Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z B4 TDi] nieodpala w mrozy świece dobre

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

[1Z B4 TDi] nieodpala w mrozy świece dobre

Post autor: benekk25 » 27 sty 2010, 22:43

witam klubowicze!mam taki problem świece mi grzeją i są dobre bo były sprawdzane lecz auto nie pali rano przy tych mrozach niema szans chyba ze inne auto kable i ostre krecenie zeby zapalił ok.10min. lub na linke chociaz to ryzykowne wiadomo o co chodzi.jak juz chodzi i sie rozgrzeje to bedzie palił nawet jak postoi pare godzin bez problemu a rano juz nie!czyzby ropa zamarzała (w nocy -25)we wtryskach,przewodach?po zrobieniu logów statycznych kąt wtrysku jest 163 znajomy muwi ze zły lecz jak sie rozgrzeje to dobrze jezdzi!wiec czy to ma duzy wpływ przy odpalaniu w takie mrozy?czy samostart pomoze na takim mrozie?prosze o pomoc!dzięki wszystkim

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 27 sty 2010, 22:55

sproboj dolac jakies 4 litry benzyny na caly bak ropy. moze wytraca ci sie parafina co blokuje filtr.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 sty 2010, 22:58

Bez problemu możesz i więcej niż 4 litry dolać. Depresant również mile widziany.

A filterek paliwa kiedy wymieniany? I gdzie tankujesz? Ewidentnie wina paliwa.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [1Z B4 TDi] nieodpala w mrozy świece dobre

Post autor: HeavenQueen » 27 sty 2010, 23:04

benekk25 pisze:witam klubowicze!mam taki problem świece mi grzeją i są dobre bo były sprawdzane lecz auto nie pali rano przy tych mrozach niema szans chyba ze inne auto kable i ostre krecenie zeby zapalił ok.10min. lub na linke chociaz to ryzykowne wiadomo o co chodzi.jak juz chodzi i sie rozgrzeje to bedzie palił nawet jak postoi pare godzin bez problemu a rano juz nie!czyzby ropa zamarzała (w nocy -25)we wtryskach,przewodach?po zrobieniu logów statycznych kąt wtrysku jest 163 znajomy muwi ze zły lecz jak sie rozgrzeje to dobrze jezdzi!wiec czy to ma duzy wpływ przy odpalaniu w takie mrozy?czy samostart pomoze na takim mrozie?prosze o pomoc!dzięki wszystkim
A jakie objawy podczas kręcenia? Kopci jakoś z rury?
Całkowity brak dymienia wskazuje na wytrącenie parafiny z paliwa i przytkanie układu paliwowego.
Gdyby kopcił na biało i nie odpalał to wtedy samostart pomoże.

Pozdro! :-)

jmorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2007, 18:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: jmorek » 28 sty 2010, 06:45

Ja bym wolal spojrzec na logi. I kat wtrysku 163 (jezeli faktycznie taki) nie miesci w rzadnych granicach. I od tego zaczalbym szukanie problemu.
Wytracona parafina, zatkala by ostatecznie filtr i nie daloby sie juz odpalic...

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 28 sty 2010, 07:25

Bez obrazy, ale jeżeli 15 letni diesel nie chce zapalić przy -25 stopniach to chyba nie dramat. -25 stopni to ekstremalny mróz. Gdyby moja Audiczka (2,0 ABT) nie zapaliła przy takim mrozie, to bym sie na nią też nie obrażął. Ostatnio odpalałem kilka razy przy -22 po nocy, auto stoi na zewnątrz. Zapalił co prawda od strzału, ale słyszałem jaki to wysiłek dla silnika i akumulatora i serce sie kraje jak sie autko niszczy. Mój tata ma B3 1,6TD SB, silnik OK, mocny i nie bierze grama oleju, nie kopci, świece nówki, pompa po regeneracji w Boschu a przy - 16-17 po nocy nie odpali za grzyba. Zrób tak, jak piszą koledzy, zatankuj dobrego paliwa i wlej benzyny. Pozdrawiam

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 28 sty 2010, 08:44

kerpen_rp pisze:Bez obrazy, ale jeżeli 15 letni diesel nie chce zapalić przy -25 stopniach to chyba nie dramat. -25 stopni to ekstremalny mróz. Gdyby moja Audiczka (2,0 ABT) nie zapaliła przy takim mrozie, to bym sie na nią też nie obrażął. Ostatnio odpalałem kilka razy przy -22 po nocy, auto stoi na zewnątrz. Zapalił co prawda od strzału, ale słyszałem jaki to wysiłek dla silnika i akumulatora i serce sie kraje jak sie autko niszczy. Mój tata ma B3 1,6TD SB, silnik OK, mocny i nie bierze grama oleju, nie kopci, świece nówki, pompa po regeneracji w Boschu a przy - 16-17 po nocy nie odpali za grzyba. Zrób tak, jak piszą koledzy, zatankuj dobrego paliwa i wlej benzyny. Pozdrawiam
Z takim podejście to może w ogóle lepiej w zimie do auta nie podchodzić:) -25 to wcale nie takie ekstremum, i jeżeli silnik, świece sprawne, paliwo dobre to pali bez problemu.... Mój diselek mimo pocącej się pompy i jeździe na ON mieszanym z biodieslem pali po sekundzie, dwóch kręcenia.... -22

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 28 sty 2010, 08:53

No właśnie, jeżeli silnik sprawny, świece ok, pompa ok, wtryski ok. akumulator ok, paliwo itd.... Diesel mam to do siebie, że aby odpalać w takie mrozy wszystko co w/w musi być w bardzo dobrym stanie i dlatego napisałem, że nie ma co robić tragedii, jeżeli 15 letni diesel nie odpala przy -25. Podchodzić do auta i próbować zawsze trzeba, ale moim zdaniem nie należy podejmować jakichś wielkich kroków, typu jakieś remonty, czy drogie naprawy, bo silnik nie odpalił w tak srogi mróz. Przyczyn tego może być bardzo wiele, a czasami wystarczy kropla wody w paliwie, żeby unieruchomić silnik w takie mrozy, a paliwo mamy takie jakie mamy.

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 28 sty 2010, 09:46

dziękuje panowie zrobie tak-doleje benzyny do ropy a na wszelki wypadek zaopatrze sie w samostart!!!dzis jest tylko -2 wiec powinien bez gadania zapalic!dzieki i pozdro wszystkim

[ Dodano: 2010-01-28, 10:04 ]
ps.filter ropy wymieniany 2 mies.temu

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 sty 2010, 10:26

benekk25, a w jakim stanie silniczek jest?? Ciśnienie itp?? Mój diesel (17sto letni :lol: ) przy -22* od strzała pali. :-P Wiele nowszych aut pali gorzej i tu nie ma nic do rzeczy ile autko ma lat tylko w jaki stanie jest...

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 28 sty 2010, 11:06

benekk25 pisze:statycznych kąt wtrysku jest 163 znajomy muwi ze zły
To zdecydowanie odbiega od norm :-/ Ustaw kąt i zobaczysz poprawę. Mój też nie chciał palić i ciężko miał już przy -5*C Ustawiłem kąt wtrysku i teraz przy -20* pali od strzała nawet żona się dziwi bo jej Golf III 1.8i tak nie odpala :lol:
Niki20 pisze:i tu nie ma nic do rzeczy ile autko ma lat tylko w jaki stanie jest...
Dokładnie tak jak mówisz (piszesz) <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 sty 2010, 11:16

marko009 pisze:Dokładnie tak jak mówisz (piszesz) <ok>
<piwo>
Kąt wtrysku powinien być w przedziale 50-65 a tu 163. Delikatnie chyba za dużo. :mrgreen: Najpierw kąt skoryguj bo na pewno jest do bani.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 sty 2010, 11:47

no właśnie kąt masz zły ustaw go i dopiero kombinuj z filtrami itd.ja też wymieniałem 2miesiące temu a był zawalony parafiną jak go odkręciłem

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 28 sty 2010, 19:59

jeśli chodzi o ciśnienie na cylindrach to jest eleganckie 28 30 30,5 29 spróbuje jutro przestawic kąt wtrysku lecz muj znajomy niema kompa i pewnie nie ustawi tak jak powinien ale moze cos bedzie lepiej!a jak rozpoznac parafine w filtrze?

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 28 sty 2010, 22:59

benekk25 pisze:spróbuje jutro przestawic kąt wtrysku lecz muj znajomy niema kompa i pewnie nie ustawi tak jak powinien
kolego bez czujnika zegarowego lub Vag-a nie bierz się bo to będzie loteria :roll: Jak ustawić to porządnie :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl