[80 B3 1,8s PM automat] ogorme spalanie pomocy
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
no wlasnie o to mi chodzi wiec przyznasz ze jest za daleko prawda i nie moze zlapac odpowiedniej temp by mogl sie odpowiednio udrazniac i moze byc przez to zapchany i autko mi sei tak wolno zbierać?
[ Dodano: 2010-01-14, 21:34 ]
czy ktoś może wycinał u siebie katalizator? chciałbym wiedzieć czy wtedy praca silnika również będzie ok pozdrawiam
[ Dodano: 2010-01-27, 18:08 ]
witam wymieniłem podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu, zapłon został również ustawiony ponownie, cały układ podciśnieniowy został wymieniony wszystkie wężyki.. i autko pali znacznie mniej obecna pogoda(wysokie mrozy) zobaczymy co i jak jak się trohce ociepli
[ Dodano: 2010-01-14, 21:34 ]
czy ktoś może wycinał u siebie katalizator? chciałbym wiedzieć czy wtedy praca silnika również będzie ok pozdrawiam
[ Dodano: 2010-01-27, 18:08 ]
witam wymieniłem podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu, zapłon został również ustawiony ponownie, cały układ podciśnieniowy został wymieniony wszystkie wężyki.. i autko pali znacznie mniej obecna pogoda(wysokie mrozy) zobaczymy co i jak jak się trohce ociepli
W związku z tym że pojawiły się nowe okoliczności a problem mojego autka nie został rozwiązany, rozwijam temat dalej żeby nie zakładać nowego. Otóż zauważyłem a raczej usłyszałem że po wyłączeniu silnika gaz w niewielkiej ilości ulatnia się jeszcze przez jakieś 3-5 min. Szum słychać w komorze wtrysku i na parowniku. wydaje mi się że elektrozawór nie pracuje prawidłowo co wyjaśniałoby taką dużą różnicę między spalaniem w mieście a na trasie. Gdy przekręcę kluczyk na zapłon i ręcznie przełączę na GAZ słychać jak gaz się ulatnia po mimo że nie uruchomiłem jeszcze silnika. Jak w tym samym czasie przełączę na benzynę to szum nadal słychać a przecież teoretycznie powinno to zamknąć wylot gazu do wtrysku, no chyba że się mylę. Proszę o podpowiedzi gdzie leży problem. W elektrozaworze a może w tym przełączniku. Dodam tylko że wymieniłem uszczelkę pod głowicą ale nic to nie dało. Reszta podpowiedzi w poprzednich postach.
[ Dodano: 2010-02-28, 07:43 ]
Jeszcze kilka rzeczy. Wydaje mi się że nie ma mowy o jakimkolwiek działaniu ciśnienia bo podczas tego syczenia gazu zakręciłem register i ustało we wtrysku. Mam jeszcze problemy z uruchomieniem silnika np. w korku gdy z jakiś tam powodów zgaśnie. Wtedy w ogóle nie chce wejść na obroty. Rano pali bez problemu. Staram się używać I opcji z przełącznika tj. odpalanie z benzyny i automatyczne przełączenie na gaz. Może jeszcze te objawy pomogą w diagnozie?!
[ Dodano: 2010-02-28, 07:43 ]
Jeszcze kilka rzeczy. Wydaje mi się że nie ma mowy o jakimkolwiek działaniu ciśnienia bo podczas tego syczenia gazu zakręciłem register i ustało we wtrysku. Mam jeszcze problemy z uruchomieniem silnika np. w korku gdy z jakiś tam powodów zgaśnie. Wtedy w ogóle nie chce wejść na obroty. Rano pali bez problemu. Staram się używać I opcji z przełącznika tj. odpalanie z benzyny i automatyczne przełączenie na gaz. Może jeszcze te objawy pomogą w diagnozie?!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
wlasnei a tez zauwazylem to syczenie wczoraj u siebie bo autko stalo ostanio 3 tygodnie zawieszenie robilm cale przednie dzisiaj sie przyjze temu syczeniu bo ne wydaje mi ie to normalne podczas pracy na benzynce pzodrdavideks pisze:usłyszałem że po wyłączeniu silnika gaz w niewielkiej ilości ulatnia się jeszcze przez jakieś 3-5 min. Szum słychać w komorze wtrysku i na parowniku. wydaje mi się że elektrozawór nie pracuje prawidłowo co wyjaśniałoby taką dużą różnicę między spalaniem w mieście a na trasie.
Ten szum po wyłączeniu silnika jest spowodowany odparowywaniem resztki gazu w parowniku , jeżeli elektrozawór w parowniku jest szczelny to gaz uchoidzi jedynie z niewielkiej komory w parowniku . Jeżeli ten elektrozawór nie trzyma ( wyrobiona gumka na końćówce ) to tego gazu uchodzi zdecydowanie więcej - do następnego elektrozaworu .
Co do szumu po przrekręceniu kluczyka przed zapłonem - instalacja LPG daje wstępną dawkę gazu coś w rodzaju wstępnego wtrysku żeby po podaniu zapłonu odrazu mieszanka była odpowiednia i nie trzeba było chechłać silnika aż łaskawie odpali .
Co do szumu po przrekręceniu kluczyka przed zapłonem - instalacja LPG daje wstępną dawkę gazu coś w rodzaju wstępnego wtrysku żeby po podaniu zapłonu odrazu mieszanka była odpowiednia i nie trzeba było chechłać silnika aż łaskawie odpali .
Ale czy to odparowanie jest aż takie długie 3-5 min? Jak wymienić tą uszczelke w elektrozaworze? Przypomina mi się jeszcze że jak autko bylo u pana doktora to mechanik powiedział że mocno gazem śmierdziało po wyłączeniu silnika. Ale skoro mówisz że to normalne to już nie wiem jak poradzić sobie z tym spalaniem. Dodam tylko że na kopółce nie mam przewodów podciśnieniowych które mógłbym wymienić tylko wtyczke
[ Dodano: 2010-02-28, 10:45 ]
Co do szumu po przrekręceniu kluczyka przed zapłonem - instalacja LPG daje wstępną dawkę gazu
[ Dodano: 2010-02-28, 10:46 ]
zgadzam się z tym ale tylko w połowie. Nie powinno być chyba wstępnej dawki gazu po przekręceniu kluczyka w opcji paliwa?
[ Dodano: 2010-02-28, 10:45 ]
Co do szumu po przrekręceniu kluczyka przed zapłonem - instalacja LPG daje wstępną dawkę gazu
[ Dodano: 2010-02-28, 10:46 ]
zgadzam się z tym ale tylko w połowie. Nie powinno być chyba wstępnej dawki gazu po przekręceniu kluczyka w opcji paliwa?
Jeżeli elektrozawór trzyma , to tego gazu ulatnia się niewiele . Wymiana jest dosyć uciążliwa , jeżeli jest dobry dostęp to można to zrobić bez demotowania parownika . Trzeba wykręcić elektromagnes a uszczelką jest gumowe zakończenie sworznia w elektromagnesie .
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w opcji benzyna pojawia się napięcie na elektrozaworach gazowych - najlepiej to robić w dwie osoby .
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w opcji benzyna pojawia się napięcie na elektrozaworach gazowych - najlepiej to robić w dwie osoby .
Chodzi ci o te klikanie czy o pomiar miernikiem. Jeśli o pomiar napisz jak. A jeśli już rozwiązałbyś zagadke mojego spalania no to już wogóle by super było https://audi80.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif