kiedys zmienialem u siebie poduche pod silnikiem kupilem nowa w sklepie zalozylem i wlasnie potym zabiegu mialem straszne drgania ,na starej poduszce bylo lepiej:) Wiec wymontowalem to nowa i porownalem do starej i powiem ci ze byla o 2m wyzsza od starej przez co pozostalych poduszek powodowala naprezenia i drgania juz nie byly tak tlumione;(

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 sty 2010, 17:38

wymień wtrysk sterujący (najczęściej on jest winowajcą) albo masz problem z czujnikiem położenia wału (może coś nie łączy) lub te dwie rzeczy razem, dawka 22 trochę niska (ja bym zwiększył na 11-15)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 26 sty 2010, 21:20

UKI_XX pisze:wymień wtrysk sterujący (najczęściej on jest winowajcą) albo masz problem z czujnikiem położenia wału (może coś nie łączy) lub te dwie rzeczy razem, dawka 22 trochę niska (ja bym zwiększył na 11-15)
Z tą dawką i wtryskiem sterujacym to moze byc dobry trop.

Ja mialem klopoty z czujnikiem polozenia walu i powodowal on raczej "zacinanie" sie silnika i przerywanie na wyzszych obrotach.

Dorzuce jeszcze pytanie od siebie: czy przy porannym rozruchu na zimno nierowna praca silnika i szary dym przez kilka pierwszych sekund moga byc objawem lejacych wtryskow ?

Awatar użytkownika
blawacik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2009, 11:56
Lokalizacja: nowy staw

Post autor: blawacik » 27 sty 2010, 18:25

panowie mam ten sam problem wibracje w całym samochodzie poduszki wszystkie wymieniłem i nic nie pomogło będę wdzięczny za pomoc i czy idzie to naprawić samemu

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 27 sty 2010, 20:55

No wiesz nie dymi,ale końcówka tłumika jest troszke okopcona.Gość który naprawia wtryski i pompy mierzył opór na wtrysku sterującym mowil,że jest ok.Sprawdze wtryski ,niech wyregulują 100 zł to nie majątek

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 sty 2010, 11:59

wasermann pisze:Gość który naprawia wtryski i pompy mierzył opór na wtrysku sterującym mowil,że jest ok.
wtrysk sterujący jest przetwornikiem elektromechanicznym i to że cewka, która jest częścią elektryczną jest sprawna nie znaczy że wtrysk jest dobry, część mechaniczna się przycina i na elektrycznej powstają różne dziwne rzeczy i raz pokazuje dobrze a raz źle, tego wtrysku bez specjalnego sprzętu nie da się sprawdzić w domowych warunkach (manometr + omomierz)

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 28 sty 2010, 20:45

no to fajnie to opisałeś.Generalnie ten gość ma super maszyny specjalistyczne do pomp i wtrysków.Ma firmę która się tym trudni.Dam do sprawdzenia te wtryski.ale gdyby wtryski źle rozpylały to mozliwe jest że silnik drży?

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 28 sty 2010, 21:34

Jest taka możliwość jeśli na jednym lub na dwóch dostaje więcej paliwa.
A nie zawsze musi oznaczać to większe dymienie. :mrgreen:

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 02 lut 2010, 23:58

No może coś w tym jest bo w niedziele odpaliłem samochód a on nie drży-kierownica to miała mrówienie(a wczoraj latała jakby chciała odlecieć).dosłownie nic nie regulowałem dolalem w sobotę taki koncentrat do ropy przeciw zamarzaniu i na przeczyszczenie ukł. paliwowego.Może to wtryski rzeczywiście.Już nie wiem co myśleć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl