WItam wszystkich i przepraszam że odrazu od problemu.
Jakiś czas temu zakupilem swoja pierwsza audiczke, 90 coupe z '89 w stanie dosyc biednym.
Miałem problemy z odpaleniem jej przy minusowych temperaturach i od tego sie zaczeło. Trzeba bylo długo krecic by załapalo a jak juz to wiele razy dusilo sie i gaslo, po jakims czasie lapalo i bez problemu caly dzien mozna bylo jezdzic. Puki silnik byl cieply palil za pierwszym razem. Zauwazylem tez ze z rozdzielacza zaplonu wystawal ulamany pin (3 kable).
Po tygodniu zaczelo niezle nim szarpac przy mocniejszym przycisnieciu gazu. skontaktowalem sie ze znajomym mechanikiem pracujacym w saabie ktory zaprosil mnie do warszatu by rzucic na to okiem. przelutowal kable od tego pinu i przytwierdzil pin spowrotem na miejsce za pomoca prowizorycznego kleju-sylikonu. po wyjezdzie z warsztatu zgasl na pierwszej górce (pod serwisem audi, najwyrazniej Audik domagal sie pożadnego serwisu.) Udało nam sie go zreanimowac lecz zgasl mi pod samym domem.
Najdziwniejsze bylo jednak to ze gdy zgasl (bylo to przy redukcji) zaczą spadac z obrotów tak jak przy odcięciu paliwa (puscilem sprzeglo i zjechal hamujac silnikiem. gdy spadlo ponizej 1000obr wydal z siebie pisk kontrolki (gdzies z okolic pod kierownica) i zgasł
Oddałem go do warsztatu, tam powiedzieli ze wymienia caly rozdzielacz zaplonu (od silnika w gore do kopułki gdyż ten sensor przy rozdzielaczu (ten 3 pinowy) nie jest sprzedawany oddzielnie w norwegii
CHcialem dodac ze przed oddaniem do warsztatu wymienilem świece, przewody WN, kopulke i palec i sprawilem nowiusienka cewke.
Pomózcie mi prosze, za bardzo pokochalem moja audiczke by oddac ja na zyletki. Do tej chwili wydalem juz wiecej na naprawe niz za same autko ;(
[b3 NG] Audi 2.3E - Bardzo dziwny problem z obrotami.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Czy usterka na pewno została dobrze zlokalizowana? Jeśli się nie mylę masz do wymiany czujnik Halla. Na polskim allegro z pewnością dostaniesz taką część. Sprawdź jeszcze sondę lambda oraz zrób analizę spalin. Wydaje mi się że usterka jest troszkę poważniejsza...na szczęście nie tak kosztowna. Pamiętaj że NG to silnik z układem wtrysku mechanicznego i tam może tkwić źródło problemu.
@troll oslo:
Mieszkam w oslo a wlasciwie na jego obrzezu, holmlia.
@bloku:
Nie mam pojeie czy dobrze zostala ta usterka zlokalizowana, oddalem ja do pobliskiego warsztatu, wiekszosc co tam naprawiala mowi ze sie znaja. Minusem jest ze za wymiane zaspiewali mi 7500kr czyli 3700zł, i jesli sie okaze ze to nie byla przyczyna to bedzie ciezko odzyskac pieniadza.
Mieszkam w oslo a wlasciwie na jego obrzezu, holmlia.
@bloku:
Nie mam pojeie czy dobrze zostala ta usterka zlokalizowana, oddalem ja do pobliskiego warsztatu, wiekszosc co tam naprawiala mowi ze sie znaja. Minusem jest ze za wymiane zaspiewali mi 7500kr czyli 3700zł, i jesli sie okaze ze to nie byla przyczyna to bedzie ciezko odzyskac pieniadza.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
no to nie masz daleko ...
mam
-caly sprawny aparat zaplonowy z palcem i kopulka,kablami dzialajacy prubowalem go na moim ng ale okazoje sie ze moj tez jest dobry wiec lezy na skladzie nie zaspiewam jak norki napewno za niego...
- caly kompletny rozdzielacz wraz z klapka guma i korektorem cisnienia
-ze 3 sondy lambda
-z 5 czojnikow temp 2 piny
na codzien krece przy dafaach i ssangyongach w Råde jak ci pasoje to podjedz i wyprobojesz czesci..
mam tez amorki na przod nowe wklady okazalo sie ze w moim cabie sa nowe wiec nie wymienilem i tak leza...jak potrzebojesz to...
mam
-caly sprawny aparat zaplonowy z palcem i kopulka,kablami dzialajacy prubowalem go na moim ng ale okazoje sie ze moj tez jest dobry wiec lezy na skladzie nie zaspiewam jak norki napewno za niego...
- caly kompletny rozdzielacz wraz z klapka guma i korektorem cisnienia
-ze 3 sondy lambda
-z 5 czojnikow temp 2 piny
na codzien krece przy dafaach i ssangyongach w Råde jak ci pasoje to podjedz i wyprobojesz czesci..
mam tez amorki na przod nowe wklady okazalo sie ze w moim cabie sa nowe wiec nie wymienilem i tak leza...jak potrzebojesz to...
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
Masz racje na pw
U kogo masz tam to auto? Oby nie pitstop jedynie bosch moze ci pomuc no i vag reszta to na oko bo malo tu specjalistow od k jeta serwis porsche ma o tym pojecie a to dlatego iz inne marki szybko wymieraly i malo mas z kjet a porsche nadal jezdzi 928 924 na k jet
Podaj mi twoj tlf dryndne
U kogo masz tam to auto? Oby nie pitstop jedynie bosch moze ci pomuc no i vag reszta to na oko bo malo tu specjalistow od k jeta serwis porsche ma o tym pojecie a to dlatego iz inne marki szybko wymieraly i malo mas z kjet a porsche nadal jezdzi 928 924 na k jet
Podaj mi twoj tlf dryndne