[B4 1Z] Przerabianie wtryskiwaczy
[B4 1Z] Przerabianie wtryskiwaczy
Witam. Moje Audi (B3 1.6 TD) potrafię odpalić przy -20 po pierwszym grzaniu świec z akumulatorem w którym wyłamana jest klema (upadł mi), prostownikiem ładuje go ok 20 min do pełna, silnik pali do 5 L pracuje idealni zimny i ciepły. Kolega powiedział mi że mam przerobione wtryskiwacze. Czy jest coś takiego możliwe? Chcę kupić B4 z 1Z czy ten silnik też będę mógł zrobić tak żeby palił jak moja B3?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Odnośnie SB.
Wtryskiwacze głownie składają się z dwóch sprężynek, wielkiej filozofii w ich budowie nie ma. Nie wiem co mogło w nich zostać przerobione, może końcówka. To, że pali przy -20*C nie jest niczym nadzwyczajnym i świadczy tylko o dobrym stanie silnika oraz pompy wtryskowej. -25*C i 2,3 obroty rozrusznika, mój tak pali.
A co do 1Z.
Generalnie 1Z jest nowszą konstrukcją z wtryskiem bezpośrednim (TDI - Turbo Diesel Direct Injection). Powinien lepiej palić od SB aczkolwiek nie jest to regułą. Wszystko zależy od stanu jednostek napędowych.
A powiedz mi, czemu zmieniasz SB na 1Z? Brakuje Ci mocy? Bo z tego co piszesz to Twój silnik wciąż jest w dobrej kondycji a 1.6 TD ma potencjał i to duży. Pin Boost, gov mod, dawka, turbo i bez problemu moc oscyluje w granicy 100KM. Do tego chłodzone tłoki, blok z duraluminium, wzmacniane elementy.
Olbrzymim plusem SB jest prostota budowy, brak kompa, wszystko na linki i śrubki.
Wtryskiwacze głownie składają się z dwóch sprężynek, wielkiej filozofii w ich budowie nie ma. Nie wiem co mogło w nich zostać przerobione, może końcówka. To, że pali przy -20*C nie jest niczym nadzwyczajnym i świadczy tylko o dobrym stanie silnika oraz pompy wtryskowej. -25*C i 2,3 obroty rozrusznika, mój tak pali.
A co do 1Z.
Generalnie 1Z jest nowszą konstrukcją z wtryskiem bezpośrednim (TDI - Turbo Diesel Direct Injection). Powinien lepiej palić od SB aczkolwiek nie jest to regułą. Wszystko zależy od stanu jednostek napędowych.
A powiedz mi, czemu zmieniasz SB na 1Z? Brakuje Ci mocy? Bo z tego co piszesz to Twój silnik wciąż jest w dobrej kondycji a 1.6 TD ma potencjał i to duży. Pin Boost, gov mod, dawka, turbo i bez problemu moc oscyluje w granicy 100KM. Do tego chłodzone tłoki, blok z duraluminium, wzmacniane elementy.
Olbrzymim plusem SB jest prostota budowy, brak kompa, wszystko na linki i śrubki.
djxander, I czym ty się martwisz , ja mam wprawdzie b4 ale z 09.91 r i z bajerów ma tylko wspomaganie, a audiczka chodzi jak zegarek. Jeśli auto ładnie chodzi to się tylko z tego cieszyć :mrgreen: a i m więcej bajerów tym więcej może się zepsuć. Jak chcesz to rzuć okiem na moją 20 latkę, wrzleiłem parę zdjęć w dziale moje auto ( https://audi80.pl/audi-80-b4-91r-100 ... t38108.htm
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@djxander
Moje audi jest z końca 88r i nie ma nawet wspomagania. Jedynie Procon-Ten :mrgreen: I nie zamieniłbym tego samochodu bo w tych pieniądzach (a jak na b3 to nie mało dałem), a nawet i większych trudno by było coś równie dobrego kupić. A jeżdżę dużo samochodem, pół roku i 12tys km i zawsze zawiezie tam gdzie chcę, dzień w dzień, nieważna pogoda.
A już niedługo zmiany w samochodzie, moja TDemonka <ok>
Moje audi jest z końca 88r i nie ma nawet wspomagania. Jedynie Procon-Ten :mrgreen: I nie zamieniłbym tego samochodu bo w tych pieniądzach (a jak na b3 to nie mało dałem), a nawet i większych trudno by było coś równie dobrego kupić. A jeżdżę dużo samochodem, pół roku i 12tys km i zawsze zawiezie tam gdzie chcę, dzień w dzień, nieważna pogoda.
A już niedługo zmiany w samochodzie, moja TDemonka <ok>
Tak w ogóle to moje pytanie wynikło z tego że kupiłem mondeo z 1.8 TD i on niestety za nic nie chce odpalić jak jest -7 a w silniku zrobiłem już dosłownie wszystko, a kompresja lepsza niż w Audi.. Potrzebuje drugiego dla żony więc sobie chcę kupić coś nowszego a B3 żona będzie katować. Wniosek z tego taki że jednak prawdziwe jest to powiedzenie o Fordzie a ja szukam B4 z 1Z
silniki to pada ka kosztowna wymiana rozrządu i eksploatacja , a problem z pompą lub i resztą układu paliwowegodjxander pisze:Tak w ogóle to moje pytanie wynikło z tego że kupiłem mondeo z 1.8 TD i on niestety za nic nie chce odpalić jak jest -7 a w silniku zrobiłem już dosłownie wszystko, a kompresja lepsza niż w Audi..
[ Dodano: 2010-02-03, 20:59 ]
po czym to stwierdził stawiam orzeszki przeciw fistaszka że nie , masz porostu w dyrom stanie aparaturę wtryskowądjxander pisze:Kolega powiedział mi że mam przerobione wtryskiwacze.
wynik bardzo dobry tylko w jakich warunkach osiągnięty :?: zima na mieście dla mnie nie osiągalny czy to ten czy poprzedni silnikdjxander pisze:silnik pali do 5 L pracuje idealni zimny i ciepły.