Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4]Opis instalacji sterownika centralnego zamka z pilota

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

[B3/B4]Opis instalacji sterownika centralnego zamka z pilota

Post autor: Audi 80 Polska » 14 gru 2009, 14:33

Tutaj cała instrukcja w jednym dokumencie: link bo co jakiś czas imageshack zgubi któryś z obrazków poniżej i nieczęsto sprawdzam co się z nimi dzieje więc zanim zreuploaduje to może któregoś brakować. Aby pobrać ww. dokument np. w formacie pdf można kliknąć menu plik na tamtej stronie i pobierz jako.

Przy okazji montażu sterownik w moim nowym autku postanowiłem zrobić instrukcję z fotostory tej operacji.

Opiszę jak podłączyć sterownik centralnego zamka na pilota stosując sterownie zamka pneumatycznego. W ten sposób można założyć sterownik w B3 jak i w B4. W B4kach ponadto jest możliwość podłączania sterowania dwoma masami, jak to zrobić opiszę wkrótce. Opis będzie dotyczył instalacji obok kolumny kierowniczej. Taki sposób ma taką zaletę nad montażem w bagażniku przy pompce, że nie trzeba przedłużać kabli, aby podłączyć kierunkowskazy.
Obrazek

Potrzebne narzędzia/materiały:

- klucz rurkowy lub nasadowy 8mm oraz 10mm
- coś do cięcia kabli i ściągania izolacji np. nóż
- lutownica + cyna (można zastosować inny trwały sposób łączenia kabli)
- śrubokręt krzyżakowy
- taśma izolacyjna lub/i rurki termokurczliwe + zapalniczka
- złącze oczkowe
- szybkozłącze

:arrow: I Konfiguracja sterownika

Gdy zakupi się uniwersalny sterownik należy go skonfigurować wg instrukcji. W tym przypadku będzie to konfiguracja sterownia dla pneumatycznego zamka. Chodzi odpowiednie połączenie kabli wg instrukcji, która w moim przypadku wygląda tak:
Obrazek Obrazek
W moim przypadku trzeba połączyć kable w następujący sposób:
• pomarańczowy połączyć z biało-czarnym,
• żółty połączyć z przewodem masowym,
• żółto-czarny połączyć z plusem,
• przeciąć kabel zmieniający czas działania sterownik z 0,5 sekundy na 3,5 sekundy – dla sterowania pneumatycznym zamkiem.

Oczywiście swój sterownik radzę konfigurować i podłączać wg. instrukcji którą otrzymało się razem z własnym urządzeniem, moją instrukcję należy traktować poglądowo jako punkt odniesienia dalszej części opisu.

Aby zmniejszyć plątaninę kabli przyciąłem kable które łączyłem razem (pomarańczowy biało-czarny) i te które podłączałem pod plus i minus (żółty i żółto-czarny).
Przyciąłem i zaizolowałem trzy kable od funkcji których nie zamierzam używać (domykanie szyb, kanał dodatkowy do otwierania bagażnika, niewykorzystywany przewód)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:arrow: II Rozbiórka samochodu ;-) i szukanie kabelków

Należy zacząć od okręcenia półki nad nogami kierowcy. W przypadku gdy nie ma w niej dzwigni ręcznego ssania okręca się 4 śrubki na klucz 8mm. Gdy w aucie jest ręczne ssanie to należy jeszcze zdjąć końcówkę wajchy robi się to wciskając zatrzask który znajduję się od jej spodu i równocześnie pociągnąć. Pozostaje jeszcze odkręcić dwie znajdujące się za dzwignią ssania.
Półka po lekkim odchyleniu i pociągnięciu powinna wyjść bez większego problemu.
Po zdjęciu półki dobrze by było odkręcić plastikowy element osłaniający słupek na dole by uzyskać lepszy dostęp do potrzebnych przewodów. Po pierwsze trzeba lekko ściągnąć do góry osłonę progu ponieważ ten trójkącik zachodzi pod nią. Należy odkręcić dwa wkręty trzymające dźwignię otwierania maski oraz jeden na dole. Ściągnąć uszczelkę drzwi w miejscy gdzie zachodzi na ten panel.
Obrazek Obrazek

Pod spodem łatwo jest odnaleźć wiązki idące z drzwi. Ilość kabli jest zależna od wyposażenia jakie jest w aucie. U mnie są tylko elektrycznie regulowane lusterka, mam jedną grubszą wiązkę i drugą cienką w której idą trzy przewody – właśnie tą należy się zainteresować.
Obrazek
Kabel w B4, który należy przeciąć ma najczęściej kolor niebiesko-zielony (też słyszałem, że może być żółto-niebieski). W B3 będzie miał kolor zielono-czerwony.

:arrow: III Podłączanie sterowania centralnym zamkiem*

Według mojej instrukcji biały kabel ze sterownika należy połączyć z tym końcem przeciętego kabla, który idzie w stronę pompki (nazwa kompresor w załączonej instrukcji) a pomarańczowo-czarny z końcem idącym do drzwi (opisane jako centrala w instrukcji ,na moim zdjęciu jest różowy bo takim musiałem go dosztukować bo chińczyki dali go krócej od innych).
Przewody zlutowałem ze sobą a do zaizolowania użyłem rurek termokurczliwych.
Obrazek Obrazek

Teraz można przystąpić do podłączania zasilania. Plus jest dobrze wziąć z wolnego złącza skrzynki bezpieczników. Jest tam taka szyna, do której są podłączone grube kable takimi dużymi konektorami. Ja nie zaopatrzyłem się w taki konektor, więc podłączałem się do jednego z tych grubych kabli zaraz przy bezpieczniku od wentylatorów chłodnicy. Zrobiłem to zdzierając izolację i wlutowując się w kabel, połączenie oczywiście zaizolowałem.
Do masy standardowo można się podłączyć poprzez śrubkę z lewej strony na karoserii. Należy się do tego celu zaopatrzyć w złącze oczkowe.
Obrazek Obrazek

:arrow: IV Podłączanie kierunkowskazów

Do podłączania kierunkowskazów użyłem takich szybkozłączek.
Kierunkowskazy można odnaleźć w brązowej kostce, należy podłączyć się do kabli czarno-zielonego i biało-czarnego.
Obrazek Obrazek Obrazek

:idea: Jeśli sterownik ma jedno wyjście na kierunkowskazy (jeden kabel) to aby działały oba należy użyć diod (jakie diody dobrać napisał kolega w tym poscie: https://audi80.pl/b3-b4opis-instalac ... htm#757131 )
Obrazek
lub przekaźników samochodowych aby rozdzielić i odseparować sygnał na dwa niezależne przewody.
Obrazek
W miejscu gdzie zaznaczony jest "Brązowy przewód ze sterownika" należy podłączyć pojedynczy kabel kierunkowskazów ze sterownika (nie musi być brązowy - schemat zaadaptowałem z innego mojego posta). Kierunkowskazy - tymi kablami trzeba podłączyć się do brązowej kostki pod kierownicą lub żarówek (jeśli montaż będzie np. przy pompce w bagażniku - wtedy jest bliże do żarówek). Plus i masę można wziąć z wcześniej podłączonych kabli sterownika, plus wziąć zabezpieczony bezpiecznikiem.


:arrow: V Upychanie & składanie

Jeśli wszystko będzie działać, nadmiar kabla można spiąć i upchnąć sterownik gdzieś między te wszystkie kable lub umocować do stelażu na którym są przekaźniki.
Obrazek

PS. Przy składaniu należy porządnie dokręcić dwa wkręty trzymające dźwignię otwierania maski, ponieważ one bardzo lubią wykręcać się same.

