[2.3 ng + lpg]mrugająca kontrolka temperatury wody,czujnik
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Ja niedawno też miałem podobny problem, a mianowicie : też migała czerwona kontrolka na górze zegarów, a temp na wskaźniku była 90 stopni, tylko że u mnie w zbiorniczku wyrównawczym nie ma czujnika który by informował o niskim stanie płynu, u mnie problem leżał po stronie czujnika temperatury, ( na 2 piny ) który podaje sygnał na wskaźnik temp, po wymianie tego czujnika problem zniknął. U Twoim przypadku, może to ten czujnik w zbiorniczku wyrównawczym się zacina, albo umiera, ale skoro mówisz, że ubywa płyn ze zbiorniczka i gdy jest niski stan plynu wtedy miga kontrolka. Ale gdzie ten płyn ucieka ? może zapowietrzony układ ? może na którymś wężu jest nieszczelność ? może przez nagrzewnicę ?
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
hmm, kurczę, trudno to tak w ciemno coś mówić. No ale najbardziej mnie ciekawi, gdzie ten płyn ubywa... kilka postów wyżej pisałeś, olej w silniku jest czysty, to najgorsze, czyli uszczelkę pod głowicą można wykluczyć.
[ Dodano: 2010-01-28, 20:13 ]
spróbuj się uporać ze wskaźnikiem temp, może wtedy się coś wyjaśni zobaczysz jaka jest temp płynu.
[ Dodano: 2010-01-28, 20:13 ]
spróbuj się uporać ze wskaźnikiem temp, może wtedy się coś wyjaśni zobaczysz jaka jest temp płynu.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
drogi kolego dzis zauwazyłem...(jakos że temperatura sie troche uspokoiła że niunia w środku pływa...ale pachni i wygląda na zwykłą wode.Jest i po stronie pasażęra i kierowcy.Podejrzewam że bedzie to wiona uszczelki szyby albo skrzynki z bezpiecznikami(kiedyś juz pojawiały się takie problemu...
[ Dodano: 2010-01-29, 13:10 ]
wyjełem dziś zegary w celu sprawdzenia wskaźnika temperatury silnika.Wydaje się że wszystko jest ok.Przejscia są,"zimnych lutów brak".W takim razie obstawiam czujnik.U mnie w aucie jest to czujnik bodajże 3-pinowy albo 4-pinowy(dokładnie nie pamietam)a w katalogach są tylko 2pinowe.Wiem że juz troche o tym było ale nie moge nic odszukać..jak wygląda podłączenie 2pinowego??(nie mylić z 2pinowym u góry do ecu)
[ Dodano: 2010-01-29, 17:17 ]
drodzy Koledzy.Poraz kolejny zajrzałem do niuni.Pytanie:który czujnik podaje sygnał na wskaźnik w zegarach??ten który jest na króćcu wodnym pod czujnikiem czarnym 2-pinowym ??jeżeli tak to u mnie jest on 4pinowy z trzema wyrwanymi pinami(przełamały się)mało tego-w tej gumowej obudowie ktora zabezpiecza kostke było pełno płynu chłodzącego z wymieszanego z olejem...(olej mogł się tam dostać jak kiedys bagnet nie został wsadzony i zachlapał silnik )ale płyn??moze własnie tamtendy on ucieka...
[ Dodano: 2010-01-29, 18:15 ]
aaa
[ Dodano: 2010-01-29, 13:10 ]
wyjełem dziś zegary w celu sprawdzenia wskaźnika temperatury silnika.Wydaje się że wszystko jest ok.Przejscia są,"zimnych lutów brak".W takim razie obstawiam czujnik.U mnie w aucie jest to czujnik bodajże 3-pinowy albo 4-pinowy(dokładnie nie pamietam)a w katalogach są tylko 2pinowe.Wiem że juz troche o tym było ale nie moge nic odszukać..jak wygląda podłączenie 2pinowego??(nie mylić z 2pinowym u góry do ecu)
[ Dodano: 2010-01-29, 17:17 ]
drodzy Koledzy.Poraz kolejny zajrzałem do niuni.Pytanie:który czujnik podaje sygnał na wskaźnik w zegarach??ten który jest na króćcu wodnym pod czujnikiem czarnym 2-pinowym ??jeżeli tak to u mnie jest on 4pinowy z trzema wyrwanymi pinami(przełamały się)mało tego-w tej gumowej obudowie ktora zabezpiecza kostke było pełno płynu chłodzącego z wymieszanego z olejem...(olej mogł się tam dostać jak kiedys bagnet nie został wsadzony i zachlapał silnik )ale płyn??moze własnie tamtendy on ucieka...
[ Dodano: 2010-01-29, 18:15 ]
aaa
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
no, niestety w sprawie czujnika to Ci nie pomogę, bo ja mam Audi 80 b3 1.8, i nie znam się za bardzo na silnikach 2.3 Ale powiem Ci taką ciekawostkę : że gdy swego czasu mialem u siebie problem ze wskazaniem temp, ( na starym czujniku temp byla 90 stopni, ale migala czerwona kontrolka ta u góry zegarów, po wymianie czujnika na nowy ''Topran'' kontrolka przestala migać, ale temp na wskaźniku wynosila 100 stopni ) w końcu się wkurzyłem i pojechałem na szrot i byla tam tylko Audi 90 z silnikiem 2.3 i pogrzebalem troche przy niej i znalazłem taki czujnik temp, jaki był mi potrzebny, ( miał nawet taki sam numer katalogowy ) po założeniu tego czujnika ze szrotu, problem zniknął, wskazówka temp, stoi jak wryta na 90. Co do układu chłodzenia w moim autku, jestem trochę '' ale może '' przewrażliwiony, bo bardzo czesto sprawdzam stan plynu czy nie ma jakichkolwiek nieszczelności, itp. Pozdrawiam