[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?
powracajac do tematu podniesienia cisnienia turbo mam pytanko wg. schematu
należało by wpiąć diode zenera 1N4148 szeregowa w przewód idacy od mapa do pinu 54 ECU.
wg informacji znalezionych w sieci taka dioda powinna nam podniesc cisnienie rzedu 0.2bara.
czy takie rozwiazanie ma rację bytu przy boschu?
należało by wpiąć diode zenera 1N4148 szeregowa w przewód idacy od mapa do pinu 54 ECU.
wg informacji znalezionych w sieci taka dioda powinna nam podniesc cisnienie rzedu 0.2bara.
czy takie rozwiazanie ma rację bytu przy boschu?
oto chodzi że ja już mam 1bar doładowania przy 216 i chipie. tylko że cisnienie jest jeszcze zamałe bo batory za mną.
na manometrze turbo dmucha mi momentami przy ostrym dodaniu gazu do 1.3bara ale zrzuca do 1bara(działa wtedy WG)
w tym momencjie chciałbym zwiekszyć cisnienie poprzez oszukanie mapsensora. czyli zmniejszyć napiecie wychodzace z mapa do ECU poprzez zastosowanie diody zenera.
czy ktoś wogóle mierzył napiecie jakie powinno być w momencie kiedy ECU powinien podać napiecie na N75 i zrzucic cisnienie doładowania.
na manometrze turbo dmucha mi momentami przy ostrym dodaniu gazu do 1.3bara ale zrzuca do 1bara(działa wtedy WG)
w tym momencjie chciałbym zwiekszyć cisnienie poprzez oszukanie mapsensora. czyli zmniejszyć napiecie wychodzace z mapa do ECU poprzez zastosowanie diody zenera.
czy ktoś wogóle mierzył napiecie jakie powinno być w momencie kiedy ECU powinien podać napiecie na N75 i zrzucic cisnienie doładowania.
Do mapsensora jest podłączona od spodu wtyczka z trzema przewodami. do którego trzeba by podpiąć tą diodę 1N4148 żeby podnieść ciśnienie o 0,2 bara ? Dodam że auto to Audi B4 1.9 TDI 1Z 93r. przepływka boschwenon pisze: należało by wpiąć diode zenera 1N4148 szeregowa w przewód idacy od mapa do pinu 54 ECU.
wg informacji znalezionych w sieci taka dioda powinna nam podniesc cisnienie rzedu 0.2bara.
sczar, bierzesz miernik i bez problemu dojdziesz, 3 przewody +5V, GND i OUT, teoretycznie środkowy powinien być OUT, zasilanie czyli +5V zmierzysz miedzy minusem akumulatora (masą) a odpowiednim przewodzie w kostce od wiązki na włączonym zapłonie, z masą (GND) chyba nie powinno być problemu
OUT powinieneś bez problemu wyznaczyć na podłączonym czujniku ciśnienia i włączonym zapłonie, między masą a OUT powinno być wtedy ok 2-2.5V (przy 1000mbar, czyli 1013hPa)
zaniżając odpowiednio odczyt ciśnienia zmieniasz wysterowanie N75, także im bardziej zaniżysz odczyt tym bardziej będzie przymknięty N75 i większe ciśnienie w dolocie <ok>
ja na map sensorze do 1 bara wyciągałem spokojnie 1.5 bara
OUT powinieneś bez problemu wyznaczyć na podłączonym czujniku ciśnienia i włączonym zapłonie, między masą a OUT powinno być wtedy ok 2-2.5V (przy 1000mbar, czyli 1013hPa)
niezupełnie zależy jaki dobierze, fakt że regulacja jest tylko do 1bar ale jak wyjdzie poza zakres map sensora to i uzyska bez problemu ciśnienie rzędu 1.4-1.5 bara, bo dla map sensora ciśnienie wyższe od ok. 1.05 bara to i tak dalej będzie 1.05 bara i nieważne czy w dolocie panuje 1.1 czy 1.2 czy 1.5karol121 pisze:na boschu mozesz wpiac opornik ale max cisnienie zwiekszy sie do 1bara
zaniżając odpowiednio odczyt ciśnienia zmieniasz wysterowanie N75, także im bardziej zaniżysz odczyt tym bardziej będzie przymknięty N75 i większe ciśnienie w dolocie <ok>
ja na map sensorze do 1 bara wyciągałem spokojnie 1.5 bara
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
karol121, A możesz bardziej sprecyzować z tą diodą oraz dokładnie jak ją podłączyć. Mam w domu taką diodę ze spawarki <ok> NA allegro jest sporo większych i mniejszych, trzeba znać dokładnie dane ile V A itd.. Tak ogólnie sie zapytam czy ktoś ma na boschu zwiększone ciśnienie poza zakres mapa nie używając reduktora a w sposób elektroniczny??