Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] jak przykręcona jest chłodnica oleju

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

[B4 TDI] jak przykręcona jest chłodnica oleju

Post autor: darek1231 » 26 sty 2010, 10:58

czy mógłby ktoś wstawić w ten temat screna z etki w którym będzie widać jak jest zamontowana chłodnica oleju :-)
z góry dzięki za pomoc
darek1231
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 19:03 przez darek1231, łącznie zmieniany 2 razy.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 26 sty 2010, 12:32


januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 sty 2010, 12:45

konkretnie to chodzi o to jak są podłączone przewody z płynem czy co?

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 26 sty 2010, 18:59

dzięki za zdjęcie lukwoj21, ale chodzi mi o to jak ta chłodnica jest przykręcona bo mi się poluzowała i olej mi wycieka a nie wiem jak ją dokręcić :-)

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 26 sty 2010, 19:48

ona jes przykecona tak jak filtr od oleju najlepiej jak wymienisz uszczelke ale musisz spuscic olej i płyn z chłodnicy, ciagasz weze z chłodniczki oleju i ja odkrecasz od siknika ni tyle.

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 26 sty 2010, 19:57

1. spuszczasz olej
2. odkręcasz filtr
3. klucz [27] odkręcasz chłodniczke
4. wymieniasz uszczelkę koszt około 10zł
składasz w odwrotnej kolejności i cieszysz się z jazdy , a tak prawdę mówiąc to samochody z grupy VAG w takie mrozy mają problemy właśnie z tą uszczelką <ok>

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 27 sty 2010, 08:44

to jeśli trzeba spuścić olej to poczekam do wiosny z wymianą tej uszczelki bo teraz nie mam dostępu do kanału i nie odkręcę podłogi pod silnikiem ;-)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 27 sty 2010, 10:45

Wcale nie potrzeba spuszczać oleju. Filtr oleju jest pod kątem wkręcany w 1Z podkładasz szmatkę od dołu i odkręcasz. Niewielka ilość wyleci oleju ale filtr wykręcasz powoli i wyciągasz go otworem pionowo do góry. Rozkręszasz resztę jak napisano wyżej odtłuszczasz powierzchnie, nowa uszczelka i skrecasz. Montujesz filtr z olejem w odwrotnej kolejności.

Awatar użytkownika
damianmp33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie

Post autor: damianmp33 » 03 lut 2011, 21:12

Mam odłączone węże od chłodnicy oleju . Nie wiem dlaczego i po co je ktoś odłączył. Chciałbym je podłączyć jak ma być tylko brakuje węży. Podejrzewam że muszę zdjąć wąż 1 i założyć do chłodnicy (tylko nie wiem na który króciec(chyba aluminiowy 1?) i czy zależy to od czegoś) i dokupić drugi i założyć na kruciec stalowy 2 i do chłodnicy oleju.
Czy chłodnica może by zatkana i ktoś zrobił bypassa i jaki mogą być skutki jazdy bez chłodnicy?
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83a ... 899df.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00d ... 83695.html
można prosić o zdjęcia jak u was jest połączona chłodnica oleju.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lut 2011, 21:32

u mnie jest tak że z gniazda króćca 1 idzie wąż do króćca 2 i tyle...
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 21:41 przez hudy, łącznie zmieniany 2 razy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lut 2011, 21:35

Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 23:23 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lut 2011, 21:44

ciekawe.widziałem już wiele osiemdziesiątek i żadna nie miała takiego połączenia jak na tym zdjęciu.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 lut 2011, 22:07

tzn? to jest fotka akurat z mojego silnika :?: :roll:
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 22:14 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 05 lut 2011, 22:13

przy dobrych wiatrach zrobisz to bez kanalu zabrudzisz tylko oslone troche po wykreceniu filtra oleju masz gwint w ktory wkreca sie filtr dalej w strone chlodniczki jest nakretka jak ja odkrecisz to poluzuje sie chlodniczka cala i masz dojscie do uszczelki

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 lut 2011, 22:15

dałem zdjęcia itd w dziale warsztat-naprawy ;-) tam wszystko ma opisane razem ze zdjęciami <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl