Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK 93r] - cisnienie a uklad chlodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

[80 B4 2.0 ABK 93r] - cisnienie a uklad chlodzenia

Post autor: Dobry_K » 04 lut 2010, 08:07

Witam

Czy mozna jechac autem z odkręconym korkiem ze zbiornika wyrownawczego ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 04 lut 2010, 08:37

napewno nie!!! przejedziesz kawalek puzniej pod wplywem temperatury wywali ci plyn.
cisnienie w ukladzie chlodzenia dochodzi do powyzej 1 bara tak wiec nie ryzykuj

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 04 lut 2010, 08:49

Ja jeżdże od ponad roku z leciutko dokręconym korkiem, praktycznie wogule niedokręconym. Ustąpiły problemy z cieknącymi wężami itp. Luźniej dokręcony korek = mniejsze ciśnienie w układzie. temperatura utrzymuje się idealnie.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 04 lut 2010, 08:49

Z poluzowanym można , z odkręconym całkiem nie radzę jeździć , może wychlapywać płyn z układu .

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 05 lut 2010, 23:31

mój brat przejeździł mercedesem 190D około miesiąca z całkiem zdjętym korkiem od chłodnicy. Oczywiście zauważyłem to ja jak sprawdzaliśmy poziom oleju. Położył korek z boku i jak domknął maskę to go wprasował w wygłuszenie maski i na szczęście nie zgubił. :p Żadnych wahań temperatury, ani kropla wody nie ubyła <ok>

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 05 lut 2010, 23:38

Jak jest dobrze odpowietrzony układ i sprawna pompa i termostat to jak najbardziej, tylko po co? Korek jest właśnie tym zaworem bezpieczeństwa 'jakby co' :-P

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 05 lut 2010, 23:41

krisss pisze:mój brat przejeździł mercedesem 190D około miesiąca z całkiem zdjętym korkiem od chłodnicy. Oczywiście zauważyłem to ja jak sprawdzaliśmy poziom oleju. Położył korek z boku i jak domknął maskę to go wprasował w wygłuszenie maski i na szczęście nie zgubił. :p Żadnych wahań temperatury, ani kropla wody nie ubyła <ok>
kriss wez w swojej audioli odkręć zobaczysz jak dlugo najezdzisz,mercedes 190 to nie audi 80
jak jezdzilem oplem kadetem to wiele tez by sie nie stalo jak bym korka nie zakrecil a w audi 80 sprawa wyglada inaczej wystarczy ze uszczelka pod korkiem bedzie wadliwa i bedzie ci plyn wywalalo

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 08 lut 2010, 14:17

Dokladnie koledzy bez korka w audi daleko nie zajedziecie . W audi jak i vw sa uklady wysoko cisnieniowe . W innych autach szczegolnie starszych byly uklady nisko cisnieniowe wiec mozna bylo nawet bez korka smigac . W naszych autkach to podstawa zeby korek zbiorniczka byl ok , inaczej objawy podobne jak przy walnietej uszczelce pod glowica . Pozdro z koszalinka

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lut 2010, 14:29

Nikt nie napisał o tym, że układ ciśnieniowy jest po to aby podwyższyć temperaturę wrzenia płynu, a przez to jego właściwości chłodzące. W awaryjnej sytuacji bez korka można kawałek przejechać jeśli silnik jest sprawny (oczywiście bez szaleństw i kontrolując czy płyny nie wywala). Przy odpowietrzaniu układu chłodzenia też jeździłem bez korka i płynu nie wywalało.
Należy pamiętać o tym, że korek ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia. Od jego sprawności zależy w dużej mierze sprawność układu chłodzenia.

Ori korek w ASO kosztuje ok. 60 zł

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 08 lut 2010, 14:38

Dokładnie tak jak pisze grze, wentylatory chłodnicy załączają się dopiero przy 104st więc trochę za późno jeśliby patrzeć na temp. wrzenia.Dlatego jazda bez korka może skończyć się wywaleniem płynu zanim włączą się wentylatory.

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 08 lut 2010, 14:44

W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 08 lut 2010, 15:56

paskud pisze:W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.
Możesz nieco bardziej dokładnie opisać ten zabieg? :-P

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 08 lut 2010, 17:39

dodajmy ze wszystkie plyny chlodnicze maja podwyzszona temperature wrzenia . dlatego sie na wodzie juz nie jezdzi hehe

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lut 2010, 18:46

zwierzak213a2 pisze:odajmy ze wszystkie plyny chlodnicze maja podwyzszona temperature wrzenia . dlatego sie na wodzie juz nie jezdzi hehe
to wie już chyba każdy, że płyn chłodniczy ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda. dlatego miałem nadzieję, że o tym nie będę musiał wspominać ;-) dzięki ciśnieniu panującemu w układzie chłodzenia, właściwość tą udaje się jeszcze zwiększyć, czyli podnieść temperaturę wrzenia jeszcze bardziej.
Darek_32 pisze:paskud napisał/a:
W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.


Możesz nieco bardziej dokładnie opisać ten zabieg? :-P
nie zaszkodziłoby opisanie tej metody naprawy korka <ok>

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 08 lut 2010, 19:35

no wlasnie pojawil sie ciekawy watek naprawy korka hmm mam wrazenie ze u mnie cos takiego jest wiec chetnie to naprawie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl