[ALL] Patent na cieknący płyn chłodzący z pod opasek ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. Bardzo często ten nalot odpowiada za przeciekanie na króćcach. Dobrą radę dał też kolega wyżej na temat ori opasek. Niby budowa prosta, ale sprawdzają się genialnie. Jeśli węże robią się ciepłe i miękną opaska sama zaciska się mocniej. Jak najbardziej polecam.aldi pisze:Czasem dobrze jest zdjąć wąż i zobaczyć czy króciec na którym siedzi nie pokrył się taką skostniałą mazią która sprawia że jego powierzchnia jest nierówna. Nie wiem skąd to się bierze ale kilka razy się spotkałem z taką naroślą którą ciężko było uszczelnić.
- przemko1982
- Audi 80 Klub
- Posty: 756
- Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
- Lokalizacja: Dolní Slezsko
-dokladnie,tez walczylem z tym w B4-nie pomagalo nic,ani podwojne opaski,ani jakies tam wzmacniane...dosc upierdliwa sprawaaldi pisze:Czasem dobrze jest zdjąć wąż i zobaczyć czy króciec na którym siedzi nie pokrył się taką skostniałą mazią która sprawia że jego powierzchnia jest nierówna. Nie wiem skąd to się bierze ale kilka razy się spotkałem z taką naroślą którą ciężko było uszczelnić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ponieważ miałem ten problem w B3 i sam go przerabiałem przez chyba miesiąc metodą prób i błędów, mam kilka wniosków:
1. Jeśli opaska jest sprawna (zacieśnia się), nie ma sensu wymieniać na inną opaskę;
2. Zbyt mocne ściskanie opaską powoduje ułamanie krućca. Bardzo nie polecam - silnik jest od razu unieruchomiony;
3. Jeśli docisk opaski jest mocny i mimo tego cieknie, prawdopodobnie wąż albo krociec ma pęknięcie (często prawie niewidoczne!);
4. Skracanie węża ma sens jeśli jest on dość długi i guma jest zdrowa (nie kruszy się);
5. Czyszczenie krućca ma niewielki sens: to jest 20-letni plastik. Niedrogi (20-40 zł). Naprawdę lepiej wymienić.
6. Recepta na 100% sukcesu: Wymienić kruciec i wąż na nowe. Po tylu latach i plastik, i guma się starzeją. Opaskę też, jeśli trzeba. W moim B3 musiałem wymienić sporo węży, oba krućce, do tego trójniki na mieszalnik LPG. Ale gdy to zrobiłem przecieki ustały w 100%.
Goodluck.
1. Jeśli opaska jest sprawna (zacieśnia się), nie ma sensu wymieniać na inną opaskę;
2. Zbyt mocne ściskanie opaską powoduje ułamanie krućca. Bardzo nie polecam - silnik jest od razu unieruchomiony;
3. Jeśli docisk opaski jest mocny i mimo tego cieknie, prawdopodobnie wąż albo krociec ma pęknięcie (często prawie niewidoczne!);
4. Skracanie węża ma sens jeśli jest on dość długi i guma jest zdrowa (nie kruszy się);
5. Czyszczenie krućca ma niewielki sens: to jest 20-letni plastik. Niedrogi (20-40 zł). Naprawdę lepiej wymienić.
6. Recepta na 100% sukcesu: Wymienić kruciec i wąż na nowe. Po tylu latach i plastik, i guma się starzeją. Opaskę też, jeśli trzeba. W moim B3 musiałem wymienić sporo węży, oba krućce, do tego trójniki na mieszalnik LPG. Ale gdy to zrobiłem przecieki ustały w 100%.
Goodluck.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Krzysztof_Suliko,daruj sobie takie wynalazki,dzięki takim patentom można załatwić nagrzewnice.
Jak pewnie zaobserwowałeś zimą przy mrozach częściej cieknie z chłodzenia.
Podwójne opaski,skracanie i inne patenty sa środkiem doraznym.Jeśli guma/króciec straci elastyczność to nie uszczelni i tyle.Cieknie-poprawić,cieknie dalej-wymienić króciec.
Jak pewnie zaobserwowałeś zimą przy mrozach częściej cieknie z chłodzenia.
Podwójne opaski,skracanie i inne patenty sa środkiem doraznym.Jeśli guma/króciec straci elastyczność to nie uszczelni i tyle.Cieknie-poprawić,cieknie dalej-wymienić króciec.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Może wyraziłem się nie jasno...jeśli wąż gumowy jest stary i sztywny to choćbyś niewiadomo jakie cuda robił będzie ciekł bo stracił elastyczność i nie uszczelnia.Krzysztof_Suliko pisze:Króćce wymienione, opaski nowe, węże wyczyszczone od środka i dalej kapie...
Węże można kupić u gaziarza na metry.Niestety nie każdą średnicę.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dobre, ale dla handlarzy którym zależy na szybkim i bezinwazyjnym naprawieniu układu - oczywiście tylko na chwilę, czyli do sprzedaży.Krzysztof_Suliko pisze:A co o TYM uszczelniaczu sądzicie ??
Nigdy żadnych uszczelniaczy!
Po zastosowaniu takiego "cuda" czekać Cię będzie wymiana nagrzewnicy.
Nie wierz w to, co napisano na opakowaniu.
Krzysztof, jeśli wymieniłeś kruciec i opaskę i nadal cieknie - do wymiany jest wąż. Możesz nawet nie widzieć spękania - czasem to bardzo cienka, niewidoczna szczelinka.
Niestety oryginalne węże są drogie A używanego nie ma zupełnie sensu kupować. Gazownicy to dobry pomysł, tylko oni mają najczęściej małe i średnie średnice (bo do LPG stosuje się właśnie takie), grubych węży możesz u nich nie dostać.
Powodzenia
E.
Po zastosowaniu takiego "cuda" czekać Cię będzie wymiana nagrzewnicy.
Nie wierz w to, co napisano na opakowaniu.
Krzysztof, jeśli wymieniłeś kruciec i opaskę i nadal cieknie - do wymiany jest wąż. Możesz nawet nie widzieć spękania - czasem to bardzo cienka, niewidoczna szczelinka.
Niestety oryginalne węże są drogie A używanego nie ma zupełnie sensu kupować. Gazownicy to dobry pomysł, tylko oni mają najczęściej małe i średnie średnice (bo do LPG stosuje się właśnie takie), grubych węży możesz u nich nie dostać.
Powodzenia
E.
pafko, właśnie takie coś założyłem i zobaczę za jakiś czas jakie przyniosło to efekty. Na pewno jest trochę szersza taka opaska od tradycyjnej.
[ Dodano: 2010-02-04, 09:07 ]
[ Dodano: 2010-02-04, 09:07 ]
Czy coś TAKIEGO masz na myśli ?radek kocio pisze:Jest takie coś jak silikon miedziany, nie zasycha pozostaje plastyczny. Posmarować króciec nałożyć wąż zacisnąć opaskę i tyle, ja tak robiłem i nie cieknie.
Najczestrzą przyczyna wycieków jakie opisujecie jest to że wąż gumowy po kilku latach i dociaganiach opasek ugniata sie pod nimi (robi sie cienki i twardy) i nie jest w stanie dobrze sie dopasować do kształu krućca a co za tym idzie powstają niewielkie wycieki spod weża najskuteczniejszą metodą (oprucz wymiany wszystkiego wokół) jest minimalne skucenie weża tak ażeby można było opaske zacisnąc w nowym nie rozprasowanym miejscu. drugim doraźnym i prowizorycznym sposobem jest dokładne owinięcie węża taśmą izolacyjną i zaciśniecie opaski na taśmie pozwoli to na dokładne wypełnienie nie równości pod weżem i przez jakiś czas bedzie ok.
Ppdstawą jest wyczyszczenie krućca z osadów i nalotów , również wąż należy dokładnie oczyścić wewnątrz gdyż po latach pokrywa sie on kamieniem i innymi syfami z korozji i płynu chłodniczego.
pozdro
Ppdstawą jest wyczyszczenie krućca z osadów i nalotów , również wąż należy dokładnie oczyścić wewnątrz gdyż po latach pokrywa sie on kamieniem i innymi syfami z korozji i płynu chłodniczego.
pozdro