ok ale niekoniecznie bo może reagować ale nie w takich temp jak powinien.mój np. reagował idealnie przy 87 stopniach ale jak się zamykał to trwało to tak długo że temp cieczy potrafiła spaść do 55- 60 stopni zanim się zamknąłaf23 pisze:Jeżeli będzie reagował, wówczas powinien być sprawny,
[B4, AAZ] Wymiana termostatu
- czorny125p
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 paź 2009, 14:49
- Lokalizacja: Radom/Iłża
Mnie niestety spotkało przykre doświadczenie; wymieniłem termostat na Wahlera by cieszyć się z 90tki na zegarze, a tu klops Gdy temperatura na zewnątrz około zera niunia się słabiutko rozgrzewa. Pocieszałem się że nie jest źle jeśli wskazówka choć wolno ale wspina się w górę 70-80stopni. Niestety dzieje się tak tylko wtedy gdy cisnę na gaz. Gdy na zjeździe jechałem bez gazu wskazówka szybciutko wróciła w rejon 60 stopni. Ale czy to na pewno wina termostatu? Bo mam jeszcze jeden nierozwiązany problem tzn: Błąd 522-czujnik płynu chłodzącego G-62. Może tu należy szukać rozwiązania? Co to za czujnik? Koledzy pomóżcie?
- Jacek-Alfa
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:28
- Lokalizacja: pomorskie
https://audi80.pl/80-b3-18-pm-po-wym ... t16424.htmJacek-Alfa pisze:koledzy może zadam banalne pytanie ale wolę się zapytać zanim zacznę wymianę termostatu. Jak odpowietrzyć po wymianie układ chłodzący ??
znajdziesz tam odpowiedz
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Jacek-Alfa, ja Ci powiem. Sam się układ powinien odpowietrzyć, a jak nie to masz odpowietrznik na wężu wchodzącym do nagrzewnicy.
jeanmar sprawdź szary czujnik na 3 piny z tyłu głowicy bo on jest odpowiedzialny za wskazanie temp. na zegarach. Co do termostatu to ja także się przekonałem że Wahler to shitt, następny będzie Ori z ASO. :->
jeanmar sprawdź szary czujnik na 3 piny z tyłu głowicy bo on jest odpowiedzialny za wskazanie temp. na zegarach. Co do termostatu to ja także się przekonałem że Wahler to shitt, następny będzie Ori z ASO. :->
uważałbym z tym zasłanianiem chłodnicy kartonem, jeśli już, to maksymalnie 1/3 chłodnicy i to w ten sposób, żeby bokami powietrze wlatywało. nie można zasłonić całości, bo można przegrzać silnik, mogą się też pojawić wycieki oleju... poza tym, takie zasłanianie chłodnicy kartonem niewiele daje.Olszak pisze:kamilek89 napisał/a:
no ja też muszę wymienić bo bardzo długo się autko nagrzewa
Jest zima i każdemu się samochód wolno nagrzewa. Mi jak jade temperatura do 90 nie dochodzi nawet w korku. Zasłoń chłodnice czymś np. kartonem i od razu różnice poczujesz
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pozwolę się podczepić pod temat. Moja niunia ma silnik 1.8 PM. Tak jak większość z was muszę wreszcie wymienić termostat bo temperatura w trasie nie sięga mi nawet 70`C. A z dnia na dzień na dworze coraz chłodniej. Czy da radę wyciągnąć termostat bez ruszania w jakikolwiek sposób pompy wspomagania? Z doświadczenia wiem, że w naszych wiekowych niuniach nie powinno się odkręcać pewnych elementów jeśli nie wymagają tego bezwzględnie czynności serwisowe <ok> . A tak na poważnie czy w przypadku mojej jednostki napędowej dam radę obejść się bez kanału? Kupiłem już nowego "wahlera" wraz z oringiem. Drugie pytanie jest następujące: Czy muszę wymieniać płyn chłodzący na nowy? (Ostatnia wymiana w lipcu br.).
[ Dodano: 2010-10-10, 19:03 ]
Wczoraj wymieniłem termostacik <ok> . Poradziłem sobie bez kanału i z... płaskim kluczykiem ufff... Powiem tylko, że narzędzia to podstawa. Gdybym tylko miał przegubową fajkę to by znacznie szybciej poszło. No ale za to teraz niunia trzyma 80-90`C co nie ukrywam napawa mnie radością. Jedynym problemem pojawił się teraz ponowny wyciek spod pokryry rozrządu (niunia nie przyzwyczajona) do takiego upału teraz :mrgreen: . No ale w sumie to nie jest problem. Przed zimą wymiana uszczelki i będzie git
[ Dodano: 2010-10-10, 19:03 ]
Wczoraj wymieniłem termostacik <ok> . Poradziłem sobie bez kanału i z... płaskim kluczykiem ufff... Powiem tylko, że narzędzia to podstawa. Gdybym tylko miał przegubową fajkę to by znacznie szybciej poszło. No ale za to teraz niunia trzyma 80-90`C co nie ukrywam napawa mnie radością. Jedynym problemem pojawił się teraz ponowny wyciek spod pokryry rozrządu (niunia nie przyzwyczajona) do takiego upału teraz :mrgreen: . No ale w sumie to nie jest problem. Przed zimą wymiana uszczelki i będzie git