Witam
Od pewnego czasu lokalizuje wyciek oleju w swoim silniku, poki co wymienilem uszczelke chlodnicy oleju, ale olej nadal wycieka. Poswiecilem troche czasu, zdemontowalem oslone silnika itp. i wyglada na to ze olej wycieka spod pokrywy rozrzadu. Z etki ktora zamieszczam ponizej wynika iż jest tam uszczelka, wiec moze tam puszczac...nie wiem co to moze oznaczac, ale wyciek musze zlikwidowac tym bardziej ze przeglad coraz blizej...i pytanie czy ktos juz zdejmowal ta pokrywe i czy jako amator jestem w stanie samemu wymienic uszczelke bez problemow i szkody dla silnika :?:
[B4 1.9TDI 1Z] Pokrywa rozrządu
[B4 1.9TDI 1Z] Pokrywa rozrządu
Ostatnio zmieniony 04 cze 2007, 10:01 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.
To sa chyba 2 sruby do odkrecania. nowa uszczelka ok, ale o co chodzi z 3 malymi i duzymi kapturkami :?:McGiver pisze:to jest 20 minut roboty, potrzebujesz płaskiego srubokreta, klucza nasadowego 10 i troche silikonu temperaturowego no i nowej uszczelki z kapturkami, 3 małe i 3 dużeJelly pisze:czy jako amator jestem w stanie samemu wymienic uszczelke bez problemow i szkody dla silnika :?:
Śruby są 3, a "kapturki" są to uszczelniacze na te śrubki. Jak je odkręcisz to na pewno zorientujesz się o co chodzi.Jelly pisze:To sa chyba 2 sruby do odkrecania. nowa uszczelka ok, ale o co chodzi z 3 malymi i duzymi kapturkami :?:McGiver pisze:to jest 20 minut roboty, potrzebujesz płaskiego srubokreta, klucza nasadowego 10 i troche silikonu temperaturowego no i nowej uszczelki z kapturkami, 3 małe i 3 dużeJelly pisze:czy jako amator jestem w stanie samemu wymienic uszczelke bez problemow i szkody dla silnika :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Tez mam podobny problem, zauwazylem ostartnio ze kolo korka wlewu oleju na pokrywie rozrzadu jest troche mokro od oleju. Wyglada jakby olej wydostawal sie jakos spod sruby mocującej pokrywe (tej przy korku - 1 z brzegu od strony chlodnicy). Podejrzewam ze to wina uszczelki. Dodatkowo obudowa turbiny tez jest troche "przypocona" olejem. Bedzie to mialo zwiazek z uszczelka pokrywy zaworów? I wogole to powiedzcie mi czy dobrze mi sie wydaje z ta uszczelka, czy moze to jeszcze cos innego byc przyczyna?
[ Dodano: 2010-11-24, 15:21 ]
Wizyta u mechanika potwierdzila teze, do wymiany uszczelka pokrywy zaworów. Pytalem w sklepie o ta uszczelke firmy Ajusa co polecacie tu na forum jednak w sklepie maja jakaś Glasena czy jakos tak za 45zł. Ktos zakladal taka uszczelke? Warto zakladac?
[ Dodano: 2011-01-16, 21:11 ]
Wymienilem sam tą uszczelke (firmy Elring) z kompletem uszczelek. Uszczelniłem silikonem temperaturowym dodatkowo. Zrobilem jakies 400km i widze ze nadal mi cos pryska na obudowe akumulatora (troche kropelek) no i na turbinie tez troche mokro. Rozebrac to jeszcze raz? Bo nie wiem co moze byc nie tak. Staralem sie wszystko zrobic bardzo dokladnie.
[ Dodano: 2010-11-24, 15:21 ]
Wizyta u mechanika potwierdzila teze, do wymiany uszczelka pokrywy zaworów. Pytalem w sklepie o ta uszczelke firmy Ajusa co polecacie tu na forum jednak w sklepie maja jakaś Glasena czy jakos tak za 45zł. Ktos zakladal taka uszczelke? Warto zakladac?
[ Dodano: 2011-01-16, 21:11 ]
Wymienilem sam tą uszczelke (firmy Elring) z kompletem uszczelek. Uszczelniłem silikonem temperaturowym dodatkowo. Zrobilem jakies 400km i widze ze nadal mi cos pryska na obudowe akumulatora (troche kropelek) no i na turbinie tez troche mokro. Rozebrac to jeszcze raz? Bo nie wiem co moze byc nie tak. Staralem sie wszystko zrobic bardzo dokladnie.