Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z B4 TDi] nieodpala w mrozy świece dobre

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sty 2010, 09:21

Niki20 pisze:Kąt wtrysku powinien być w przedziale 50-65 a tu 163. Delikatnie chyba za dużo.
Delkatnie ? :shock: Statyczny kąt wtrysku jest ważny właśnie przy odpalaniu zimnego silnika .Po nagrzaniu kąt reguluje komp

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 sty 2010, 11:20

MUNIOR pisze:Delkatnie ? :shock:
Przenośnia to była. :-P
Bez vaga nie ma sensu ustawiać takich rzeczy bo na oko to wiesz...

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 29 sty 2010, 11:23

Niki20 pisze:
MUNIOR pisze:Delkatnie ? :shock:
Przenośnia to była. :-P
Bez vaga nie ma sensu ustawiać takich rzeczy bo na oko to wiesz...
... hehe a w TD wszystko ustawiam na węch i słuch :P
I to jest duży plus <piwo>
I jak było -20 to mi odpalał od strzała a ludzi pod blokami z Hybrydami h... strzelał <lol2>


<piwo> <piwo>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 sty 2010, 14:30

jeśli chodzi o wartość kąta 163 to jest zdecydowanie za dużo, u kumpla w A4 AHU mechanik źle ustawił rozrząd (przestawiony na pompie o 1 ząbek) i kąt wtrysku miał 255 a chodził jak traktor :mrgreen: dobrze by było jakbyś od razu sprawdził ustawienie rozrządu ale jak nie dasz rady ustawić kąta na ok. 50-65 to sprawdź wtrysk sterujący, też potrafi namieszać..

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 29 sty 2010, 21:46

rozrząd miałem sprawdzany 3 razy u innych mechaników i każdy mówił ze jest ok jednak żaden nie potrafił go wpiąć na vaga nie wiem czy nie mieli oprogramowania czy co mówili że to pierwszy tdi i się nie da!wtryski założyłem niedawno od afn i również były sprawdzane i są ok.wcześniej miałem 3 wtryski jedno sprężynowe 246 bar a sterujący był 190 bar dwu sprężynowy tak go kupiłem wiec może jakoś inaczej było poustawiane!moja audi 92r.na boshu!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sty 2010, 22:59

benekk25 pisze:rozrząd miałem sprawdzany 3 razy u innych mechaników i każdy mówił ze jest ok jednak żaden nie potrafił go wpiąć na vaga nie wiem czy nie mieli oprogramowania czy co mówili że to pierwszy tdi i się nie da!
Skoro wiesz że masz wartość kąta 163 to chyba się da

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 29 sty 2010, 23:53

owszem tylko ze nie u mnie w Jaworznie lecz w Krzeszowicach kolega z forum pomógł!!lecz nie ustawił z powodu braku garażu i zimy!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2010, 09:32

benekk25 pisze:owszem tylko ze nie u mnie w Jaworznie lecz w Krzeszowicach kolega z forum pomógł!!lecz nie ustawił z powodu braku garażu i zimy!
Powiem ci tak:weż sobie zaznacz położenie pompy,popuść pompę wtryskową i odsuń pompę od silnika tak ok.1,5-2mm .Przy wartości kąta 163 odsuwając pompę ok.2mm powinieneś się zbliżyć do wartość ok 60 .Na oko to na oko ale zawsze to będzie bliżej tego co powinno być

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 30 sty 2010, 10:46

ok zaraz jade go przestawie!dzieki Mariusz!

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 30 sty 2010, 19:25

MUNIOR pisze:Przy wartości kąta 163 odsuwając pompę ok.2mm powinieneś się zbliżyć do wartość ok 60
Dokładnie tak i nawet jak będzie 30 czy 90 to i tak lepiej jak 160 <ok>

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 03 lut 2010, 19:16

witam panowie!przestawiłem tą pompe tak jak pisał MUNIOR ok.2mm i dalej jest problem jak jest zimny!niby lepiej ale musi przekrecic ok.6 razy zanim odpali!być może za dużo ją przestawiłem?!prosze o opinie!

[ Dodano: 2010-02-03, 19:19 ]
dziś przy temp.2st.musiał chwile kręcić.pewnie jakby było -10 to kaplica!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lut 2010, 21:07

benekk25 pisze:witam panowie!przestawiłem tą pompe tak jak pisał MUNIOR ok.2mm i dalej jest problem jak jest zimny!niby lepiej ale musi przekrecic ok.6 razy zanim odpali!być może za dużo ją przestawiłem?!prosze o opinie!
Moja opinia jest taka:Na oko nie ustawisz tak jak ma być .Potrzebny VAG .Bez niego to błądzenie po omacku jak sam się przekonałeś. Ale coś mi się wydaje że oprócz niewłaściwego kąta wtrysku masz coś jeszcze nie tak .A wnioskuję to po tym że mój Zetor nawet przy kącie 95 palił od strzała

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 04 lut 2010, 13:26

z tego co wyszło na logach statycznych to dawka jest zle bo jest 006 czy to tez może być powód złego odpalania?

[ Dodano: 2010-02-04, 13:27 ]
163 był kąt wtrysku a dawka 006

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 04 lut 2010, 14:24

Kolego benekk25 ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów zasilania, być może poliwo Ci się cofie i układ się zapowietrza i dlatego długo musisz kręcić gdy dłużej samochód stoi. U mnie łączące wężyki gumowe stwardniały na mrozach oraz ze starości, opaski zaciskane poluzowały się i zapowietrzał się. Zmieniłem wężyki gumowe, opaski na skręcane i jest OK. Piszesz że nie mogłeś odpalić przy silnym mrozie co się teraz dzieje jak temparatury spadły? Tak jak którys z kolegów wczesniej pisał regulój ręcznie popmę, zrób sobie znak na pompie i wsporniku, poluzój pompę i możesz obracać ją o 2 milimetry, w prawo lub lewo. Zobaczysz czy to pomoże, nic nie zepsujesz. Starzy pompiarze mowią że pomimo iż kąt z odczytu jest OK to trzeba czasami pompę "dostroić" ponieważ nasze niunie mają po parę latek i trochę kilometrów tak więc części (pompa) są już zużyte a odczyt to tylko wskazanie elektroniki. Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa (wymiana co 30 tyś)? Sprawdź omomierzem wtrysk sterujący oraz czujnik temperatury na sterownik.
Do dzieła. :mrgreen:

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 04 lut 2010, 18:38

Ja miałem podmie z problemem odpalania ale pod VAG wyszło mi że jest rąbnięty czujnik wału korbowego i to przeto milem problemy z odpalaniem.

Więc kolego bez VAG się nie obędzie.

A bez tego czujnika nie ma mowy o normalnym odpalaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl