Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK + LPG]Problem z odpaleniem po wyjęciu aku.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

[80 B4 2.0 ABK + LPG]Problem z odpaleniem po wyjęciu aku.

Post autor: Prezes » 27 sty 2010, 09:24

Witam.

Przepraszam jesli temat się powtórzył, ale nic w szukajce nie znalazłem na szybko ...
wczoraj wyciągnąłem na noc akumulator i dzis rano moja niunia nie wydała nawet dymka z rury....
do tej pory autko paliło na dotyk.
gaz jest na sterowniku BINGO.
kręcić kręci idealnie, ale nie odpaliła.
Czy jeśli jest immobilajzer to czy mógł sie rozkodowac ??
podpowiedzcie co zrobic zanim zadzwonie po mechanika.

poprosze o pomoc !
z góry dziekuje

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 27 sty 2010, 10:40

Odpalasz na PB czy LPG ?

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 27 sty 2010, 10:45

odpalam na Pb
nie wiem jak awaryjnie odpalic na LPG bo mam tyko taki przycisk B/G

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 27 sty 2010, 10:53

Prezes, ja też mam przycisk B/G w swoim ABK. On tylko przełancza pomiędzy benzyną a gazem. Możesz spróbować przełączyć na gaz i próbować, ale na takiej temperaturze jest możliwe ze zamarznie Ci gaz. A czy sprawdziłeś wszystkie wtyczki wokół akumulatora ? może coś ruszyłes i się wypieło... Ja jak grzebałem przy aku. tamtej zimy złamałem przewody idące do takiego niby zaworu koło akumulatora (a okolicy gumy przepływomierza) i też nie mogłem zapalić.

[ Dodano: 2010-01-27, 10:55 ]
Prezes pisze:Czy jeśli jest immobilajzer to czy mógł sie rozkodowac ??
Nie powinien, jeśli niezrobiłeś żadnego zwarcia to teoretycznie nie powinno mieć to związku z zapalaniem.

[ Dodano: 2010-01-27, 10:58 ]
Masz alarm ? Może on odcina zapłon i się np. rozkodował po wyjęcieu akumulatora ? Choć nie powinno się tak dziać. Próbowałeś odpiąc jeszcze raz aku, podpiąc za chwile i odpalać ?

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 27 sty 2010, 11:03

z tym odpalaniem na gazie to mam problem ale czysto techniczny - po prostu nie potrafie przełaczyć go tak zeby zapalił na gazie...
zawsze zapala mi na benzynie, być moze trzeba zrobić jakąś kombinacje - tego nie wiem.

nie mam alarmu.

sprawdziłem wszystkie przewody - nic sie nie urwało - przetarło itd ...

jak wróce z pracy spróbuje wyciągnąc i znowu podłączyc.

wracając do immo.
sam nie wiem czy go w ogóle mam. z tego co tu czytam w innych postach to albo się coś przykłada albo jest w kluczyku.
Jak poznać czy go posiadam czy też nie ??

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 27 sty 2010, 12:08

Prezes pisze:Jak poznać czy go posiadam czy też nie ??
Ja bym pewnie otworzył kluczyk i zobaczył czy coś w nim jest (o ile jest otwieralny). Ale może ktoś lepiej się z Kolegów na tym zna...

Co do kombinacji to zapytaj Kolegi Danek o gaz, on się lepiej ode mnie na tym zna, powinien Ci pomóc.

W polonezie miałem taki przełącznik że musiałem przytrzymać na G (gaz) i wtenczas odpalać - jeśli chciałem awaryjnie na gazie. Tak normalnie zapalał z PB.

Awatar użytkownika
Sergiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 05 sie 2008, 18:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sergiusz » 27 sty 2010, 12:37

Jeśli chodzi o odpalanie na gazie, to w taką temp. raczej bym nie próbował. Szkoda parownika i membran (o ile w ogóle zapalisz :-/ ), szybko je zniszczysz.
Być może jak napisał Krzysztof_Suliko coś Ci sie ułamało. Jest zimno i o taką przygode nie trudno. Może nawet z zewn. tego nie widać.
Istnieje również możliwość że coś nie tak z aku. Spróbuj przeczyścić końcówki biegunowe może zaśniedziały i nie idzie prąd.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 27 sty 2010, 12:50

ale aku kręci jak ta lala
wszystko działa : światła, kontrolki świecą, aku naładowane
autko jeździło paliło pięknie, aż do wyciągnięcia akumulatora....


jeszcze raz sprawdze te przewody krok po kroku

chciałem sobie pomóc zebym nie mial problemu z odpaleniem, a tu jeszcze wiekszy problem ;-)

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 27 sty 2010, 13:01

Tomek, wokół akumulatora w ABK masz ten zawór o którym wcześniej pisałem, z prawej strony cewkę i na dole (przynajmniej u mnie) wtyczkę od czujnika spalania stukowego. Ja jak ściągam osłone akumulatora to bardzo uważam zeby żadnych z tych elementów nie uszkodzić przez przypadek. Teraz zimno i wszystko sztywne jak pieron.

Sprawdź jeszcze przewody od wtryskiwacza rozruchowego, moze tam się oparłeś i coś się urwało...

[ Dodano: 2010-01-27, 13:02 ]
A czy wszystkie bezpieczniki są OK ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sty 2010, 14:01

Posłuchaj czy pompka paliwa pracuje, ewentualnie czy słychać szum paliwa w listwie paliwowej. Może woda znajdująca się w boku zamarła w przewodach albo w filtrze.
Jeśli paliwo będzie to wypadałoby sprawdzić iskrę do tego najlepsza jest jakaś stara świeca zapłonowa.

Sprawdź czy nie odłączył się żaden kabelek od klemy akumulator - właśnie do klem najczęściej są podłączone sterowniki od gazu

O awaryjnym odpalaniu na gazie przy bingo znalazłem taką informację:
Po przekręceniu stacyjki przytrzymujesz przycisk przełanczania gazu przez 10 sekund(dioda musi mrugać ! ) ,wyraźnie usłyszysz pstyknięcie elektrozaworu i kręcisz rozrusznikiem.
Tylko może nie zadziałać jeśli gazownik nie włączył takiej funkcji. Spróbuj jeszcze trzymając przycisk włączyć zapłon. Innym alternatywnym sposobem na awaryjne odpalenie jest podanie plusa na elektrozawór gazu.

Uruchamiaj na gazie w ostateczności, jest szansa że silnik odpali (mam kolegów co przy -20°C odpalają) ale bałbym się żaby wystrzał gazu nie zmasakrował przepływomierz.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 14:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

serek_ck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:36

Post autor: serek_ck » 27 sty 2010, 14:34

Witam Kolego

Mialem podobny problem i przyczyna była w cewce zapłonowej. Coś się w niej przypaliło nie dawało iskry. Wiec sprawdź czy podaje iskrę na świecy a ewentualnie potem szukaj dalej. Koszt fabrycznie nowej Oryginalnej : audi 450 zł ,podróbka Topran 150 zł i jakaś lipa 90 zł ( ceny podane hurtowe)

adi74

Post autor: adi74 » 27 sty 2010, 21:08

Prezes, ja też bym sprawdził czy jest iskra, miałem podobny problem i okazało się że siadł moduł i nie było iskry. ;-)

Tylko jest jeden problem piszesz w temacie ABK a w opisie pod obrazkiem masz ABC 2.6 :shock:

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 27 sty 2010, 23:09

Prezes pisze:odpalam na Pb
nie wiem jak awaryjnie odpalic na LPG bo mam tyko taki przycisk B/G
Włączasz zapłon, trzymasz wciśnięty przycisk B/G cały czas i odpalasz. Na takie zimno ogrzej jakoś wstępnie parownik (wiadro ciepłej wody czy coś ;-), chociaż jak miałem Tico z I gen. to paliłem go całe życie na gazie, w największe mrozy i żył długo i szczęśliwie.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 28 sty 2010, 08:40

Witam.
już wszystko OK.
wczoraj samochód odpalił.
najprawdopodobniej przyczyną było zamarznięta woda w przewodzie paliwowym...
Samochodem śmiga żona i dużo paliwa nie tankuje (tzn za 50zł co 3 tankowania gazu) wiec wydaje mi sie ze skropliło sie w baku troszke tej wody i zamarzło.
Podładowałem akumulator i dziś też wziąłem go na noc i rano zapalił bez problemu.

jak tylko wczoraj zapalił to pojechałem zatankować bak do pełna.
wymienie jeszcze filtr paliwa i powinno być ok

dzieki za rady.
pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl