Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8s PM automat] ogorme spalanie pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 13 sty 2010, 20:57

Z powodu ze jest tak daleko przy ktotkich odcinkach mogl sie zatkac ale nie wypalic

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 13 sty 2010, 21:02

no wlasnie o to mi chodzi wiec przyznasz ze jest za daleko prawda i nie moze zlapac odpowiedniej temp by mogl sie odpowiednio udrazniac i moze byc przez to zapchany i autko mi sei tak wolno zbierać?

[ Dodano: 2010-01-14, 21:34 ]
czy ktoś może wycinał u siebie katalizator? chciałbym wiedzieć czy wtedy praca silnika również będzie ok pozdrawiam

[ Dodano: 2010-01-27, 18:08 ]
witam wymieniłem podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu, zapłon został również ustawiony ponownie, cały układ podciśnieniowy został wymieniony wszystkie wężyki.. i autko pali znacznie mniej obecna pogoda(wysokie mrozy) zobaczymy co i jak jak się trohce ociepli ;)

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 31 sty 2010, 19:34

ponawiam prosbe. Co z tym "jeżem"? i prosze o identyfikacje silnika skoro nie mam ciśnieniowego ustawienia zapłonu a elektroniczny z wtyczką.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 01 lut 2010, 17:50

zrób fotkę może bedzie łatwiej pozdr

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 01 lut 2010, 18:05

delik pisze:zy ktoś może wycinał u siebie katalizator? chciałbym wiedzieć czy wtedy praca silnika również będzie ok pozdrawiam
Wycinałem, praca bezproblemowa, nawet moment rośnie (sprawdzone przez fabryke)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 01 lut 2010, 18:16

a spalanie nie wzrosło ? widzlaes fotki na poprzedniej stronie tematu tez masz w tym miejscu umiejscowiony katalizator

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 28 lut 2010, 07:33

W związku z tym że pojawiły się nowe okoliczności a problem mojego autka nie został rozwiązany, rozwijam temat dalej żeby nie zakładać nowego. Otóż zauważyłem a raczej usłyszałem że po wyłączeniu silnika gaz w niewielkiej ilości ulatnia się jeszcze przez jakieś 3-5 min. Szum słychać w komorze wtrysku i na parowniku. wydaje mi się że elektrozawór nie pracuje prawidłowo co wyjaśniałoby taką dużą różnicę między spalaniem w mieście a na trasie. Gdy przekręcę kluczyk na zapłon i ręcznie przełączę na GAZ słychać jak gaz się ulatnia po mimo że nie uruchomiłem jeszcze silnika. Jak w tym samym czasie przełączę na benzynę to szum nadal słychać a przecież teoretycznie powinno to zamknąć wylot gazu do wtrysku, no chyba że się mylę. Proszę o podpowiedzi gdzie leży problem. W elektrozaworze a może w tym przełączniku. Dodam tylko że wymieniłem uszczelkę pod głowicą ale nic to nie dało. Reszta podpowiedzi w poprzednich postach.

[ Dodano: 2010-02-28, 07:43 ]
Jeszcze kilka rzeczy. Wydaje mi się że nie ma mowy o jakimkolwiek działaniu ciśnienia bo podczas tego syczenia gazu zakręciłem register i ustało we wtrysku. Mam jeszcze problemy z uruchomieniem silnika np. w korku gdy z jakiś tam powodów zgaśnie. Wtedy w ogóle nie chce wejść na obroty. Rano pali bez problemu. Staram się używać I opcji z przełącznika tj. odpalanie z benzyny i automatyczne przełączenie na gaz. Może jeszcze te objawy pomogą w diagnozie?!

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 28 lut 2010, 10:14

davideks pisze:usłyszałem że po wyłączeniu silnika gaz w niewielkiej ilości ulatnia się jeszcze przez jakieś 3-5 min. Szum słychać w komorze wtrysku i na parowniku. wydaje mi się że elektrozawór nie pracuje prawidłowo co wyjaśniałoby taką dużą różnicę między spalaniem w mieście a na trasie.
wlasnei a tez zauwazylem to syczenie wczoraj u siebie bo autko stalo ostanio 3 tygodnie zawieszenie robilm cale przednie ;) dzisiaj sie przyjze temu syczeniu bo ne wydaje mi ie to normalne podczas pracy na benzynce pzodr

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 28 lut 2010, 10:25

Ten szum po wyłączeniu silnika jest spowodowany odparowywaniem resztki gazu w parowniku , jeżeli elektrozawór w parowniku jest szczelny to gaz uchoidzi jedynie z niewielkiej komory w parowniku . Jeżeli ten elektrozawór nie trzyma ( wyrobiona gumka na końćówce ) to tego gazu uchodzi zdecydowanie więcej - do następnego elektrozaworu .
Co do szumu po przrekręceniu kluczyka przed zapłonem - instalacja LPG daje wstępną dawkę gazu coś w rodzaju wstępnego wtrysku żeby po podaniu zapłonu odrazu mieszanka była odpowiednia i nie trzeba było chechłać silnika aż łaskawie odpali .

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 28 lut 2010, 10:40

Ale czy to odparowanie jest aż takie długie 3-5 min? Jak wymienić tą uszczelke w elektrozaworze? Przypomina mi się jeszcze że jak autko bylo u pana doktora to mechanik powiedział że mocno gazem śmierdziało po wyłączeniu silnika. Ale skoro mówisz że to normalne to już nie wiem jak poradzić sobie z tym spalaniem. Dodam tylko że na kopółce nie mam przewodów podciśnieniowych które mógłbym wymienić tylko wtyczke

[ Dodano: 2010-02-28, 10:45 ]
Co do szumu po przrekręceniu kluczyka przed zapłonem - instalacja LPG daje wstępną dawkę gazu

[ Dodano: 2010-02-28, 10:46 ]
zgadzam się z tym ale tylko w połowie. Nie powinno być chyba wstępnej dawki gazu po przekręceniu kluczyka w opcji paliwa?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 28 lut 2010, 19:24

Jeżeli elektrozawór trzyma , to tego gazu ulatnia się niewiele . Wymiana jest dosyć uciążliwa , jeżeli jest dobry dostęp to można to zrobić bez demotowania parownika . Trzeba wykręcić elektromagnes a uszczelką jest gumowe zakończenie sworznia w elektromagnesie .
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w opcji benzyna pojawia się napięcie na elektrozaworach gazowych - najlepiej to robić w dwie osoby .

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 28 lut 2010, 20:03

Chodzi ci o te klikanie czy o pomiar miernikiem. Jeśli o pomiar napisz jak. A jeśli już rozwiązałbyś zagadke mojego spalania no to już wogóle by super było :-D https://audi80.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 28 lut 2010, 21:42

Woltomierzem sprawdź , czy na końcówkach elektrozaworu gazowego pojawia się napięcie ( wystarczy że sprwdzisz na jednym zaworze - wszystkie są połączone równolegle )

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 28 lut 2010, 23:44

Podepnę się pod temat. Podczas czyszczenia tego elektrozaworu przy parowniku zauważyłem że ta gumka na końcu tego trzpienia jest zniszczona. Czy ten trzpień jest elementem wymiennym? Czy może trzeba wymienić cały elektrozawór? Jak to "ugryźć" ?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 mar 2010, 08:55

Możesz dokupić samą gumkę w sklepie z częściami do LPG , ewentualnie w zestawie naprawczym do parownika powinna być ta gumka ( przynajmniej do LOVATO nie miałem problemu z dokupieniem )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl