Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Przerabianie wtryskiwaczy

ODPOWIEDZ
djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

[B4 1Z] Przerabianie wtryskiwaczy

Post autor: djxander » 02 lut 2010, 22:41

Witam. Moje Audi (B3 1.6 TD) potrafię odpalić przy -20 po pierwszym grzaniu świec z akumulatorem w którym wyłamana jest klema (upadł mi), prostownikiem ładuje go ok 20 min do pełna, silnik pali do 5 L pracuje idealni zimny i ciepły. Kolega powiedział mi że mam przerobione wtryskiwacze. Czy jest coś takiego możliwe? Chcę kupić B4 z 1Z czy ten silnik też będę mógł zrobić tak żeby palił jak moja B3?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 lut 2010, 23:21

Odnośnie SB.

Wtryskiwacze głownie składają się z dwóch sprężynek, wielkiej filozofii w ich budowie nie ma. Nie wiem co mogło w nich zostać przerobione, może końcówka. To, że pali przy -20*C nie jest niczym nadzwyczajnym i świadczy tylko o dobrym stanie silnika oraz pompy wtryskowej. -25*C i 2,3 obroty rozrusznika, mój tak pali.


A co do 1Z.

Generalnie 1Z jest nowszą konstrukcją z wtryskiem bezpośrednim (TDI - Turbo Diesel Direct Injection). Powinien lepiej palić od SB aczkolwiek nie jest to regułą. Wszystko zależy od stanu jednostek napędowych.


A powiedz mi, czemu zmieniasz SB na 1Z? Brakuje Ci mocy? Bo z tego co piszesz to Twój silnik wciąż jest w dobrej kondycji a 1.6 TD ma potencjał i to duży. Pin Boost, gov mod, dawka, turbo i bez problemu moc oscyluje w granicy 100KM. Do tego chłodzone tłoki, blok z duraluminium, wzmacniane elementy.
Olbrzymim plusem SB jest prostota budowy, brak kompa, wszystko na linki i śrubki.

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 03 lut 2010, 06:55

mój 1Z przy -20 pali na nie cały jeden obrót , nowy aku , rozrząd robiony rok temu(sam robiłem) , poczatek wtrysku ustawiony na 53, olej Liqui Moly 10w-40

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 03 lut 2010, 07:41

Jego wiek mnie przeraża (90 rok) i brak jakiego kolwiek wyposażenia.

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 03 lut 2010, 09:27

djxander, I czym ty się martwisz , ja mam wprawdzie b4 ale z 09.91 r i z bajerów ma tylko wspomaganie, a audiczka chodzi jak zegarek. Jeśli auto ładnie chodzi to się tylko z tego cieszyć :mrgreen: a i m więcej bajerów tym więcej może się zepsuć. Jak chcesz to rzuć okiem na moją 20 latkę, wrzleiłem parę zdjęć w dziale moje auto ( https://audi80.pl/audi-80-b4-91r-100 ... t38108.htm

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 lut 2010, 12:39

djxander, co do palenia to ważne jest w jakim stanie masz silnik, aku, rozrusznik no i jaką oliwę lejesz. ;-) Moja audiola przy -20* bezproblemowo pali, a ma już 18 lat. :-D

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lut 2010, 18:46

@djxander

Moje audi jest z końca 88r i nie ma nawet wspomagania. Jedynie Procon-Ten :mrgreen: I nie zamieniłbym tego samochodu bo w tych pieniądzach (a jak na b3 to nie mało dałem), a nawet i większych trudno by było coś równie dobrego kupić. A jeżdżę dużo samochodem, pół roku i 12tys km i zawsze zawiezie tam gdzie chcę, dzień w dzień, nieważna pogoda.

A już niedługo zmiany w samochodzie, moja TDemonka <ok>

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 03 lut 2010, 19:37

Tak w ogóle to moje pytanie wynikło z tego że kupiłem mondeo z 1.8 TD i on niestety za nic nie chce odpalić jak jest -7 a w silniku zrobiłem już dosłownie wszystko, a kompresja lepsza niż w Audi.. Potrzebuje drugiego dla żony więc sobie chcę kupić coś nowszego a B3 żona będzie katować. Wniosek z tego taki że jednak prawdziwe jest to powiedzenie o Fordzie a ja szukam B4 z 1Z

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lut 2010, 19:39

Przy zakupie 1Z najlepiej od razu podłączyć się pod VAG'a. Wszystko będzie jasne.

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 03 lut 2010, 19:48

trepek pisze:Przy zakupie 1Z najlepiej od razu podłączyć się pod VAG'a. Wszystko będzie jasne
A mogę prosić jakieś szczegóły?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 lut 2010, 20:21

djxander pisze:Tak w ogóle to moje pytanie wynikło z tego że kupiłem mondeo z 1.8 TD i on niestety za nic nie chce odpalić jak jest -7 a w silniku zrobiłem już dosłownie wszystko, a kompresja lepsza niż w Audi..
silniki to pada ka kosztowna wymiana rozrządu i eksploatacja , a problem z pompą lub i resztą układu paliwowego

[ Dodano: 2010-02-03, 20:59 ]
djxander pisze:Kolega powiedział mi że mam przerobione wtryskiwacze.
po czym to stwierdził stawiam orzeszki przeciw fistaszka że nie , masz porostu w dyrom stanie aparaturę wtryskową
djxander pisze:silnik pali do 5 L pracuje idealni zimny i ciepły.
wynik bardzo dobry tylko w jakich warunkach osiągnięty :?: zima na mieście dla mnie nie osiągalny czy to ten czy poprzedni silnik

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 03 lut 2010, 21:46

5 l pali oczywiście Audi bo mondeo w 8 ledwo się mieści. Sprawdzałem zużycie na jesieni w cyklu mieszanym ale ropę mam z pierwszej ręki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl