Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Patent na cieknący płyn chłodzący z pod opasek ??

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 sty 2010, 09:32

Czasem dobrze jest zdjąć wąż i zobaczyć czy króciec na którym siedzi nie pokrył się taką skostniałą mazią która sprawia że jego powierzchnia jest nierówna. Nie wiem skąd to się bierze ale kilka razy się spotkałem z taką naroślą którą ciężko było uszczelnić.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 sty 2010, 10:58

aldi pisze:Czasem dobrze jest zdjąć wąż i zobaczyć czy króciec na którym siedzi nie pokrył się taką skostniałą mazią która sprawia że jego powierzchnia jest nierówna. Nie wiem skąd to się bierze ale kilka razy się spotkałem z taką naroślą którą ciężko było uszczelnić.
Dokładnie. Bardzo często ten nalot odpowiada za przeciekanie na króćcach. Dobrą radę dał też kolega wyżej na temat ori opasek. Niby budowa prosta, ale sprawdzają się genialnie. Jeśli węże robią się ciepłe i miękną opaska sama zaciska się mocniej. Jak najbardziej polecam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 sty 2010, 15:44

panowie a kiedy najlepiej jest dociągać opaski przy zimnych czy przy ciepłych wężach??

Awatar użytkownika
przemko1982
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 756
Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
Lokalizacja: Dolní Slezsko

Post autor: przemko1982 » 30 sty 2010, 16:18

aldi pisze:Czasem dobrze jest zdjąć wąż i zobaczyć czy króciec na którym siedzi nie pokrył się taką skostniałą mazią która sprawia że jego powierzchnia jest nierówna. Nie wiem skąd to się bierze ale kilka razy się spotkałem z taką naroślą którą ciężko było uszczelnić.
-dokladnie,tez walczylem z tym w B4-nie pomagalo nic,ani podwojne opaski,ani jakies tam wzmacniane...dosc upierdliwa sprawa :-/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 sty 2010, 17:24

Zapomniałem dodać że najłatwiej to usunąć odkręcając dany króciec (jeśli jest taka możliwość) włożyć w imadło i wyczyścić szczotką drucianą. Najlepiej taką którą można założyć do wiertarki.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 31 sty 2010, 15:21

Ponieważ miałem ten problem w B3 i sam go przerabiałem przez chyba miesiąc metodą prób i błędów, mam kilka wniosków:

1. Jeśli opaska jest sprawna (zacieśnia się), nie ma sensu wymieniać na inną opaskę;
2. Zbyt mocne ściskanie opaską powoduje ułamanie krućca. Bardzo nie polecam - silnik jest od razu unieruchomiony;
3. Jeśli docisk opaski jest mocny i mimo tego cieknie, prawdopodobnie wąż albo krociec ma pęknięcie (często prawie niewidoczne!);
4. Skracanie węża ma sens jeśli jest on dość długi i guma jest zdrowa (nie kruszy się);
5. Czyszczenie krućca ma niewielki sens: to jest 20-letni plastik. Niedrogi (20-40 zł). Naprawdę lepiej wymienić.
6. Recepta na 100% sukcesu: Wymienić kruciec i wąż na nowe. Po tylu latach i plastik, i guma się starzeją. Opaskę też, jeśli trzeba. W moim B3 musiałem wymienić sporo węży, oba krućce, do tego trójniki na mieszalnik LPG. Ale gdy to zrobiłem przecieki ustały w 100%.


Goodluck.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 01 lut 2010, 11:40

A co o TYM uszczelniaczu sądzicie ??

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 lut 2010, 11:52

Krzysztof_Suliko,daruj sobie takie wynalazki,dzięki takim patentom można załatwić nagrzewnice.
Jak pewnie zaobserwowałeś zimą przy mrozach częściej cieknie z chłodzenia.
Podwójne opaski,skracanie i inne patenty sa środkiem doraznym.Jeśli guma/króciec straci elastyczność to nie uszczelni i tyle.Cieknie-poprawić,cieknie dalej-wymienić króciec.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 01 lut 2010, 11:59

Króćce wymienione, opaski nowe, węże wyczyszczone od środka i dalej kapie...
luk_OP_Q89 pisze:dzięki takim patentom można załatwić nagrzewnice.
też słyszałem podobną opinie na temat takich środków, wolałem się upewnić.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 lut 2010, 12:26

Krzysztof_Suliko pisze:Króćce wymienione, opaski nowe, węże wyczyszczone od środka i dalej kapie...
Może wyraziłem się nie jasno...jeśli wąż gumowy jest stary i sztywny to choćbyś niewiadomo jakie cuda robił będzie ciekł bo stracił elastyczność i nie uszczelnia.
Węże można kupić u gaziarza na metry.Niestety nie każdą średnicę.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 lut 2010, 12:34

Krzysztof_Suliko pisze:A co o TYM uszczelniaczu sądzicie ??
Dobre, ale dla handlarzy którym zależy na szybkim i bezinwazyjnym naprawieniu układu - oczywiście tylko na chwilę, czyli do sprzedaży.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 01 lut 2010, 13:25

Nigdy żadnych uszczelniaczy!
Po zastosowaniu takiego "cuda" czekać Cię będzie wymiana nagrzewnicy.
Nie wierz w to, co napisano na opakowaniu.


Krzysztof, jeśli wymieniłeś kruciec i opaskę i nadal cieknie - do wymiany jest wąż. Możesz nawet nie widzieć spękania - czasem to bardzo cienka, niewidoczna szczelinka.
Niestety oryginalne węże są drogie :( A używanego nie ma zupełnie sensu kupować. Gazownicy to dobry pomysł, tylko oni mają najczęściej małe i średnie średnice (bo do LPG stosuje się właśnie takie), grubych węży możesz u nich nie dostać.

Powodzenia
E.

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 04 lut 2010, 08:51

A nie lepiej zastosować opaski samozaciskowe ?

http://www.a20.pl/opaski-zaciskowe-sprezyste-w1/

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 04 lut 2010, 08:59

pafko, właśnie takie coś założyłem i zobaczę za jakiś czas jakie przyniosło to efekty. Na pewno jest trochę szersza taka opaska od tradycyjnej.

[ Dodano: 2010-02-04, 09:07 ]
radek kocio pisze:Jest takie coś jak silikon miedziany, nie zasycha pozostaje plastyczny. Posmarować króciec nałożyć wąż zacisnąć opaskę i tyle, ja tak robiłem i nie cieknie.
Czy coś TAKIEGO masz na myśli ?

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 09 lut 2010, 14:25

Najczestrzą przyczyna wycieków jakie opisujecie jest to że wąż gumowy po kilku latach i dociaganiach opasek ugniata sie pod nimi (robi sie cienki i twardy) i nie jest w stanie dobrze sie dopasować do kształu krućca a co za tym idzie powstają niewielkie wycieki spod weża najskuteczniejszą metodą (oprucz wymiany wszystkiego wokół) jest minimalne skucenie weża tak ażeby można było opaske zacisnąc w nowym nie rozprasowanym miejscu. drugim doraźnym i prowizorycznym sposobem jest dokładne owinięcie węża taśmą izolacyjną i zaciśniecie opaski na taśmie pozwoli to na dokładne wypełnienie nie równości pod weżem i przez jakiś czas bedzie ok.
Ppdstawą jest wyczyszczenie krućca z osadów i nalotów , również wąż należy dokładnie oczyścić wewnątrz gdyż po latach pokrywa sie on kamieniem i innymi syfami z korozji i płynu chłodniczego.

pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl