Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8s]problemy z chłodzeniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

[80 b3 1.8s]problemy z chłodzeniem

Post autor: maniek_s122 » 04 cze 2007, 07:17

Witam wszystkich.W moim audi regularnie ubywa płynu chłodzącego.Sprawdziłem przewody ,olej jest ok,spaliny mają normalny kolor.Już od dawna mam problemy z ogrzewaniem tzn. gdy uzupełnie pozim płynu chłodniczego do normalnego poziomu to i tak jego wydajność jest bardzo słaba.Czy to może być uszkodzona nagrzewnica i to przez nią ubywa mi płynu?dodam że w kabinie nie ma wycieków i dziwnego zapachu.Pomóżcie bo tzw fachowcy mnie skasują a i tak niewiele zrobią! Proszę o opinie :cry:
Ostatnio zmieniony 04 cze 2007, 10:02 przez maniek_s122, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 04 cze 2007, 08:06

Jeżeli pod maską jest sucho to pozostają 2 przyczyny nagrzewnica - albo uszczelka pod głowicą, wycieków z nagrzewnicy nie zauważysz a jak jest niewielki to i zapachu nieprzyjemnego nie będzie. Pytanie jeszcze jakie jest tempo wyciekania płynu.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Re: [b3 1.8s]problemy z chłodzeniem

Post autor: marko » 04 cze 2007, 08:57

maniek_s122 pisze:dodam że w kabinie nie ma wycieków i dziwnego zapachu. :cry:
Rozumiem , że sprawdziłeś pod tapicerką na podłodze czy wygłuszenie jest suche , bo jeżeli nie to sprawdź . Przy małym wycieku na wierzchu będzie sucho a pod spodem mokro niestety .

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 04 cze 2007, 10:17

Dodam że ubywa ok 2,5 litra na 7 dni.Co do uszczelki to chyba coś by się działo z olejm.A jak można sprawdzić nagrzewnicę?Jak się do niej dostać

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 cze 2007, 12:01

2,5 litra na 7 dni to chyba dość duża ilość :-/ Jeśli to wszystko ucieka nagrzewnicą to do tej pory powinieneś basen w samochodzie. A czym uzupełniasz ubytki :?: Płynem czy wodą :?:

vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 04 cze 2007, 12:13

Hej!

A masz osłonę pod silnikiem? Jeśli tak to będzie widac na niej gdzie ucieka.

Sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia węży przy silniku ponieważ gdy silnik jest ciepły to naprawde cięzko zauważyć wyciek bo płyn zaraz paruje.

Pomacaj równiez pompę chłodziwa od dołu, u mnie ciekła ponieważ walnęło w niej łożysko.

Powodzenia w lokalizacji.

Pozdro...

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 04 cze 2007, 12:15

u mnie też tak było, wszystko przez króćce (czy jak to sie tam nazywa, takie plastikowe zakończenie rury przy bloku silnika, do którego są podłączane dwa czujniki) na zgaszonym silniki nie było widać żadnego wycieku, trzeba było go odpalić i jak sie rozgrzewał to zaczeło z tamtąd cieknąć, jeszcze za wyciek u mnie odpowiadała pompa wodna, jak to wymieniłem to przestało ubywać płynu...te krócce to podobno stała usterka w tego typu silnikach, ja mam ABK ale u kolegi w golfie II 1,6 też to było

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 04 cze 2007, 12:23

Odkąd się ociepliło do zacząłem dolewać wody.Nie wspomniałem że mam w samochodzie instalację gazową.Zaczne sprawdzać wszystko jeszcze raz od początku i zobaczymy.Dzięki za sugestie.Pewnie jeszcze z tym tematem wrócę :-?

Awatar użytkownika
Konrad27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:07
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Konrad27 » 04 cze 2007, 12:42

Sprawdź jeszcze raz wszystkie przewody gumowe. Jeżeli będzie gdzieś ciekło woko ltego miejsca będziesz miał jakby biały nalot. Jak sprawdzić czy to płyn? Najlepiej weź trochę tego nalotu na palec i dotknij językiem jeżeli będziesz czuł słodki smak to na pewno płyn. Jeżeli natomiast nie stwierdzisz żadnych wycieków lepiej sprawdzaj uszczelkę pod głowicą, gdyż możesz zajeździć swój wózek. Jeżeli dolewałeś wody to w oleju praktycznie na początku nie będzie żadnych zmian, gdybyś stosował płyn byłaby biała papka na bagnecie i korku od wlewu oleju. Obrazek

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 04 cze 2007, 21:50

pecet, dokładnie jak piszesz, ja też to miałem. Teraz jak coś tylko nie tak zaraz sprawdzam te dwa krućce. Na szczęście wymiana ich to mały pikuś, ale mogli to zrobić z jakiś lepszych materiałów.

[ Dodano: 2007-06-04, 21:53 ]
A propo nie używaj wody takiej z kranu, ponieważ może osadzać się kamień na pompie i termostacie, jak już co to tylko destylowaną. Pozdro

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 04 cze 2007, 21:58

bono84 pisze:A propo nie używaj wody takiej z kranu, ponieważ może osadzać się kamień na pompie i termostacie, jak już co to tylko destylowaną
Nigdy w życiu. Żadnej wody. Tylko płyn do chłodnic :!:

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 04 cze 2007, 22:00

destylowana jeszcze przejdzie w najgorszym wypadku ( do prób oczywiście )

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 05 cze 2007, 06:13

Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem przewody milimetr po milimetrze i zobaczyłem nalot wokół tego cienkiego przewodu od chłodnicy do zbiorniczka płynu którym płyn powraca do zbiorniczka.Gdy go zgiołem okazało się że jest kompletnie sparciały,a przy króćcu do chłodnicy to się prawie złamał.Dziś kupię nowy i go wymienie.Mam nadzieję że pomoże

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga