[80 B4 2.0 ABK 93r] - cisnienie a uklad chlodzenia
[80 B4 2.0 ABK 93r] - cisnienie a uklad chlodzenia
Witam
Czy mozna jechac autem z odkręconym korkiem ze zbiornika wyrownawczego ?
Pozdrawiam
Czy mozna jechac autem z odkręconym korkiem ze zbiornika wyrownawczego ?
Pozdrawiam
mój brat przejeździł mercedesem 190D około miesiąca z całkiem zdjętym korkiem od chłodnicy. Oczywiście zauważyłem to ja jak sprawdzaliśmy poziom oleju. Położył korek z boku i jak domknął maskę to go wprasował w wygłuszenie maski i na szczęście nie zgubił. :p Żadnych wahań temperatury, ani kropla wody nie ubyła <ok>
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
kriss wez w swojej audioli odkręć zobaczysz jak dlugo najezdzisz,mercedes 190 to nie audi 80krisss pisze:mój brat przejeździł mercedesem 190D około miesiąca z całkiem zdjętym korkiem od chłodnicy. Oczywiście zauważyłem to ja jak sprawdzaliśmy poziom oleju. Położył korek z boku i jak domknął maskę to go wprasował w wygłuszenie maski i na szczęście nie zgubił. :p Żadnych wahań temperatury, ani kropla wody nie ubyła <ok>
jak jezdzilem oplem kadetem to wiele tez by sie nie stalo jak bym korka nie zakrecil a w audi 80 sprawa wyglada inaczej wystarczy ze uszczelka pod korkiem bedzie wadliwa i bedzie ci plyn wywalalo
Dokladnie koledzy bez korka w audi daleko nie zajedziecie . W audi jak i vw sa uklady wysoko cisnieniowe . W innych autach szczegolnie starszych byly uklady nisko cisnieniowe wiec mozna bylo nawet bez korka smigac . W naszych autkach to podstawa zeby korek zbiorniczka byl ok , inaczej objawy podobne jak przy walnietej uszczelce pod glowica . Pozdro z koszalinka
Nikt nie napisał o tym, że układ ciśnieniowy jest po to aby podwyższyć temperaturę wrzenia płynu, a przez to jego właściwości chłodzące. W awaryjnej sytuacji bez korka można kawałek przejechać jeśli silnik jest sprawny (oczywiście bez szaleństw i kontrolując czy płyny nie wywala). Przy odpowietrzaniu układu chłodzenia też jeździłem bez korka i płynu nie wywalało.
Należy pamiętać o tym, że korek ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia. Od jego sprawności zależy w dużej mierze sprawność układu chłodzenia.
Ori korek w ASO kosztuje ok. 60 zł
Należy pamiętać o tym, że korek ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia. Od jego sprawności zależy w dużej mierze sprawność układu chłodzenia.
Ori korek w ASO kosztuje ok. 60 zł
Możesz nieco bardziej dokładnie opisać ten zabieg?paskud pisze:W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.
to wie już chyba każdy, że płyn chłodniczy ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda. dlatego miałem nadzieję, że o tym nie będę musiał wspominać dzięki ciśnieniu panującemu w układzie chłodzenia, właściwość tą udaje się jeszcze zwiększyć, czyli podnieść temperaturę wrzenia jeszcze bardziej.zwierzak213a2 pisze:odajmy ze wszystkie plyny chlodnicze maja podwyzszona temperature wrzenia . dlatego sie na wodzie juz nie jezdzi hehe
nie zaszkodziłoby opisanie tej metody naprawy korka <ok>Darek_32 pisze:paskud napisał/a:
W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.
Możesz nieco bardziej dokładnie opisać ten zabieg?