[80 b3 1.8s]problemy z chłodzeniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16
[80 b3 1.8s]problemy z chłodzeniem
Witam wszystkich.W moim audi regularnie ubywa płynu chłodzącego.Sprawdziłem przewody ,olej jest ok,spaliny mają normalny kolor.Już od dawna mam problemy z ogrzewaniem tzn. gdy uzupełnie pozim płynu chłodniczego do normalnego poziomu to i tak jego wydajność jest bardzo słaba.Czy to może być uszkodzona nagrzewnica i to przez nią ubywa mi płynu?dodam że w kabinie nie ma wycieków i dziwnego zapachu.Pomóżcie bo tzw fachowcy mnie skasują a i tak niewiele zrobią! Proszę o opinie :cry:
Ostatnio zmieniony 04 cze 2007, 10:02 przez maniek_s122, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [b3 1.8s]problemy z chłodzeniem
Rozumiem , że sprawdziłeś pod tapicerką na podłodze czy wygłuszenie jest suche , bo jeżeli nie to sprawdź . Przy małym wycieku na wierzchu będzie sucho a pod spodem mokro niestety .maniek_s122 pisze:dodam że w kabinie nie ma wycieków i dziwnego zapachu. :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hej!
A masz osłonę pod silnikiem? Jeśli tak to będzie widac na niej gdzie ucieka.
Sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia węży przy silniku ponieważ gdy silnik jest ciepły to naprawde cięzko zauważyć wyciek bo płyn zaraz paruje.
Pomacaj równiez pompę chłodziwa od dołu, u mnie ciekła ponieważ walnęło w niej łożysko.
Powodzenia w lokalizacji.
Pozdro...
A masz osłonę pod silnikiem? Jeśli tak to będzie widac na niej gdzie ucieka.
Sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia węży przy silniku ponieważ gdy silnik jest ciepły to naprawde cięzko zauważyć wyciek bo płyn zaraz paruje.
Pomacaj równiez pompę chłodziwa od dołu, u mnie ciekła ponieważ walnęło w niej łożysko.
Powodzenia w lokalizacji.
Pozdro...
u mnie też tak było, wszystko przez króćce (czy jak to sie tam nazywa, takie plastikowe zakończenie rury przy bloku silnika, do którego są podłączane dwa czujniki) na zgaszonym silniki nie było widać żadnego wycieku, trzeba było go odpalić i jak sie rozgrzewał to zaczeło z tamtąd cieknąć, jeszcze za wyciek u mnie odpowiadała pompa wodna, jak to wymieniłem to przestało ubywać płynu...te krócce to podobno stała usterka w tego typu silnikach, ja mam ABK ale u kolegi w golfie II 1,6 też to było
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16
Sprawdź jeszcze raz wszystkie przewody gumowe. Jeżeli będzie gdzieś ciekło woko ltego miejsca będziesz miał jakby biały nalot. Jak sprawdzić czy to płyn? Najlepiej weź trochę tego nalotu na palec i dotknij językiem jeżeli będziesz czuł słodki smak to na pewno płyn. Jeżeli natomiast nie stwierdzisz żadnych wycieków lepiej sprawdzaj uszczelkę pod głowicą, gdyż możesz zajeździć swój wózek. Jeżeli dolewałeś wody to w oleju praktycznie na początku nie będzie żadnych zmian, gdybyś stosował płyn byłaby biała papka na bagnecie i korku od wlewu oleju.
pecet, dokładnie jak piszesz, ja też to miałem. Teraz jak coś tylko nie tak zaraz sprawdzam te dwa krućce. Na szczęście wymiana ich to mały pikuś, ale mogli to zrobić z jakiś lepszych materiałów.
[ Dodano: 2007-06-04, 21:53 ]
A propo nie używaj wody takiej z kranu, ponieważ może osadzać się kamień na pompie i termostacie, jak już co to tylko destylowaną. Pozdro
[ Dodano: 2007-06-04, 21:53 ]
A propo nie używaj wody takiej z kranu, ponieważ może osadzać się kamień na pompie i termostacie, jak już co to tylko destylowaną. Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16
Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem przewody milimetr po milimetrze i zobaczyłem nalot wokół tego cienkiego przewodu od chłodnicy do zbiorniczka płynu którym płyn powraca do zbiorniczka.Gdy go zgiołem okazało się że jest kompletnie sparciały,a przy króćcu do chłodnicy to się prawie złamał.Dziś kupię nowy i go wymienie.Mam nadzieję że pomoże