Delkatnie ? :shock: Statyczny kąt wtrysku jest ważny właśnie przy odpalaniu zimnego silnika .Po nagrzaniu kąt reguluje kompNiki20 pisze:Kąt wtrysku powinien być w przedziale 50-65 a tu 163. Delikatnie chyba za dużo.
[1Z B4 TDi] nieodpala w mrozy świece dobre
jeśli chodzi o wartość kąta 163 to jest zdecydowanie za dużo, u kumpla w A4 AHU mechanik źle ustawił rozrząd (przestawiony na pompie o 1 ząbek) i kąt wtrysku miał 255 a chodził jak traktor :mrgreen: dobrze by było jakbyś od razu sprawdził ustawienie rozrządu ale jak nie dasz rady ustawić kąta na ok. 50-65 to sprawdź wtrysk sterujący, też potrafi namieszać..
rozrząd miałem sprawdzany 3 razy u innych mechaników i każdy mówił ze jest ok jednak żaden nie potrafił go wpiąć na vaga nie wiem czy nie mieli oprogramowania czy co mówili że to pierwszy tdi i się nie da!wtryski założyłem niedawno od afn i również były sprawdzane i są ok.wcześniej miałem 3 wtryski jedno sprężynowe 246 bar a sterujący był 190 bar dwu sprężynowy tak go kupiłem wiec może jakoś inaczej było poustawiane!moja audi 92r.na boshu!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiem ci tak:weż sobie zaznacz położenie pompy,popuść pompę wtryskową i odsuń pompę od silnika tak ok.1,5-2mm .Przy wartości kąta 163 odsuwając pompę ok.2mm powinieneś się zbliżyć do wartość ok 60 .Na oko to na oko ale zawsze to będzie bliżej tego co powinno byćbenekk25 pisze:owszem tylko ze nie u mnie w Jaworznie lecz w Krzeszowicach kolega z forum pomógł!!lecz nie ustawił z powodu braku garażu i zimy!
witam panowie!przestawiłem tą pompe tak jak pisał MUNIOR ok.2mm i dalej jest problem jak jest zimny!niby lepiej ale musi przekrecic ok.6 razy zanim odpali!być może za dużo ją przestawiłem?!prosze o opinie!
[ Dodano: 2010-02-03, 19:19 ]
dziś przy temp.2st.musiał chwile kręcić.pewnie jakby było -10 to kaplica!
[ Dodano: 2010-02-03, 19:19 ]
dziś przy temp.2st.musiał chwile kręcić.pewnie jakby było -10 to kaplica!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moja opinia jest taka:Na oko nie ustawisz tak jak ma być .Potrzebny VAG .Bez niego to błądzenie po omacku jak sam się przekonałeś. Ale coś mi się wydaje że oprócz niewłaściwego kąta wtrysku masz coś jeszcze nie tak .A wnioskuję to po tym że mój Zetor nawet przy kącie 95 palił od strzałabenekk25 pisze:witam panowie!przestawiłem tą pompe tak jak pisał MUNIOR ok.2mm i dalej jest problem jak jest zimny!niby lepiej ale musi przekrecic ok.6 razy zanim odpali!być może za dużo ją przestawiłem?!prosze o opinie!
Kolego benekk25 ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów zasilania, być może poliwo Ci się cofie i układ się zapowietrza i dlatego długo musisz kręcić gdy dłużej samochód stoi. U mnie łączące wężyki gumowe stwardniały na mrozach oraz ze starości, opaski zaciskane poluzowały się i zapowietrzał się. Zmieniłem wężyki gumowe, opaski na skręcane i jest OK. Piszesz że nie mogłeś odpalić przy silnym mrozie co się teraz dzieje jak temparatury spadły? Tak jak którys z kolegów wczesniej pisał regulój ręcznie popmę, zrób sobie znak na pompie i wsporniku, poluzój pompę i możesz obracać ją o 2 milimetry, w prawo lub lewo. Zobaczysz czy to pomoże, nic nie zepsujesz. Starzy pompiarze mowią że pomimo iż kąt z odczytu jest OK to trzeba czasami pompę "dostroić" ponieważ nasze niunie mają po parę latek i trochę kilometrów tak więc części (pompa) są już zużyte a odczyt to tylko wskazanie elektroniki. Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa (wymiana co 30 tyś)? Sprawdź omomierzem wtrysk sterujący oraz czujnik temperatury na sterownik.
Do dzieła. :mrgreen:
Do dzieła. :mrgreen: