[B3/B4]Opis instalacji sterownika centralnego zamka z pilota
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
[B3/B4]Opis instalacji sterownika centralnego zamka z pilota
Tutaj cała instrukcja w jednym dokumencie: link bo co jakiś czas imageshack zgubi któryś z obrazków poniżej i nieczęsto sprawdzam co się z nimi dzieje więc zanim zreuploaduje to może któregoś brakować. Aby pobrać ww. dokument np. w formacie pdf można kliknąć menu plik na tamtej stronie i pobierz jako.
Przy okazji montażu sterownik w moim nowym autku postanowiłem zrobić instrukcję z fotostory tej operacji.
Opiszę jak podłączyć sterownik centralnego zamka na pilota stosując sterownie zamka pneumatycznego. W ten sposób można założyć sterownik w B3 jak i w B4. W B4kach ponadto jest możliwość podłączania sterowania dwoma masami, jak to zrobić opiszę wkrótce. Opis będzie dotyczył instalacji obok kolumny kierowniczej. Taki sposób ma taką zaletę nad montażem w bagażniku przy pompce, że nie trzeba przedłużać kabli, aby podłączyć kierunkowskazy.
Potrzebne narzędzia/materiały:
- klucz rurkowy lub nasadowy 8mm oraz 10mm
- coś do cięcia kabli i ściągania izolacji np. nóż
- lutownica + cyna (można zastosować inny trwały sposób łączenia kabli)
- śrubokręt krzyżakowy
- taśma izolacyjna lub/i rurki termokurczliwe + zapalniczka
- złącze oczkowe
- szybkozłącze
I Konfiguracja sterownika
Gdy zakupi się uniwersalny sterownik należy go skonfigurować wg instrukcji. W tym przypadku będzie to konfiguracja sterownia dla pneumatycznego zamka. Chodzi odpowiednie połączenie kabli wg instrukcji, która w moim przypadku wygląda tak:
W moim przypadku trzeba połączyć kable w następujący sposób:
• pomarańczowy połączyć z biało-czarnym,
• żółty połączyć z przewodem masowym,
• żółto-czarny połączyć z plusem,
• przeciąć kabel zmieniający czas działania sterownik z 0,5 sekundy na 3,5 sekundy – dla sterowania pneumatycznym zamkiem.
Oczywiście swój sterownik radzę konfigurować i podłączać wg. instrukcji którą otrzymało się razem z własnym urządzeniem, moją instrukcję należy traktować poglądowo jako punkt odniesienia dalszej części opisu.
Aby zmniejszyć plątaninę kabli przyciąłem kable które łączyłem razem (pomarańczowy biało-czarny) i te które podłączałem pod plus i minus (żółty i żółto-czarny).
Przyciąłem i zaizolowałem trzy kable od funkcji których nie zamierzam używać (domykanie szyb, kanał dodatkowy do otwierania bagażnika, niewykorzystywany przewód)
II Rozbiórka samochodu i szukanie kabelków
Należy zacząć od okręcenia półki nad nogami kierowcy. W przypadku gdy nie ma w niej dzwigni ręcznego ssania okręca się 4 śrubki na klucz 8mm. Gdy w aucie jest ręczne ssanie to należy jeszcze zdjąć końcówkę wajchy robi się to wciskając zatrzask który znajduję się od jej spodu i równocześnie pociągnąć. Pozostaje jeszcze odkręcić dwie znajdujące się za dzwignią ssania.
Półka po lekkim odchyleniu i pociągnięciu powinna wyjść bez większego problemu.
Po zdjęciu półki dobrze by było odkręcić plastikowy element osłaniający słupek na dole by uzyskać lepszy dostęp do potrzebnych przewodów. Po pierwsze trzeba lekko ściągnąć do góry osłonę progu ponieważ ten trójkącik zachodzi pod nią. Należy odkręcić dwa wkręty trzymające dźwignię otwierania maski oraz jeden na dole. Ściągnąć uszczelkę drzwi w miejscy gdzie zachodzi na ten panel.
Pod spodem łatwo jest odnaleźć wiązki idące z drzwi. Ilość kabli jest zależna od wyposażenia jakie jest w aucie. U mnie są tylko elektrycznie regulowane lusterka, mam jedną grubszą wiązkę i drugą cienką w której idą trzy przewody – właśnie tą należy się zainteresować.
Kabel w B4, który należy przeciąć ma najczęściej kolor niebiesko-zielony (też słyszałem, że może być żółto-niebieski). W B3 będzie miał kolor zielono-czerwony.
III Podłączanie sterowania centralnym zamkiem*
Według mojej instrukcji biały kabel ze sterownika należy połączyć z tym końcem przeciętego kabla, który idzie w stronę pompki (nazwa kompresor w załączonej instrukcji) a pomarańczowo-czarny z końcem idącym do drzwi (opisane jako centrala w instrukcji ,na moim zdjęciu jest różowy bo takim musiałem go dosztukować bo chińczyki dali go krócej od innych).
Przewody zlutowałem ze sobą a do zaizolowania użyłem rurek termokurczliwych.
Teraz można przystąpić do podłączania zasilania. Plus jest dobrze wziąć z wolnego złącza skrzynki bezpieczników. Jest tam taka szyna, do której są podłączone grube kable takimi dużymi konektorami. Ja nie zaopatrzyłem się w taki konektor, więc podłączałem się do jednego z tych grubych kabli zaraz przy bezpieczniku od wentylatorów chłodnicy. Zrobiłem to zdzierając izolację i wlutowując się w kabel, połączenie oczywiście zaizolowałem.
Do masy standardowo można się podłączyć poprzez śrubkę z lewej strony na karoserii. Należy się do tego celu zaopatrzyć w złącze oczkowe.
IV Podłączanie kierunkowskazów
Do podłączania kierunkowskazów użyłem takich szybkozłączek.
Kierunkowskazy można odnaleźć w brązowej kostce, należy podłączyć się do kabli czarno-zielonego i biało-czarnego.
:idea: Jeśli sterownik ma jedno wyjście na kierunkowskazy (jeden kabel) to aby działały oba należy użyć diod (jakie diody dobrać napisał kolega w tym poscie: https://audi80.pl/b3-b4opis-instalac ... htm#757131 )
lub przekaźników samochodowych aby rozdzielić i odseparować sygnał na dwa niezależne przewody.
W miejscu gdzie zaznaczony jest "Brązowy przewód ze sterownika" należy podłączyć pojedynczy kabel kierunkowskazów ze sterownika (nie musi być brązowy - schemat zaadaptowałem z innego mojego posta). Kierunkowskazy - tymi kablami trzeba podłączyć się do brązowej kostki pod kierownicą lub żarówek (jeśli montaż będzie np. przy pompce w bagażniku - wtedy jest bliże do żarówek). Plus i masę można wziąć z wcześniej podłączonych kabli sterownika, plus wziąć zabezpieczony bezpiecznikiem.
V Upychanie & składanie
Jeśli wszystko będzie działać, nadmiar kabla można spiąć i upchnąć sterownik gdzieś między te wszystkie kable lub umocować do stelażu na którym są przekaźniki.
PS. Przy składaniu należy porządnie dokręcić dwa wkręty trzymające dźwignię otwierania maski, ponieważ one bardzo lubią wykręcać się same.
*Ad. III
W modelu B4 można podłączyć sterowanie dwoma masami. Aby to zrobić trzeba inaczej skonfigurować sterownik należy połączyć kabe wg. schematu sterowania centralnym zamkiem dwoma masami - schemat 1 zamiast schematu 3 wg. mojej instrukcji którą dałem wyżej. Ponadto nie trzeba zmieniać czasu impulsu na 3 sekundy 0,5 sekundy wystarczy.
Jeśli w aucie nie ma fabrycznego alarmu to należy przedłużyć przewody biały i biało-czarny (w twoim przypadku kolory kabli mogą być inne sprawdź na podstawie swojej instrukcji!) pod tylną kanapę, kable należy puścić pod osłoną progu.
Tam we wiązce idącej od tyłu po prawej stronie są przewody koloru brązowo-zielonego i brązowo-szarego. Do jednego należy przyłączyć (bez rozcinania, zdrapać tylko izolację) kabel biały a do drugiego biało-czarny (nie pamiętam który z nich to odsuwanie a który zasuwanie jeśli będzie działać na odwrót to należy przyłączyć je odwrotnie).
Polecam także:
Instrukcję montażu alarmu do ściągnięcia tutaj (trzeba się oddzielnie zarejestrować).
Podłączenie sterownika centralnego zamka tak aby uzbrajał fabryczny alarm.
Jeszcze ciekawostka że do sterownika BX20 dają identyczne chińskie piloty-scyzoryki jak do stiga a kosztuje mniej.
Jeszcze sterownik tej firmy: http://www.amt-alarmy.pl/index.php?g=13 są warte polecenia.
Ta pleśń/zgnilizna widoczna na zdjęciach to efekt przeciekania wody prawdopodobnie poprzez uszczelkę linki otwierania maski. W miejscu przejścia linki było widać że czymś było to obklejone ale odpadło. Zdemontowałem kilka elementów wnętrza by znaleźć źródło przecieku.
Przy okazji montażu sterownik w moim nowym autku postanowiłem zrobić instrukcję z fotostory tej operacji.
Opiszę jak podłączyć sterownik centralnego zamka na pilota stosując sterownie zamka pneumatycznego. W ten sposób można założyć sterownik w B3 jak i w B4. W B4kach ponadto jest możliwość podłączania sterowania dwoma masami, jak to zrobić opiszę wkrótce. Opis będzie dotyczył instalacji obok kolumny kierowniczej. Taki sposób ma taką zaletę nad montażem w bagażniku przy pompce, że nie trzeba przedłużać kabli, aby podłączyć kierunkowskazy.
Potrzebne narzędzia/materiały:
- klucz rurkowy lub nasadowy 8mm oraz 10mm
- coś do cięcia kabli i ściągania izolacji np. nóż
- lutownica + cyna (można zastosować inny trwały sposób łączenia kabli)
- śrubokręt krzyżakowy
- taśma izolacyjna lub/i rurki termokurczliwe + zapalniczka
- złącze oczkowe
- szybkozłącze
I Konfiguracja sterownika
Gdy zakupi się uniwersalny sterownik należy go skonfigurować wg instrukcji. W tym przypadku będzie to konfiguracja sterownia dla pneumatycznego zamka. Chodzi odpowiednie połączenie kabli wg instrukcji, która w moim przypadku wygląda tak:
W moim przypadku trzeba połączyć kable w następujący sposób:
• pomarańczowy połączyć z biało-czarnym,
• żółty połączyć z przewodem masowym,
• żółto-czarny połączyć z plusem,
• przeciąć kabel zmieniający czas działania sterownik z 0,5 sekundy na 3,5 sekundy – dla sterowania pneumatycznym zamkiem.
Oczywiście swój sterownik radzę konfigurować i podłączać wg. instrukcji którą otrzymało się razem z własnym urządzeniem, moją instrukcję należy traktować poglądowo jako punkt odniesienia dalszej części opisu.
Aby zmniejszyć plątaninę kabli przyciąłem kable które łączyłem razem (pomarańczowy biało-czarny) i te które podłączałem pod plus i minus (żółty i żółto-czarny).
Przyciąłem i zaizolowałem trzy kable od funkcji których nie zamierzam używać (domykanie szyb, kanał dodatkowy do otwierania bagażnika, niewykorzystywany przewód)
II Rozbiórka samochodu i szukanie kabelków
Należy zacząć od okręcenia półki nad nogami kierowcy. W przypadku gdy nie ma w niej dzwigni ręcznego ssania okręca się 4 śrubki na klucz 8mm. Gdy w aucie jest ręczne ssanie to należy jeszcze zdjąć końcówkę wajchy robi się to wciskając zatrzask który znajduję się od jej spodu i równocześnie pociągnąć. Pozostaje jeszcze odkręcić dwie znajdujące się za dzwignią ssania.
Półka po lekkim odchyleniu i pociągnięciu powinna wyjść bez większego problemu.
Po zdjęciu półki dobrze by było odkręcić plastikowy element osłaniający słupek na dole by uzyskać lepszy dostęp do potrzebnych przewodów. Po pierwsze trzeba lekko ściągnąć do góry osłonę progu ponieważ ten trójkącik zachodzi pod nią. Należy odkręcić dwa wkręty trzymające dźwignię otwierania maski oraz jeden na dole. Ściągnąć uszczelkę drzwi w miejscy gdzie zachodzi na ten panel.
Pod spodem łatwo jest odnaleźć wiązki idące z drzwi. Ilość kabli jest zależna od wyposażenia jakie jest w aucie. U mnie są tylko elektrycznie regulowane lusterka, mam jedną grubszą wiązkę i drugą cienką w której idą trzy przewody – właśnie tą należy się zainteresować.
Kabel w B4, który należy przeciąć ma najczęściej kolor niebiesko-zielony (też słyszałem, że może być żółto-niebieski). W B3 będzie miał kolor zielono-czerwony.
III Podłączanie sterowania centralnym zamkiem*
Według mojej instrukcji biały kabel ze sterownika należy połączyć z tym końcem przeciętego kabla, który idzie w stronę pompki (nazwa kompresor w załączonej instrukcji) a pomarańczowo-czarny z końcem idącym do drzwi (opisane jako centrala w instrukcji ,na moim zdjęciu jest różowy bo takim musiałem go dosztukować bo chińczyki dali go krócej od innych).
Przewody zlutowałem ze sobą a do zaizolowania użyłem rurek termokurczliwych.
Teraz można przystąpić do podłączania zasilania. Plus jest dobrze wziąć z wolnego złącza skrzynki bezpieczników. Jest tam taka szyna, do której są podłączone grube kable takimi dużymi konektorami. Ja nie zaopatrzyłem się w taki konektor, więc podłączałem się do jednego z tych grubych kabli zaraz przy bezpieczniku od wentylatorów chłodnicy. Zrobiłem to zdzierając izolację i wlutowując się w kabel, połączenie oczywiście zaizolowałem.
Do masy standardowo można się podłączyć poprzez śrubkę z lewej strony na karoserii. Należy się do tego celu zaopatrzyć w złącze oczkowe.
IV Podłączanie kierunkowskazów
Do podłączania kierunkowskazów użyłem takich szybkozłączek.
Kierunkowskazy można odnaleźć w brązowej kostce, należy podłączyć się do kabli czarno-zielonego i biało-czarnego.
:idea: Jeśli sterownik ma jedno wyjście na kierunkowskazy (jeden kabel) to aby działały oba należy użyć diod (jakie diody dobrać napisał kolega w tym poscie: https://audi80.pl/b3-b4opis-instalac ... htm#757131 )
lub przekaźników samochodowych aby rozdzielić i odseparować sygnał na dwa niezależne przewody.
W miejscu gdzie zaznaczony jest "Brązowy przewód ze sterownika" należy podłączyć pojedynczy kabel kierunkowskazów ze sterownika (nie musi być brązowy - schemat zaadaptowałem z innego mojego posta). Kierunkowskazy - tymi kablami trzeba podłączyć się do brązowej kostki pod kierownicą lub żarówek (jeśli montaż będzie np. przy pompce w bagażniku - wtedy jest bliże do żarówek). Plus i masę można wziąć z wcześniej podłączonych kabli sterownika, plus wziąć zabezpieczony bezpiecznikiem.
V Upychanie & składanie
Jeśli wszystko będzie działać, nadmiar kabla można spiąć i upchnąć sterownik gdzieś między te wszystkie kable lub umocować do stelażu na którym są przekaźniki.
PS. Przy składaniu należy porządnie dokręcić dwa wkręty trzymające dźwignię otwierania maski, ponieważ one bardzo lubią wykręcać się same.
*Ad. III
W modelu B4 można podłączyć sterowanie dwoma masami. Aby to zrobić trzeba inaczej skonfigurować sterownik należy połączyć kabe wg. schematu sterowania centralnym zamkiem dwoma masami - schemat 1 zamiast schematu 3 wg. mojej instrukcji którą dałem wyżej. Ponadto nie trzeba zmieniać czasu impulsu na 3 sekundy 0,5 sekundy wystarczy.
Jeśli w aucie nie ma fabrycznego alarmu to należy przedłużyć przewody biały i biało-czarny (w twoim przypadku kolory kabli mogą być inne sprawdź na podstawie swojej instrukcji!) pod tylną kanapę, kable należy puścić pod osłoną progu.
Tam we wiązce idącej od tyłu po prawej stronie są przewody koloru brązowo-zielonego i brązowo-szarego. Do jednego należy przyłączyć (bez rozcinania, zdrapać tylko izolację) kabel biały a do drugiego biało-czarny (nie pamiętam który z nich to odsuwanie a który zasuwanie jeśli będzie działać na odwrót to należy przyłączyć je odwrotnie).
Polecam także:
Instrukcję montażu alarmu do ściągnięcia tutaj (trzeba się oddzielnie zarejestrować).
Podłączenie sterownika centralnego zamka tak aby uzbrajał fabryczny alarm.
Jeszcze ciekawostka że do sterownika BX20 dają identyczne chińskie piloty-scyzoryki jak do stiga a kosztuje mniej.
Jeszcze sterownik tej firmy: http://www.amt-alarmy.pl/index.php?g=13 są warte polecenia.
Ta pleśń/zgnilizna widoczna na zdjęciach to efekt przeciekania wody prawdopodobnie poprzez uszczelkę linki otwierania maski. W miejscu przejścia linki było widać że czymś było to obklejone ale odpadło. Zdemontowałem kilka elementów wnętrza by znaleźć źródło przecieku.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2014, 11:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 40 razy.
Kolego a mam pytanko,ten montaż to robiłes w B4 tak?Sterownik kupywałes z allegro?Możesz podaci mi link który to?Też mam w planie kupic sobie cos takiego,dlatego pytam;)pozdr.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2010, 20:31 przez chudy022, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
chudy022, kupiłem sterowniki stig'a dokładnie takie jak na tych aukcjach:
http://allegro.pl/item852956194_sterown ... kazja.html
http://allegro.pl/item834056190_sterown ... a8_tt.html
Te scyzoryki są wykonane trochę tandetnie (jak to chińszczyzna) i czegoś nie działa dodatkowy kanał do otwierania bagażnika. Jeszcze wkurzyło mnie że bardzo lekko działa klawisz od odsuwania - może się sam wcisnąć w kieszeni, ale już to poprawiłem :-> .
Bardziej mnie przekonuję te tradycyjne piloty.
Jeśli chcesz kupić te scyzoryki to nie zapomnij napisać że chcesz groty nr. 50. Możliwe że na www.stig.pl kupisz taniej bo wtedy nie muszą płacić prowizji dla aledrogo.
[ Dodano: 2009-12-18, 21:52 ]
A montaż był w B4ce z 1993 roku.
http://allegro.pl/item852956194_sterown ... kazja.html
http://allegro.pl/item834056190_sterown ... a8_tt.html
Te scyzoryki są wykonane trochę tandetnie (jak to chińszczyzna) i czegoś nie działa dodatkowy kanał do otwierania bagażnika. Jeszcze wkurzyło mnie że bardzo lekko działa klawisz od odsuwania - może się sam wcisnąć w kieszeni, ale już to poprawiłem :-> .
Bardziej mnie przekonuję te tradycyjne piloty.
Jeśli chcesz kupić te scyzoryki to nie zapomnij napisać że chcesz groty nr. 50. Możliwe że na www.stig.pl kupisz taniej bo wtedy nie muszą płacić prowizji dla aledrogo.
[ Dodano: 2009-12-18, 21:52 ]
A montaż był w B4ce z 1993 roku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podobnie na pewno będzie. Jeden kolega w tym temacie ma problem z odnalezieniem właściwego kabla w coupe ale właściwy kabel można wykryć w wymieniony w tamtym temacie sposób przy użyciu miernika albo małej żaróweczki:marecki25 pisze:czy podobnie bedzie w auci coupe
aldi pisze:Fabrycznie od obsługi centralnego masz 3 kable idące z drzwi (są one owinięte ze sobą w jednej wiązce), jednym idzie cały czas minus, drugim cały czas plus a na trzeci jest podawany minus albo plus z dwóch poprzednich w zależności od położenia rygielka w drzwiach. Musisz zlokalizować ten trzeci najlepiej użyć do tego kontrolki/miernika z "igłą" żeby wkłuwać się w poszczególne kable, drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod minus (masę) i szukać tego przewodu na którym podczas zasuwania i odsuwania drzwi kierowcy będzie się zapalać i gasnąć kontrolka.
- quattromtm
- Forum Audi 80
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
- Lokalizacja: Sędziszów
Witam.
Super opisane, dzieki tej instrukcji szybko sie podlacza bez zadnego glowkowania!
Ja kable od sterowania zamkiem podlaczylem w drzwiach,przeciagnale do drzwi bo bylo mi duzo latwiej tam zamontowac.
Osoby kupujace ten http://allegro.pl/item852...tal_okazja.html sterownik powinny dodatkowo sie zaopatrzyc w dwie diody 12V do podlaczenia kierunkowskazow gdyz z tego sterownika wychodzi jeden kabel na kierunkowskazy!
Pozdrawiam
Super opisane, dzieki tej instrukcji szybko sie podlacza bez zadnego glowkowania!
Ja kable od sterowania zamkiem podlaczylem w drzwiach,przeciagnale do drzwi bo bylo mi duzo latwiej tam zamontowac.
Osoby kupujace ten http://allegro.pl/item852...tal_okazja.html sterownik powinny dodatkowo sie zaopatrzyc w dwie diody 12V do podlaczenia kierunkowskazow gdyz z tego sterownika wychodzi jeden kabel na kierunkowskazy!
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 sty 2010, 22:24
- Lokalizacja: Strzyżów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gregor1890, jeśli chcesz mieć domykanie szyb to musisz dokupić sobie moduł domykania szyb ponieważ w Audi 80 tylko sterowanie szyby kierowcy posiada elektronikę, która steruje automatycznym opuszczaniem ale chyba nie ma funkcji domykania. Reszta szyb to czysta elektryka więc bez takiego modułu ani rusz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 sty 2010, 22:24
- Lokalizacja: Strzyżów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Po pierwsze to gratki dla autora za dobry opis i dobre foto-story <ok>
Ja niestety należe do ludzi, którzy z czasem przekonują się że jedyną poważną wadą audi jest jego poprzedni właściciel :evil:
Też zabrałem się za montaż sterownika...
Pompka jest, wężyki są więc pneumatyka. Przekręcam kluczyk, wyje i zamyka się, przekręcam kluczyk w drugą stronę wyje i otwiera się, więc jest ok.
Zachciało się wygody to kombinuj :mrgreen:
Problem zaczął się u mnie kiedy próbowałem odszukać kabel sterujący... U mnie wygląda to w ten sposób, że mam dwa kable puszczone progiem do pompki.
Sytuacja przedstawia się tak, że jak rygiel jest wciśnięty na jednym jest +, a na drugim "masa", po podniesieniu rygla + z "masą" zamieniają się miejscami...
Miałem ten sterownik kiedyś podłączony, ale wywaliłem bo nie działało tak jak powinno i mam nadzieje, że tylko dlatego że było źle podłączone...
Wtedy miałem podłączone jako "sterowanie plusem", ale żeby zamknąć auto musiałem wcisnąć na pilocie zamknij - otwórz - zamknij po takiej kombinacji autko się zamykało...
Z otwieraniem to samo, czyli otwórz - zamknij - otwórz i fura otwarta...
Dodam jeszcze, że działało to tylko przy odpiętej kostce od siłownika w drzwiach (czyli centralny tylko z pilota z kluczyka każde drzwi osobno).
Jak miałem kostkę podłączoną w drzwiach to paliło mi bezpiecznik na sterowniku :evil:
Chciałem te wszystkie kable wywalić i podłączyć to jak Bóg przykazał i zrobić to normalnie jako sterowanie pneumatykiem i pytanko jak to wszystko podłączyć :?: (chodzi o pompkę)
Do pompki się jeszcze nie dobrałem - u mnie jest ona za kanapą po stronie kierowcy zaraz pod półką, a w oryginale była chyba nisko po prawej stronie w bagażniku? Czy wysokość zamontowania pompki wpływa na jej poprawne działanie?
I o co chodzi w tym sterowaniu masami? Bo możliwe, że u mnie jak ktoś domontowywał centralny na ori gratach to wpakował go z B4... Wiem tyle, że jeden kabel od centralnego jest podłączony +12V na stałe a na dwóch pozostałych tak jak opisałem. Jak dla mnie to to jest rzeźba pneumatyki ze sterowaniem plusem
Ja niestety należe do ludzi, którzy z czasem przekonują się że jedyną poważną wadą audi jest jego poprzedni właściciel :evil:
Też zabrałem się za montaż sterownika...
Pompka jest, wężyki są więc pneumatyka. Przekręcam kluczyk, wyje i zamyka się, przekręcam kluczyk w drugą stronę wyje i otwiera się, więc jest ok.
Zachciało się wygody to kombinuj :mrgreen:
Problem zaczął się u mnie kiedy próbowałem odszukać kabel sterujący... U mnie wygląda to w ten sposób, że mam dwa kable puszczone progiem do pompki.
Sytuacja przedstawia się tak, że jak rygiel jest wciśnięty na jednym jest +, a na drugim "masa", po podniesieniu rygla + z "masą" zamieniają się miejscami...
Miałem ten sterownik kiedyś podłączony, ale wywaliłem bo nie działało tak jak powinno i mam nadzieje, że tylko dlatego że było źle podłączone...
Wtedy miałem podłączone jako "sterowanie plusem", ale żeby zamknąć auto musiałem wcisnąć na pilocie zamknij - otwórz - zamknij po takiej kombinacji autko się zamykało...
Z otwieraniem to samo, czyli otwórz - zamknij - otwórz i fura otwarta...
Dodam jeszcze, że działało to tylko przy odpiętej kostce od siłownika w drzwiach (czyli centralny tylko z pilota z kluczyka każde drzwi osobno).
Jak miałem kostkę podłączoną w drzwiach to paliło mi bezpiecznik na sterowniku :evil:
Chciałem te wszystkie kable wywalić i podłączyć to jak Bóg przykazał i zrobić to normalnie jako sterowanie pneumatykiem i pytanko jak to wszystko podłączyć :?: (chodzi o pompkę)
Do pompki się jeszcze nie dobrałem - u mnie jest ona za kanapą po stronie kierowcy zaraz pod półką, a w oryginale była chyba nisko po prawej stronie w bagażniku? Czy wysokość zamontowania pompki wpływa na jej poprawne działanie?
I o co chodzi w tym sterowaniu masami? Bo możliwe, że u mnie jak ktoś domontowywał centralny na ori gratach to wpakował go z B4... Wiem tyle, że jeden kabel od centralnego jest podłączony +12V na stałe a na dwóch pozostałych tak jak opisałem. Jak dla mnie to to jest rzeźba pneumatyki ze sterowaniem plusem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale zamienia się miejscami na jednym kablu czy na dwóch :?: Jeśli na jednym to dobrze a jeśli na dwóch to skopane jest podłączanie.kaczaza5 pisze:Sytuacja przedstawia się tak, że jak rygiel jest wciśnięty na jednym jest +, a na drugim "masa", po podniesieniu rygla + z "masą" zamieniają się miejscami...
Nisko w bagażniku jest tylko w B4 po stronie pasażera. W B3 sedan fabrycznie jest po stronie pasażera między nadkolem a półką.kaczaza5 pisze:Do pompki się jeszcze nie dobrałem - u mnie jest ona za kanapą po stronie kierowcy zaraz pod półką, a w oryginale była chyba nisko po prawej stronie w bagażniku?
Można podłączyć żeby pod sterowanie centralnym z klapy bagażnika (tylko w B4) są dwa kable, jak na jednym pojawia się na chwilę minus to zasuwa, drugi działa analogicznie tylko na odsuwanie.kaczaza5 pisze:I o co chodzi w tym sterowaniu masami?
Pewnie miałeś podłączone równolegle i dlatego robiło zwarcie. Plusem co najwyżej mogłeś zasuwać (albo odsuwać nie pamiętam dokładnie). Przez kable ori sterowania pneumatycznego cały czas płynie prąd (+ albo - w zależności odsunięte/zasunięte). Przez odłączoną kostkę i podawanie jedynie plusa, który zanikał po chwili na kabel mogłeś uzyskać otwieranie. Dzieje się tak ponieważ te pompki mają zabezpieczanie na wypadek gdy coś się dzieje z siłownikiem i ginie impuls podawany cały czas (+ albo -) to sam odsuwa.kaczaza5 pisze:Wtedy miałem podłączone jako "sterowanie plusem", ale żeby zamknąć auto musiałem wcisnąć na pilocie zamknij - otwórz - zamknij po takiej kombinacji autko się zamykało...
Czy na pewno masz pompkę z B4 :?: Jaką masz tam do niej wtyczkę, jednorzędową z około 7 pinami czy taką małą dwurzędową (2x10...)?
Tego dowiemy się w następnym odcinku - jutroaldi pisze:Czy na pewno masz pompkę z B4 :?: Jaką masz tam do niej wtyczkę, jednorzędową z około 7 pinami czy taką małą dwurzędową (2x10...)?
[ Dodano: 2010-02-13, 11:41 ]
Pompka ma małe gniazdo na 3 piny, czyli wygląda mi to na pompkę od B3...
Jeden pin będzie "+", drugi "masa", a trzeci sterowanie...
Tylko jak z tym sterowaniem? Tak jak antena elektryczna? Dostaje "+" autko się zamyka, a jak "+" zginie to autko się otwiera?
I ile kabli powinno być podłączonych w drzwiach i jak? U mnie w drzwiach są 3 kable jeden to stały "+" a później w zależności od tego, czy drzwi zamknięte, czy otwarte "+" na jednym, albo na drugim...
Jeżeli pompka od centralnego ma sterowanie takie jak antena elektryczna to moim zdaniem wystarczyły by 2 kabelki w drzwiach... :?: :roll:
[ Dodano: 2010-02-13, 11:49 ]
A i jeszcze jedno, możliwe że ważne sterowanie centralnym z kluczyka mam tylko w drzwiach kierowcy, z drzwi pasażera nie zamknę, ani nie otworzę całego autka...