[1Z] Twarda praca i drgania silnika
[1Z] Twarda praca i drgania silnika
Witam.Cały czas walczę z drganiami samochodu na biegu jałowym,drży karosa, silnik,kierownica.Ostatnio odwiedziłem ASO Audi Vw.mówie zpłace,ale bedzie zrobione.Sprawdzili mi poduchy pod silnikiem,skrzynią.powiedzieli że są super-oczywiscie bo były nowe.Sprawdzili rozrząd, kąt wtrysku(56) i nie chcieli uwierzyc dawce paliwa bo mam tylko gr.000 dawka 22.To nim nic nie mówi bo oni nie maja takich danych.kompresja 30,31 na wszystkich.Stwierdzili że silnik twardo chodzi i to jest przyczyną tego drgania.może pompa,ale pompa była uszczelniana w serwisie Boscha rok temu i ustawiana.może wtryski i takie gdybanie.Stali w 3 chłopa i kupa...Mam taki dziwną sytuacje jak w gr.000 odczytuje kąt wtrysku to najpierw przez ułamek sekundy wskakuje 96,a potem 56.to chyba cos dziwnego.Czy jest w pompie jakis zawór który steruje tym katem,jak go sprawdzić.A czy wtryski jakby słabo rozpylały to moga powodować take trzęsiawy i twardą prace silnika?.amoze ktos ma jakiś pomysł co jest uszkodzone.Samochód nie kopci i ma moc.Problem jest tylko na wolnych obrotach :evil:
Re: [1Z] Twarda praca i drgania silnika
Dawke paliwa masz ok. Rownie dobrze moga byc to wtryski(gdy leja to powstaje spalanie stukowe tylko jak piszez ze nie kopci to raczej sa wporzadku a jak odpalanie wyglada rano?.
A co do kata wtrysku to niech koledzy sie wypowiedza...
A obroty biegu jalowego ile ci wynosza ? Moze masz za niskie?
A przypomniala mi sie jedna sytuacja kiedys zmienialem u siebie poduche pod silnikiem kupilem nowa w sklepie zalozylem i wlasnie potym zabiegu mialem straszne drgania ,na starej poduszce bylo lepiej:) Wiec wymontowalem to nowa i porownalem do starej i powiem ci ze byla o 2m wyzsza od starej przez co pozostalych poduszek powodowala naprezenia i drgania juz nie byly tak tlumione;(
A co do kata wtrysku to niech koledzy sie wypowiedza...
A obroty biegu jalowego ile ci wynosza ? Moze masz za niskie?
A przypomniala mi sie jedna sytuacja kiedys zmienialem u siebie poduche pod silnikiem kupilem nowa w sklepie zalozylem i wlasnie potym zabiegu mialem straszne drgania ,na starej poduszce bylo lepiej:) Wiec wymontowalem to nowa i porownalem do starej i powiem ci ze byla o 2m wyzsza od starej przez co pozostalych poduszek powodowala naprezenia i drgania juz nie byly tak tlumione;(
Z tą dawką i wtryskiem sterujacym to moze byc dobry trop.UKI_XX pisze:wymień wtrysk sterujący (najczęściej on jest winowajcą) albo masz problem z czujnikiem położenia wału (może coś nie łączy) lub te dwie rzeczy razem, dawka 22 trochę niska (ja bym zwiększył na 11-15)
Ja mialem klopoty z czujnikiem polozenia walu i powodowal on raczej "zacinanie" sie silnika i przerywanie na wyzszych obrotach.
Dorzuce jeszcze pytanie od siebie: czy przy porannym rozruchu na zimno nierowna praca silnika i szary dym przez kilka pierwszych sekund moga byc objawem lejacych wtryskow ?
wtrysk sterujący jest przetwornikiem elektromechanicznym i to że cewka, która jest częścią elektryczną jest sprawna nie znaczy że wtrysk jest dobry, część mechaniczna się przycina i na elektrycznej powstają różne dziwne rzeczy i raz pokazuje dobrze a raz źle, tego wtrysku bez specjalnego sprzętu nie da się sprawdzić w domowych warunkach (manometr + omomierz)wasermann pisze:Gość który naprawia wtryski i pompy mierzył opór na wtrysku sterującym mowil,że jest ok.
No może coś w tym jest bo w niedziele odpaliłem samochód a on nie drży-kierownica to miała mrówienie(a wczoraj latała jakby chciała odlecieć).dosłownie nic nie regulowałem dolalem w sobotę taki koncentrat do ropy przeciw zamarzaniu i na przeczyszczenie ukł. paliwowego.Może to wtryski rzeczywiście.Już nie wiem co myśleć