*Ad. III
W modelu B4 można podłączyć sterowanie dwoma masami. Aby to zrobić trzeba inaczej skonfigurować sterownik należy połączyć kabe wg. schematu sterowania centralnym zamkiem dwoma masami - schemat 1 zamiast schematu 3 wg. mojej instrukcji którą dałem wyżej. Ponadto nie trzeba zmieniać czasu impulsu na 3 sekundy 0,5 sekundy wystarczy.
Jeśli w aucie nie ma fabrycznego alarmu to należy przedłużyć przewody biały i biało-czarny (w twoim przypadku kolory kabli mogą być inne sprawdź na podstawie swojej instrukcji!) pod tylną kanapę, kable należy puścić pod osłoną progu.
Tam we wiązce idącej od tyłu po prawej stronie są przewody koloru brązowo-zielonego i brązowo-szarego. Do jednego należy przyłączyć (bez rozcinania, zdrapać tylko izolację) kabel biały a do drugiego biało-czarny (nie pamiętam który z nich to odsuwanie a który zasuwanie jeśli będzie działać na odwrót to należy przyłączyć je odwrotnie).
Obrazek Obrazek


Polecam także:
Instrukcję montażu alarmu do ściągnięcia tutaj (trzeba się oddzielnie zarejestrować).
Podłączenie sterownika centralnego zamka tak aby uzbrajał fabryczny alarm.

Jeszcze ciekawostka że do sterownika BX20 dają identyczne chińskie piloty-scyzoryki jak do stiga a kosztuje mniej.
Jeszcze sterownik tej firmy: http://www.amt-alarmy.pl/index.php?g=13 są warte polecenia.

Ta pleśń/zgnilizna widoczna na zdjęciach to efekt przeciekania wody prawdopodobnie poprzez uszczelkę linki otwierania maski. W miejscu przejścia linki było widać że czymś było to obklejone ale odpadło. Zdemontowałem kilka ;-) elementów wnętrza by znaleźć źródło przecieku.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 gru 2014, 11:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 40 razy.

chudy022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:21
Kontakt:

Post autor: chudy022 » 18 gru 2009, 20:52

Kolego a mam pytanko,ten montaż to robiłes w B4 tak?Sterownik kupywałes z allegro?Możesz podaci mi link który to?Też mam w planie kupic sobie cos takiego,dlatego pytam;)pozdr.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2010, 20:31 przez chudy022, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 gru 2009, 21:45

chudy022, kupiłem sterowniki stig'a dokładnie takie jak na tych aukcjach:
http://allegro.pl/item852956194_sterown ... kazja.html
http://allegro.pl/item834056190_sterown ... a8_tt.html
Te scyzoryki są wykonane trochę tandetnie (jak to chińszczyzna) i czegoś nie działa dodatkowy kanał do otwierania bagażnika. Jeszcze wkurzyło mnie że bardzo lekko działa klawisz od odsuwania - może się sam wcisnąć w kieszeni, ale już to poprawiłem :-> .
Bardziej mnie przekonuję te tradycyjne piloty.
Jeśli chcesz kupić te scyzoryki to nie zapomnij napisać że chcesz groty nr. 50. Możliwe że na www.stig.pl kupisz taniej bo wtedy nie muszą płacić prowizji dla aledrogo.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2009-12-18, 21:52 ]
A montaż był w B4ce z 1993 roku.

Awatar użytkownika
marecki25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: marecki25 » 23 gru 2009, 17:34

Super opis dobrze że dałes fotki a niewiecie czy podobnie bedzie w auci coupe

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 gru 2009, 19:09

marecki25 pisze:czy podobnie bedzie w auci coupe
Podobnie na pewno będzie. Jeden kolega w tym temacie ma problem z odnalezieniem właściwego kabla w coupe ale właściwy kabel można wykryć w wymieniony w tamtym temacie sposób przy użyciu miernika albo małej żaróweczki:
aldi pisze:Fabrycznie od obsługi centralnego masz 3 kable idące z drzwi (są one owinięte ze sobą w jednej wiązce), jednym idzie cały czas minus, drugim cały czas plus a na trzeci jest podawany minus albo plus z dwóch poprzednich w zależności od położenia rygielka w drzwiach. Musisz zlokalizować ten trzeci najlepiej użyć do tego kontrolki/miernika z "igłą" żeby wkłuwać się w poszczególne kable, drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod minus (masę) i szukać tego przewodu na którym podczas zasuwania i odsuwania drzwi kierowcy będzie się zapalać i gasnąć kontrolka.

Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 13 sty 2010, 20:13

Witam.
Super opisane, dzieki tej instrukcji szybko sie podlacza bez zadnego glowkowania!

Ja kable od sterowania zamkiem podlaczylem w drzwiach,przeciagnale do drzwi bo bylo mi duzo latwiej tam zamontowac.

Osoby kupujace ten http://allegro.pl/item852...tal_okazja.html sterownik powinny dodatkowo sie zaopatrzyc w dwie diody 12V do podlaczenia kierunkowskazow gdyz z tego sterownika wychodzi jeden kabel na kierunkowskazy! :-D

Pozdrawiam

Gregor1890
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: Gregor1890 » 27 sty 2010, 21:41

koledzy a gdzie podłączyć kabel do domykania szyb ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sty 2010, 17:54

Gregor1890, jeśli chcesz mieć domykanie szyb to musisz dokupić sobie moduł domykania szyb ponieważ w Audi 80 tylko sterowanie szyby kierowcy posiada elektronikę, która steruje automatycznym opuszczaniem ale chyba nie ma funkcji domykania. Reszta szyb to czysta elektryka więc bez takiego modułu ani rusz.

Gregor1890
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: Gregor1890 » 28 sty 2010, 19:09

kolego ale ja mam 100 c4 tylko jakoś to forum mi jest blisze ;p

chce tylko wiedzieć mniej więcej

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sty 2010, 22:39

Mi się wydaje że powinno być podobnie jak w 80tce bo nawet w pierwszych A4kach był podobny układ jak w 80tkach. Musiałby zobaczyć jakiś schemat.

zimny654
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 mar 2008, 16:52

Post autor: zimny654 » 02 lut 2010, 12:58

dziekuje za instrukcje nie wiedzialem jak mam podłączyć kierunki zeby mrugało a teraz to wszystko jest tak jak powinno pozdrawiam

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 12 lut 2010, 12:06

Po pierwsze to gratki dla autora za dobry opis i dobre foto-story <ok>

Ja niestety należe do ludzi, którzy z czasem przekonują się że jedyną poważną wadą audi jest jego poprzedni właściciel :evil:
Też zabrałem się za montaż sterownika...
Pompka jest, wężyki są więc pneumatyka. Przekręcam kluczyk, wyje i zamyka się, przekręcam kluczyk w drugą stronę wyje i otwiera się, więc jest ok.
Zachciało się wygody to kombinuj :mrgreen:
Problem zaczął się u mnie kiedy próbowałem odszukać kabel sterujący... U mnie wygląda to w ten sposób, że mam dwa kable puszczone progiem do pompki.
Sytuacja przedstawia się tak, że jak rygiel jest wciśnięty na jednym jest +, a na drugim "masa", po podniesieniu rygla + z "masą" zamieniają się miejscami...
Miałem ten sterownik kiedyś podłączony, ale wywaliłem bo nie działało tak jak powinno i mam nadzieje, że tylko dlatego że było źle podłączone...
Wtedy miałem podłączone jako "sterowanie plusem", ale żeby zamknąć auto musiałem wcisnąć na pilocie zamknij - otwórz - zamknij po takiej kombinacji autko się zamykało...
Z otwieraniem to samo, czyli otwórz - zamknij - otwórz i fura otwarta...
Dodam jeszcze, że działało to tylko przy odpiętej kostce od siłownika w drzwiach (czyli centralny tylko z pilota z kluczyka każde drzwi osobno).
Jak miałem kostkę podłączoną w drzwiach to paliło mi bezpiecznik na sterowniku :evil:
Chciałem te wszystkie kable wywalić i podłączyć to jak Bóg przykazał i zrobić to normalnie jako sterowanie pneumatykiem i pytanko jak to wszystko podłączyć :?: (chodzi o pompkę)
Do pompki się jeszcze nie dobrałem - u mnie jest ona za kanapą po stronie kierowcy zaraz pod półką, a w oryginale była chyba nisko po prawej stronie w bagażniku? Czy wysokość zamontowania pompki wpływa na jej poprawne działanie?

I o co chodzi w tym sterowaniu masami? Bo możliwe, że u mnie jak ktoś domontowywał centralny na ori gratach to wpakował go z B4... Wiem tyle, że jeden kabel od centralnego jest podłączony +12V na stałe a na dwóch pozostałych tak jak opisałem. Jak dla mnie to to jest rzeźba pneumatyki ze sterowaniem plusem :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lut 2010, 12:32

kaczaza5 pisze:Sytuacja przedstawia się tak, że jak rygiel jest wciśnięty na jednym jest +, a na drugim "masa", po podniesieniu rygla + z "masą" zamieniają się miejscami...
Ale zamienia się miejscami na jednym kablu czy na dwóch :?: Jeśli na jednym to dobrze a jeśli na dwóch to skopane jest podłączanie.
kaczaza5 pisze:Do pompki się jeszcze nie dobrałem - u mnie jest ona za kanapą po stronie kierowcy zaraz pod półką, a w oryginale była chyba nisko po prawej stronie w bagażniku?
Nisko w bagażniku jest tylko w B4 po stronie pasażera. W B3 sedan fabrycznie jest po stronie pasażera między nadkolem a półką.
kaczaza5 pisze:I o co chodzi w tym sterowaniu masami?
Można podłączyć żeby pod sterowanie centralnym z klapy bagażnika (tylko w B4) są dwa kable, jak na jednym pojawia się na chwilę minus to zasuwa, drugi działa analogicznie tylko na odsuwanie.
kaczaza5 pisze:Wtedy miałem podłączone jako "sterowanie plusem", ale żeby zamknąć auto musiałem wcisnąć na pilocie zamknij - otwórz - zamknij po takiej kombinacji autko się zamykało...
Pewnie miałeś podłączone równolegle i dlatego robiło zwarcie. Plusem co najwyżej mogłeś zasuwać (albo odsuwać nie pamiętam dokładnie). Przez kable ori sterowania pneumatycznego cały czas płynie prąd (+ albo - w zależności odsunięte/zasunięte). Przez odłączoną kostkę i podawanie jedynie plusa, który zanikał po chwili na kabel mogłeś uzyskać otwieranie. Dzieje się tak ponieważ te pompki mają zabezpieczanie na wypadek gdy coś się dzieje z siłownikiem i ginie impuls podawany cały czas (+ albo -) to sam odsuwa.

Czy na pewno masz pompkę z B4 :?: Jaką masz tam do niej wtyczkę, jednorzędową z około 7 pinami czy taką małą dwurzędową (2x10...)?

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 12 lut 2010, 23:32

aldi pisze:Czy na pewno masz pompkę z B4 :?: Jaką masz tam do niej wtyczkę, jednorzędową z około 7 pinami czy taką małą dwurzędową (2x10...)?
Tego dowiemy się w następnym odcinku - jutro ;-)

[ Dodano: 2010-02-13, 11:41 ]
Pompka ma małe gniazdo na 3 piny, czyli wygląda mi to na pompkę od B3...

Jeden pin będzie "+", drugi "masa", a trzeci sterowanie...

Tylko jak z tym sterowaniem? Tak jak antena elektryczna? Dostaje "+" autko się zamyka, a jak "+" zginie to autko się otwiera?
I ile kabli powinno być podłączonych w drzwiach i jak? U mnie w drzwiach są 3 kable jeden to stały "+" a później w zależności od tego, czy drzwi zamknięte, czy otwarte "+" na jednym, albo na drugim...
Jeżeli pompka od centralnego ma sterowanie takie jak antena elektryczna to moim zdaniem wystarczyły by 2 kabelki w drzwiach... :?: :roll:

[ Dodano: 2010-02-13, 11:49 ]
A i jeszcze jedno, możliwe że ważne sterowanie centralnym z kluczyka mam tylko w drzwiach kierowcy, z drzwi pasażera nie zamknę, ani nie otworzę całego autka...

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 27 lut 2010, 23:06

dzieki za ten post dużo mi pomógł

tak jak opisałeś u mnie w b3 kable od pompki jest czerwono zielony opis w 100% dokładny bałem sie że nie poradzę sobie a tu poszło bez problemu 2 godziny pracy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl